Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Μια επαγγελματίας εκτελέστρια βγαίνει από την κρυψώνα της για να προστατέψει την κόρη που δεν έχει γνωρίσει ποτέ από αδίστακτους εγκληματίες που θέλουν να την εκδικηθούν.

Άποψη: Οι πλατφόρμες τελευταία έχουν πάθει σινεμά των 90s-00s, τις τελευταίες δηλαδή δεκαετίες που οι σταρ μεσουρανούσαν και μπορούσαν μόνοι τους να φέρουν κόσμο στις αίθουσες, κάτι που σήμερα φαντάζει ανέφικτο και το κάνουν αντί των σταρ, τα franchise, τα κόμικς, οι σούπερ ήρωες.

Η μόδα των ταινιών δράσης-καμιά φορά σε συνδυασμό με κωμωδία-με το κλισέ, προσχηματικό σενάριο και την διεκπεραιωτική σκηνοθεσία που όμως θα έχεις την χαρά να δεις τον τάδε σταρ να τρέχει, να παλεύει, να χτυπιέται, να συγκρούεται έχει πλέον περάσει στις πλατφόρμες, που εκεί, μιας και δεν βασίζονται στις αίθουσες, αλλά στο να δελεάσουν τον συνδρομητή/την συνδρομήτρια να πατήσει play, είναι πιο εύκολο να πιάσει.

Και το The Mother της Niki Caro, που κυκλοφόρησε δύο μέρες πριν την Γιορτή της Μητέρας, είναι ένα ξεκάθαρο παράδειγμα αυτής της λογικής.

Για την ακρίβεια το The Mother συνδυάζει δύο συνήθεις πρακτικές των πλατφορμών: η μία είναι αυτή που προαναφέρθηκε. Η δεύτερη είναι η εντυπωσιακή αρχή, σε μια-δύο σεκάνς να έχεις καταλάβει τι θα δεις, ποια είναι η υπόθεση, ποιοι οι ήρωες και όχι απλώς αυτό αλλά να έχει αρχίσει και η βασική δράση.

Στην αδηφάγα ανάγκη για περιεχόμενο δεν υπάρχει χώρος για να συστηθούν πιο ομαλά οι χαρακτήρες, το πλαίσιο, οι συνδέσεις. Πρέπει στο πρώτο δεκάλεπτο να έχει ξεκινήσει το ξύλο, οι βομβαρδισμοί, το πιστολίδι (αν μιλάμε για ταινία δράσης) και μετά αφού θα έχει τραβηχτεί το ενδιαφέρον του θεατή/της θεάτριας, μπορεί να ακολουθήσει όποια πορεία θέλει.

Η Niki Caro λοιπόν, που σε ένα μεγαλύτερο κοινό συστήθηκε μέσα από την σκηνοθεσία της Mulan (2020) της Disney, ξεκινάει το πρώτο εικοσάλεπτο με έναν δυναμισμό, συστήνοντάς μας μια ηρωίδα που ούσα έγκυος, εξακολουθεί να βγάζει εις πέρας τις αποστολές της, αλλά τώρα που το παιδί γεννιέται, για την σωτηρία του πρέπει να απομακρυνθεί από αυτό.

Όλη η υπόλοιπη ταινία, με κάποιες-ελάχιστες-εμβόλιμες σκηνές δράσης, είναι ένα αργόσυρτο οικογενειακό δράμα για την μητρότητα, με εύκολους συμβολισμούς, όπως το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της λύκαινας με τα παιδιά της, που χρησιμοποιείται και ξαναχρησιμοποιείται για να τονιστεί σε υπερβολικό βαθμό η αξία της μητρότητας σε όλα τα πλάσματα της φύσης και πώς η κάθε μάνα αγωνίζεται για την σωτηρία των τέκνων της.

Ξαφνικά η δράση πέφτει, το μοντάζ του David Coulson αλλάζει. Από γρήγορο με συνεχείς εναλλαγές και γρήγορα περάσματα για να συγκρατήσει το μάτι του εθισμένου στο Tik Tok χρήστη, γίνεται και αυτό πιο αργό, με πιο μεγάλες χρονικά σκηνές που επιχειρούν να δουν εις βάθος μια γυναίκα που δεν δημιουργήθηκε να έχει.

Η Jennifer Lopez, εντυπωσιακή αναμφίβολα μιας και τις πάνε οι ταινίες δράσης, υποδύεται ένα αρχέτυπο μητέρας, χωρίς όνομα, αλλά χωρίς κάτι το βαθύτερο που να δικαιολογεί την όλη προσπάθεια της Caro να μιλήσει για την μητρότητα.

Όσο περνάει η ώρα, η ταινία βυθίζεται σε μια ψευδαίσθηση σοβαρού σινεμά, ενώ θα έπρεπε να υπηρετεί μέχρι τέλους το προφίλ ενός καθαρά αβαρούς fun σινεμά, τύπου Ένα σκληρό φιλί για καληνύχτα (1996).

Πρώτη δημοσίευση: 19 Μαΐου 2023, 17:13
Ενημέρωση: 19 Μαΐου 2023, 17:13
Τίτλος:
The mother
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
115
Πλατφόρμα Streaming: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
6338
Spentzos
5678
Feelgood
4647
Tanweer
2881
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ | FREUD'S LAST SESSION  , από την Spentzos