Μεταμοντέρνα ταινία πολεμικών τεχνών...
Του Μιχάλη Κωνσταντέλλη
Είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες ταινίες πολεμικών τεχνών των τελευταίων ετών, όμως αυτό δεν οφείλεται στις εντυπωσιακές μάχες και τα καλοκαμωμένα εφέ, αλλά σε ένα εντελώς διαφορετικό κόνσεπτ που μπλέκει την martial arts παράδοση με το ψυχόδραμα και τη μελέτη χαρακτήρων.
Εξπρεσιονιστικό στην απεικόνιση της δράσης αλλά συνάμα εσωτερικό όταν ασχολείται με τους χαρακτήρες, βρίσκει ιδανικούς πρωταγωνιστές στα πρόσωπα των Ντόνι Γιεν (Ip Man/2008) και Τακέσι Κανεσίρο (Chungking Express/1994). Ο πρώτος παίζει έναν αμφιλεγόμενο μα γοητευτικό μαχητή αντιμέτωπο με την προηγούμενη ζωή του και μια σειρά από διλλήματα κι ο Ταϊβανέζος έναν διχασμένο ντετέκτιβ που ταλαιπωρείται από τα δικά του υπαρξιακά θέματα.
Με μετρημένη σκηνοθεσία ο Πίτερ Τσαν, αντιπαραθέτει τους δύο αυτούς κόσμους και τους ήρωες στη βάση μιας ηθικής διαπραγμάτευσης της πλοκής και το αποτέλεσμα είναι ένα υπερ-ψυχαγωγικό παραμύθι, άνετα προσβάσιμο στο ευρύτερο κινηματογραφικό ακροατήριο. Σίγουρα θα παρατηρήσετε σεναριακές ομοιότητες με το A History of Violence/2005 του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, αλλά η μεταφορά των προτύπων είναι πολύ έξυπνη για να πέσει στην παγίδα μιας στείρας αντιγραφής. Αντιθέτως προσφέρει μια μεταμοντέρνα εκδοχή του Κινέζικου «ξιφοδράματος», του οποίου τα φαινομενικά αταίριαστα κομμάτια, φτιάχνουν ένα αναπάντεχα αρμονικό σύνολο.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων