Σύνοψη: Τον Ιούνιο του 2020 στην Κοπεγχάγη ένας Δανός αστυνομικός, ο Christian, φεύγει από το σπίτι του ξεχνώντας να πάρει μαζί του το όπλο. Κατά την διάρκεια μιας αποστολής, θα δανειστεί το όπλο του συνεργάτη του, του Lars, ο οποίος θα βρει φρικτό θάνατο, όντας άοπλος, από τον Ezra, μέλος του ISIS. Ένας μυστηριώδης πράκτορας της CIA, ο Joe Martin, έχει κάνει τον Ezra διπλό πράκτορα για τις δικές του υποθέσεις, όσο ο Christian με την Alex, παλιά αγάπη του Lars, θα προσπαθούν να πάρουν εκδίκηση για τον χαμό του.

Άποψη: Ο σπουδαίος Brian de Palma επιστρέφει έπειτα από επτά χρόνια και το όχι τόσο κακό τελικά «Passion» στον κινηματογράφο έχοντας βέβαια αρκετά χρόνια να παρουσιάσει κάτι αντάξιο των σπουδαίων ταινιών του παρελθόντος. Με την νέα του ταινία μας δείχνει ότι θα περιμένουμε και άλλο να δούμε κάτι πολύ καλό, παραδίδοντας μία από τις πιο μέτριες ταινίες της καριέρας του. Για  να είμαστε απόλυτα ακριβής ούτε ο ίδιος ο de Palma είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα και δεν την θεωρεί καν δικιά του ταινία λόγω του ότι ούτε το σενάριο είναι δικό του, αλλά του Petter Skavlan, και παρότι είναι ο σκηνοθέτης ούτε το τελικό cut του ανήκει μιας και αντιμετώπισε διάφορες αντιξοότητες με τους Δανούς παραγωγούς της ταινίας, οι οποίοι ανέλαβαν το τελικό μοντάζ. Επομένως άγνωστο ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα που ο ίδιος ήθελε.

Το μόνο σίγουρο βέβαια είναι ότι δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του σκηνοθέτη και αυτό είναι το χειρότερο με το «Domino», όχι ότι είναι μια φρικτή ταινία, καθώς δεν είναι τόσο κακή, προβλέψιμη ναι, mainstream με την κακή έννοια του τυποποιημένου ανέμπνευστου προϊόντος ναι, αλλά αν την υπέγραφε κάποιος νέος Αμερικανός σκηνοθέτης θα πέρναγε ως ένα σχετικά ευχάριστο αστυνομικό θρίλερ που παρά την έλλειψη πρωτοτυπίας και την απλοϊκή ιστορία με τους μονοσήμαντους ήρωες, βλέπεται ως κάτι για να περάσει η ώρα σου. Όταν όμως η υπογραφή λέει Brian de Palma τότε δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις την κατακόρυφη πτώση από την ποιότητα ταινιών όπως το «Carrie», «Dressed to Kill», «Blow Out», «Scarface», «The Untouchables», ή το πρώτο «Mission: Impossible» για να αναφέρουμε μόνο μερικά από τα σπουδαία φιλμ που έχει δημιουργήσει.

Ο σκηνοθέτης, όπως έχει κατηγορηθεί ως ένα βαθμό αδίκως, επανειλημμένα, ποτέ δεν υπήρξε πρωτότυπος υπό την έννοια του ότι πάντα υπήρξε ανανεωτής του Hitchcock, στις πιο πολλές ταινίες βλέπουμε τις τεράστιες επιρροές που έχει δεχθεί από εκείνον, αλλά και από άλλους σκηνοθέτες και ταινίες, πάντοτε όμως προσαρμόζοντάς τα στην εποχή του και την δική του κινηματογραφική γλώσσα. Αυτήν την φορά χρησιμοποιεί γνώριμα μοτίβα όπως η έννοια της διπλής ταυτότητας, του μυστηρίου, της απόκρυψης, της εκδίκησης, του μάτσο άνδρα και της μοιραίας γυναίκας, μοτίβα που έχουμε ξαναδεί αλλά ποτέ με τόσο ξενέρωτο τρόπο όσο εδώ. Ίσως ευθύνεται το ότι μπήκε στο καλούπι των cop movies με όλα τα κλισέ των αμερικάνικων ταινιών του είδους, στην αρχή σαν μια buddy cop ταινία, όσο ζει ο συνάδελφός του και όταν συνεργάζεται με την Alex για να λύσει την υπόθεση προσπαθεί να γίνει ένα αστυνομικό θρίλερ. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Jamie Lannister και η Melisandre, κατά κόσμον οι Nicolaj Coster-Waldau και Carice van Houten οι οποίοι αν και ταιριάζουν μαζί και έχουν χημεία, δεν έχουν την απαιτούμενη αμφισημία στο παίξιμό τους. Απουσιάζει ο  ερωτισμός, η προκλητική ματιά και η πολυσημία για να χαρακτηριστεί γνήσιο τέκνο του de Palma.

Δημοσίευση: 9 Ιουνίου 2019, 13:17
Τίτλος:
Domino
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
89
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
20328
Tulip
15251
Odeon
14700
Tanweer
12739
Tanweer
8826