360

Σπονδυλωτή ιστορία με διαφορετικές ζωές ανθρώπων μόνων, φαινομενικά ‘άσχετων’ μεταξύ τους, σε θεωρητικά παράλληλα σύμπαντα, σε διαφορετικές γωνιές της γής, με φόντο το δράμα και τη μοναξιά.
360 - κριτική ταινίας

Ο asexual επιδερμικός γύρος του κόσμου σε 2 ώρες

Τρεις καλές ερμηνείες από Hopkins, Foster και Weisz και ένα απότομο, ανεξήγητο τέλος. Αυτό είναι με δυο λόγια το ‘360’ του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Fernando Meirelles (Η πόλη του θεού), εμπνευσμένο από το κλασσικό La Ronde του Arthur Schnitzler.

Άνθρωποι μονάχοι, φαινομενικά ‘άσχετοι’ μεταξύ τους, σε θεωρητικά παράλληλα σύμπαντα, σε διαφορετικές γωνιές της γής, με φόντο το δράμα και τη μοναξιά. Και ανάμεσα στη μοναξιά: το σέξ, τα λεφτά, η πολιτική, ο πειρασμός, η εμπιστοσύνη και η προδοσία. Και τα λόγια που υπολείπονται.. Αυτά που ο ένας δεν θα πει στον άλλον. Οι στοχασμοί. Το πεπρωμένο. Ο άνθρωπος που θα συναντήσεις τυχαία μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή.

Και η ανία. Δυστυχώς.. για τον Meirelles που άλλα περίμενε και άλλα του βγήκαν, αλλά και για μας.

Για τον ίδιο λόγο. It’s all about sex: Αποτυχημένοι γάμοι, απαγορευμένοι έρωτες, πολιτική, Ρωσική μαφία, πόρνες, βιαστές και πατέρες που θρηνούν, απ’ όλα έχει ο μπαξές. Διλήμματα και σταυροδρόμια στη ζωή σου που πρέπει να διαβείς με καθοριστικές συνέπειες. Οι ανθρώπινες σχέσεις μέσα από μια πολύ επιδερμική σκοπιά χωρίς κανένα βάθος...

Η ταινία κάτι θέλει να πει, αλλά καταλήγει να μη λέει τίποτα. Και έτσι δε καταφέρνει να προκαλέσει συναισθηματικά τον θεατή. Κακό δε θα το πεις, αλλά το λές άνετα βαρετό και σε πολλά σημεία, αφόρητα. Θυμίζει κάτι από Crash, 21 Grams και Babel. Το «φαινόμενο της πεταλούδας» και τη θεωρία του χάους τα έχουμε συναντήσει σε πολλά και κυρίως καλύτερα έργα. Ο τίτλος «360» αφορά στην κυκλική δομή της αφήγησης, όπου ξεκινάμε από τον πρώτο χαρακτήρα που συναντά το δεύτερο, και αυτός τον τρίτο και... πάει λέγοντας, μέχρι να φτάσουμε στον τελευταίο χαρακτήρα που συναντά τον... πρώτο. Και έτσι έχεις ταξιδέψει όλο τον κόσμο, σε ένα ανιαρό ταξίδι χωρίς ιδιαιτερο ενδιαφέρον.

Κρίμα γιατί οι «πρωτοκλασσάτοι» ηθοποιοί του καστ με τις ερμηνείες τους δεν καταφέρνουν να σώσουν την κατάσταση. Η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία είναι αυτή της Mirkha, ενός call girl από τη Μπρατισλάβα που πήγε στη Βιέννη για δουλειά, μαζί με την αδερφή της Άννα, που της προσφέρει ψυχολογική στήριξη. Ο Χοπκινς –με το μονόλογό του- άψογος ως πατέρας που αναζητά τη χαμένη του κόρη. Ωστόσο, έχεις ήδη κουραστεί από την ως τότε ροή της ταινίας, που δεν μπορείς ούτε να τον απολαύσεις, αφού η βαρεμάρα σε έχει καταβάλλει.

Ειρήνη Κατσαρά

Πρώτη δημοσίευση: 7 Σεπτεμβρίου 2012, 12:33
Ενημέρωση: 7 Σεπτεμβρίου 2012, 12:33
Τίτλος:
360 (360)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
110

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos