Σύνοψη: Η Αμάντα ξανασυναντά την παλιά της φίλη Λίλυ με σκοπό να την βοηθήσει στις εισαγωγικές εξετάσεις της. Μέσα στον χρόνο που θα περάσουν μαζί θα συνειδητοποιήσουν ότι η φιλία τους αναγεννάται έχοντας ως κοινό στόχο να σκοτώσουν τον πατριό της Αμάντα.

Άποψη: Ποιος είπε ότι οι εφηβικές ταινίες περιορίζονται μόνο σε ένα φάσμα από χαλαρές εκφάνσεις τύπου “To All The Boys I’ve Loved Before”  μέχρι οσκαρικές mumblecore παραγωγές όπως το πρόσφατο “Lady Bird”; Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο ο Κόρι Φίνλυ επαναδιατυπώνει την καθημερινότητα των εφήβων και την αναγάγει σε ένα νεωτεριστικό φιλμ νουάρ εξερευνώντας τα σκοτεινά μονοπάτια του μυαλού και την δολοφονική διάθεση δύο κοριτσιών. 

Όπως μας προϊδεάζει και ο τίτλος, οι πρωταγωνίστριες ανήκουν στην ανώτερη τάξη. Ο πλούτος και η αριστοκρατικότητα της Αμάντα μας γίνονται από νωρίς γνωστά, όπως επίσης και ο ευγενικός χαρακτήρας της. Από την άλλη, η Λίλυ είναι ένα κορίτσι που διακρίνεται από συναισθηματική απάθεια και ευθύτητα προς τον περίγυρό της, πράγμα που την θέτει αυτομάτως στο περιθώριο. Οι διάλογοι μεταξύ τους είναι λιγοστοί και προσεκτικοί, ωστόσο συνεννοούνται σιωπηλά και όταν επιτέλους εξομολογούνται τι πραγματικά σκέφτονται η μία για την άλλη τότε ξεκινά η ουσία του “Thoroubreds”.

Η πλειοψηφία των πλάνων που επιλέγει ορθώς ο Φίνλυ και τα οποία προσθέτουν κατάλληλο ύφος στην ταινία είναι τα κοντινά στα πρόσωπα των Άνια Τέιλορ Τζόι (“The Witch”, “Split”) και Ολίβια Κουκ («Ready Player One”, “Me, Earl and the Dying Girl”) όπου βλέπουμε την αθωότητα της ηλικίας τους να εναλλάσσεται με την ψύχωση ενός sociopath την ώρα του μοιραίου. Ακόμα και ο έμπορος ναρκωτικών Τιμ που προσλαμβάνουν (ο Άντονυ Γιέλτσιν στον τελευταίο του ρόλο) είναι περισσότερο λογικός από τις έξυπνες αλλά επικίνδυνες έφηβες οι οποίες είναι ασταμάτητες και ενίοτε αυτοκαταστροφικές, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο την ευαίσθητη ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Η μουσική με τα κρουστά ολοκληρώνει την αγωνία της κάθε σκηνής και λειτουργεί αυτόνομα σαν ξεχωριστός χαρακτήρας την ίδια στιγμή που η φωτογραφία και ο Λάιλ Βίνσεντ ( του “A Girl Walks Home Alone at Night”) δίνουν έναν ποπ χαρακτήρα, εξαιρετικά ελκυστικό προς την κάμερα και στον θεατή γενικότερα.

 To ευφυές σενάριο (γραμμένο από τον σκηνοθέτη) θα αποβάλλει την παθητικότητα του μόνο στην πιο έντονη στιγμή της ταινίας -όπου ο Φίνλυ θα χρησιμοποιήσει με σύνεση και δεινότητα το σταδιακό ζουμ σε στατικό πλάνο- για να την ανακτήσει όταν η Αμάντα και η Λίλυ έχουν πλέον διαλέξει εκούσια τον δρόμο τους. Στα 90 λεπτά που διαρκεί καταφέρνει να παίξει με τον θεατή σαν βαρύ ψυχολογικό θρίλερ  και να τον προκαλέσει να επενδύσει συναισθηματικά σε δύο κορίτσια των οποίων τα σχέδια ανταγωνίζονται αυτά των πιο διεστραμμένων κακοποιών.

Πρώτη δημοσίευση: 7 Οκτ. 2018, 15:25
Ενημέρωση: 7 Οκτ. 2018, 15:27
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Thoroughbreds (Φιλίες εξ'αίματος)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
92
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos