Berlinale 2024: Στον Λαρς Έιντιγκερ δεν αρέσει να προετοιμάζεται για τους ρόλους του
“Δεν μου αρέσει να προετοιμάζομαι για τους ρόλους μου”, δήλωσε ο Lars Eidinger, ένας από τους πιο ιδιαίτερους και ταλαντούχους ηθοποιούς αυτή τη στιγμή στη Γερμανία, με συνεργασίες σταθερά στο θέατρο με τον Τόμας Όστερμαϊερ στη σκηνή της Schaubühne am Lehniner Platz Berlin. Μάλιστα στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών βρέθηκε να κάνει πρεμιέρα η σκηνοθετική ματιά του Όστερμαϊερ πάνω στον Άμλετ, το μακρινό 2008, σε συμπαραγωγή της Schaubühne και του Φεστιβάλ της Αβινιόν.
ΣΧΕΤΙΚΑBerlinale 2024 - Ιζαμπέλ Ιπέρ: "Η ζωή δεν είναι τα social media, ελπίζω..."
Στο 74ο Φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου βρίσκεται όμως με το Sterben του Matthias Glasner, ή αλλιώς Πεθαίνοντας, όπου ο ρόλος του είναι ένας μαέστρος. Μπορεί τίποτα να μην μπορεί να σε προετοιμάσει για το χειμαρρώδες Dying όμως, όπως δήλωσε στην συνέντευξη τύπου στο Βερολίνο εκείνος δεν θέλει να προετοιμάζεται για τις ταινίες του. “Προσπαθώ να προετοιμάζομαι όσο το δυνατόν λιγότερο και είναι κάτι που δεν μου αρέσει να κάνω γιατί πάντα σκέφτομαι ότι υπάρχουν πολλοί αυτάρκεις ειδικοί που λένε με ύφος “Όχι, αυτό σίγουρα δεν γίνεται έτσι!”.
Για τον ρόλο του ως Tom όμως ο Eidinger είχε τη βοήθεια ενός επαγγελματία μαέστρου, που του δίδαξε διεύθυνση ορχήστρας και με τον οποίο εξασκούνταν πολλές ώρες. “Θαυμάζω πολύ τον Θεόδωρο Κουρεντζή, και έτσι είδα πολλά έργα που έχει διευθύνει και με ενέπνευσαν”, δήλωσε ο Eidinger ως μια βασική πηγή έμπνευσής του, προσθέτοντας πολύ γρήγορα πως “Όταν κάποιος δει την ταινία δεν σκέφτεται βέβαια τον Teodor Currentzis”.
Ο Matthias Glasner, απαντώντας σε ερώτηση της Σοφίας Κλεφτάκη από το Goethe Institut της Αθήνας, για το πώς λειτουργεί η Γερμανική κοινωνία και πώς εκφράζεται η αγάπη σε αυτή, μίλησε για την διαφορά της ελληνικής και της γερμανικής κουλτούρας. Στην ταινία θα δούμε πως οι άνθρωποι αγγίζονται μόνο όταν κάνουν σεξ ή όταν υπάρχουν παιδιά τριγύρω. Στην ελληνική κουλτούρα αυτό είναι πολύ διαφορετικό, γιατί ανάμεσα σε αδέρφια ή ακόμη και σε άτομα που δεν συμπαθιούνται, οι άνθρωποι αγκαλιάζονται και φιλιούνται όταν συναντιούνται. “Βλέπουμε πως μια μητέρα χαιρετάει τον γιό της δίνοντας του το χέρι της, και αυτός ήταν ο τρόπος που και η δική μου μητέρα με χαιρετούσε, με μία χειραψία. Πολύ φιλική, αλλά δεν παύει να είναι παράξενο”, απάντησε ο Glasner. “Αυτό γίνεται αντιληπτό πολύ περισσότερο στη Γερμανία από την Ελλάδα”.
Και συνεχίζοντας, “όσο για τη Γερμανική γλώσσα, παρατηρούμε πως για να εκφραστούν συναισθήματα, οι χαρακτήρες στην ταινία χρησιμοποιούν αγγλικούς ιδιωματισμούς. Αυτό είναι κάτι που παρατηρώ κι εγώ τριγύρω μου. Ίσως προέρχεται από την pop κουλτούρα, από την μουσική, τις ταινίες, επειδή οι ήρωες που μας αρέσουν μιλούν με αυτόν τον τρόπο και τους μιμούμαστε, δεν ξέρω αλλά μερικές φορές συνειδητοποιώ πως το κάνω και εγώ, και έχει ενδιαφέρον”.
Για τον ρόλο των γονέων, η Corinna Harfouch στον ρόλο της μητέρας του Tom, επεσήμανε πως “κανένας όταν γίνεται γονιός δε μπορεί να πάει σε πανεπιστήμιο γονέων για να μάθει πώς γίνεται σωστά η δουλειά. Όλοι έρχονται από συγκεκριμένα οικογενειακά περιβάλλοντα και συχνά θέλουν να κάνουν καλύτερα πράγματα από αυτά που βίωσαν ως παιδιά. Ίσως μπορέσει να γίνει αλλά χρειάζονται μικρά βήματα, και η κάθε επόμενη γενιά συνεχίζει αυτά τα βήματα και τους νέους ρόλους που έχουν οι γονείς αναφορικά με το πώς διαχειρίζονται τα πράγματα και τους άλλους. Γι’αυτό νομίζω πως είναι κάπως αφελές αλλά και συναισθηματικό να νιώθουμε πως οι γονείς πρέπει να ξέρουν στην πραγματικότητα πώς να κρατήσουν μαζί μια οικογένεια και φέρουν αυτοί την ευθύνη. Στο τέλος, όλοι νομίζω προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν”.
To 74o Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται 15-25 Φεβρουαρίου 2024.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων