Berlinale 2020 - Κρίστιαν Πέτσολντ: "Αυτοσχεδιάσαμε σαν τζαμάρισμα τζαζ μπάντας"

Δημοσίευση: 25 Φεβ. 2020, 03:06
Συντάκτης:

Ο Κρίστιαν Πέτσολντ επέστρεψε στο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Βερολίνου με το “Undine”, μια ερωτική ιστορία με μεταφυσικά στοιχεία, τοποθετημένη στη γερμανική πρωτεύουσα. Τους κεντρικούς ρόλους κρατάνε πάλι ο Φραντς Ρογκόφσκι (“Victoria”, “A Hidden Life”) και η Πόλα Μπερ (“Frantz”, “Never Look Away”), το πρωταγωνιστικό ζευγάρι που είχε χρησιμοποιήσει και στο “Transit”, την προηγούμενη ταινία του που είχε κάνει επίσης παγκόσμια πρεμιέρα στο Βερολίνο το 2018.

<a href="/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

Ο Πέτσολντ, βραβευμένος το 2012 με Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας για το «Barbara», έδωσε συνέντευξη τύπου με τους πρωταγωνιστές του και τον διευθυντή φωτογραφίας και μόνιμο συνεργάτη του, Χανς Φρομ.

Το “Undine” είναι εμπνευσμένο στον ομώνυμο ευρωπαϊκό μυθικό πλάσμα, μια νύμφη του νερού που παίρνει ανθρώπινη μορφή όταν ερωτευτεί κάποιον, αλλά είναι καταδικασμένη σε θάνατο όταν το αντικείμενο του πόθου της την απατήσει. Ο Πέτσολντ εξήγησε πώς κατέληξε να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο μύθο ως δομικό στοιχείο της ταινίας: “Προς το τέλος των γυρισμάτων του ‘Transit’, o Φραντς, η Πόλα κι εγώ καθόμασταν σε μια πιτσαρία. Εκεί τους μίλησα για τον μύθο της Undine, την νύμφης που αναδύεται από νερό, σε αντίθεση με τον χαρακτήρα της Πόλα στο ‘Transit’ που μπαίνει στο νερό και καταλήγει να πνιγεί, ενώ ο χαρακτήρας του Φραντς περιμένει τη γυναίκα που αγαπάει να βγει από το νερό για να είναι μαζί και αυτό με έκανε να δακρύσω. Σκέφτηκα λοιπόν να πούμε μια νέα ιστορία, στην οποία ο Φραντς, στον ρόλο ενός επαγγελματία δύτη, θα μπει στο νερό, ψάχνοντας την Πόλα, και μετά οι δυο τους θα συναντηθούν και θα ζήσουν την ερωτική ιστορία που στερήθηκαν στο ‘Transit’. Και, μιας και είμαι ένας παθολογικός ψεύτης, και ολίγον τσαρλατάνος, εκείνη τη στιγμή συμπεριφερόμουν σαν να είχα ήδη σενάριο, ενώ στη ουσία είχα μόνο μια μικρή ιστορία με τέσσερα κομμάτια διαλόγου. Έτσι, αυτοσχεδίασα καθώς καθόμασταν σε αυτή την πιτσαρία, και δεδομένου ότι μου αρέσουν πολύ ο Φραντς και η Πόλα, τόσο ως ηθοποιοί όσο και ως άνθρωποι, αυτός ο αυτοσχεδιασμός ήταν σαν τζαμάρισμα τζαζ μπάντας”.

Ο Χανς Φρομ μίλησε στη συνέχεια για την τεχνική που χρησιμοποίησε στην κινηματογράφηση της ταινίας, επισημαίνοντας ότι προσπάθησε να χρησιμοποιήσει μόνο συγκεκριμένους φακούς και να εκμεταλλευτεί τον φωτισμό, χωρίς να καταφύγει σε φίλτρα ή άλλα ειδικά εφέ. Η ταινία γυρίστηκε ψηφιακά, αν και εδώ ο Πέτσολντ είπε ότι είναι το όνειρό του να γυρίσει μια ταινία σε φιλμ 35mm με τον Φρομ, αλλά ότι ο δεύτερος αρνήθηκε να πάει στη Ρώμη, που είναι πλέον το μοναδικό μέρος στο οποίο θα μπορούσε να βρει τα συγκεκριμένα φιλμ. “Αυτή είναι μια συζήτηση που θα πρέπει να κάνουμε μεταξύ μας και θα κρατήσει κάμποσες μέρες” ήταν η απάντηση του Φρομ.

Για την πώς οργανώθηκαν οι υποβρύχιες σκηνές του φιλμ και τις επιρροές του Πέτσολντ: “Δημιουργήσαμε ένα storyboard γι’ αυτές τις σκηνές,  ο Χανς Φρομ μαζί με έναν γραφίστα, και έμοιαζε σαν ασπρόμαυρο graphic novel, ήταν μαγικό. Κι έτσι έπρεπε να κατασκευάσουμε αυτόν τον κόσμο, όπως είχε κάνει και ο Σκορσέζε στο ‘Gangs of New York’ και μου άρεσε πολύ. Οι ‘20.000 Λεύγες κάτω από τη Θάλασσα’ του Ρίτσαρτν Φλέισερ είναι μία από τις αγαπημένες μου ταινίες, με πρωταγωνιστή τον Κιρκ Ντάγκλας, ο οποίος πέθανε και πρόσφατα, πολύ νωρίς κατά τη γνώμη μου (γελάει). Το ‘Creature from the Black Lagoon’ είναι άλλη μία από τις αγαπημένες μου ταινίες, ειδικά οι σκηνές που φαίνονται τα υποβρύχια φυτά και έχουν μια ατμόσφαιρα παραμυθιού. Όταν παρακολουθούσα την Πόλα και τον Φραντς στις υποβρύχιες σκηνές, σκεφτόμουν πόσο όμορφα κινούνταν μέσα στο νερό, προφανώς απελευθερωμένοι από το βάρος του να ακολουθείς τις οδηγίες ενός σκηνοθέτη, κι αυτό φυσικά με φρίκαρε τελείως (γελάει).”

“Αυτές ήταν σίγουρα οι καλύτερες στιγμές των γυρισμάτων, γιατί παρότι είχαμε φυσικά ραδιο-επικοινωνία με τον Κρίστιαν, μπορούσαμε απλά να βουτήξουμε και να μην χρειάζεται να κάνουμε όλες αυτές τις συζητήσεις γύρω από κάθε πιθανό θέμα αυτού του κόσμου. Εκεί ήμασταν πραγματικά στο στοιχείο μας και ο Κρίστιαν, βλέποντάς το, σχεδόν τα έχασε” είπε περιπαικτικά ο Ρογκόφσκι, ο οποίος υποδύεται έναν επαγγελματία δύτη στην ταινία, σχετικά με τις υποβρύχιες σκηνές.

Για το στοιχείο του παραμυθιού στην ταινία, ο Πέτσολντ είπε τα εξής: “Ο καπιταλισμός έχει αφαιρέσει το μυστήριο από τη ζωή μας. Τα όνειρά μας πλέον ανάμεσα σε πλαστικά σκουπίδια. Αυτό συμβαίνει όταν τα παραμύθια συγκρούονται με την πραγματικότητα. Και τα παραμύθια μπορούν να δημιουργήσουν μαγεία για 90 λεπτά”.

Φωτό: Βίκυ Μοσχονησιώτου

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10)Hidden Away (7,5/10), First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4/10), Undine (8/10), Delete History (6/10), My Little Sister (7/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (-), Bad Tales (-), Never Rarely Sometimes Always (-), Berlin Alexanderplatz (-), Dau Natasha (-), The Roads Not Taken (-), Days (-), Irradiated (-), There Is No Evil (-)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

Πρώτη δημοσίευση: 25 Φεβ. 2020, 03:06
Ενημέρωση: 25 Φεβ. 2020, 03:15
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos