Berlinale 2020 - Κέιτ Μπλάνσετ: "Χρειαζόμαστε μια κοινωνία δικαιοσύνης"

Δημοσίευση: 27 Φεβ. 2020, 13:21
Συντάκτης:

Η Cate Blanchett παραβρέθηκε στο φεστιβάλ του Βερολίνου με αφορμή την αυστραλέζικη σειρά Stateless του ABC στην οποία είναι παραγωγός και κρατά έναν μικρό ρόλο. Θέμα της σειράς είναι το μεταναστευτικό, με ένα κέντρο κράτησης μεταναστών στην αυστραλιανή έρημο με τέσσερις ήρωες που οι ζωές τους τέμνονται λόγω των γεγονότων. Η ίδια μαζί με τους παραγωγούς και δημιουργούς της σειράς Tony Ayres και Elise McCredie συζήτησαν μεταξύ τους για την σειρά αλλά για τα θέματα τα οποία θίγει λίγες μέρες πριν προβληθεί στη τηλεόραση την 1η Μαρτίου.

<a href="/synenteyxeis/mpil-nai-o-haraktirismos-emporiko-einai-mia-poly-omorfi-lexi/65348">Μπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΜπιλ Νάι: "Ο χαρακτηρισμός εμπορικο είναι μια πολύ όμορφη λέξη"

«Η Elise και εγώ ξανασυναντιόμαστε, ήμασταν μαζί στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο. Το 2014 βλέπαμε τις δραματικές ιστορίες μετανάστευσης στην Αυστραλία, και όχι μόνο στην Αυστραλία, αλλά παγκοσμίως. Θέλαμε να μιλήσουμε για την ανθρώπινη πλευρά του» ανέφερε η ηθοποιός και παραγωγός για το πώς προέκυψε το συγκεκριμένο πρότζεκτ. «Ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πρόσφατη ιστορία, συνειδητοποιείς πόσο λίγο έχουμε προχωρήσει», συμπλήρωσε η Blanchett με την Elise McCredie να σχολιάζει τους ήρωες για πόσο «διαφορετικό background έχει ο καθένας και αυτό είναι το ενδιαφέρον για το πώς το δομείς. Στο πρώτο επεισόδιο εμφανίζονται οι τρείς χαρακτήρες και στο δεύτερο ο τέταρτος. Θα μπορούσαμε να πούμε την έρημο ως τον πέμπτο χαρακτήρα. Η σειρά θέλει να δείξει όλο το context» και ο Tony Ayres συνεχίζει μιλώντας για «τον καλύτερο τρόπο που μπορείς να περιγράψεις το σύστημα είναι μέσα από διαφορετικές οπτικές, με κάποιον από κατώτερα στρώματα, με κάποιον από την πόλη. Αυτό που θέλαμε να κάνουμε είναι να μετατρέψουμε αυτές τις διαφορετικές οπτικές σε πραγματικές, ανθρώπινες ιστορίες». «Η απώλεια της ανθρωπιάς, του συναισθήματος, της ταυτότητας είναι μεγάλο θέμα στην σειρά», σύμφωνα με την McCredie.

 Η Blanchett ρωτήθηκε για την απόφασή της να αναλάβει παραγωγός σε μια σειρά και όχι σε μια ταινία με την ίδια να απαντά πως «επιτρέπει στους ήρωες, στις ιστορίες να αναδειχθούν σε μια διάρκεια που σε ταινία δεν θα μπορούσε. Το άλλο που είναι ενδιαφέρον είναι ότι οι ήρωες προέρχονται από πολύ διαφορετικό background, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτισμικά».

«Όσον αφορά στην Αυστραλία πολλοί έρχονται στα κέντρα για πέντε, έξι, επτά χρόνια οπότε δεν τίθεται μόνο θέμα ταυτότητας αλλά θέμα ελπίδας», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η ηθοποιός για τους ανθρώπους που καταφτάνουν στην Αυστραλία.

Αποφεύχθηκαν πιο πολιτικές ερωτήσεις για το ζήτημα, παρότι συνδέεται  άμεσα με την πολιτική, μιας και όπως είπαν και η σειρά ήθελε να αποφύγει πολιτικά σχόλια και να σταθεί μόνο στο ανθρώπινο κομμάτι των χαρακτήρων. «Θέλαμε να κάνουμε μια ιστορία που να είναι και αστεία και μυστήριο. Το θέμα βέβαια στην Αυστραλία είναι έντονα πολιτικό, με ακραίες θέσεις και είμαστε τυχεροί που θα ακουστεί η ιστορία παγκοσμίως» σύμφωνα με τον Ayres. «Πολιτικό είναι για μένα το να κινείς τους ανθρώπους», όπως είπε η Blanchett.

Η σειρά αφού προβληθεί στο αυστραλιανό ABC στην συνέχεια θα προβληθεί παγκοσμίως μέσα από το Netflix που το αγόρασε. «Το Netflix έχει μια απίστευτη γκάμα πραγμάτων οπότε χαιρόμαστε» ανέφερε ο Ayres. «Χαίρομαι που ξαναδουλεύω με το ABC έπειτα από τόσα χρόνια, το 1992, 93 ή 94» θυμήθηκε η ηθοποιός με την συντονίστρια από το Variety να της λέει ότι είναι παραγωγός και πρωταγωνίστρια της σειράς και η Blanchett αστειευόμενη την διορθώνει λέγοντας «είχα μικρό ρόλο, η όμορφη λευκή κοπέλα (εννοεί την Yvonne Strahovski που πρωταγωνιστεί) δεν ήμουν εγώ».

Για ποιο λόγο όμως προβάλλεται η σειρά-ή συγκεκριμένα τα δύο πρώτα επεισόδια της- στην Μπερλινάλε; «Είναι ένα εξαιρετικό φεστιβάλ, έχω έρθει αρκετές φορές ως ηθοποιός με ταινίες αλλά ποτέ με σειρά. Και είναι σε διάλογο με άλλες σειρές που προβάλλονται στο Φεστιβάλ όπως μια άλλη αυστραλέζικη, το Mystery Road. Και το κοινό εδώ είναι ενθουσιώδες» σύμφωνα με την ηθοποιό ενώ ο Ayres έδωσε μια άλλη διάσταση. «Η Γερμανία γνωρίζει το προσφυγικό ζήτημα, έχει θέματα οπότε είναι κατάλληλο μέρος για να προβληθεί».

Ασχολίαστη δεν έμεινε και η καταδίκη του Weinstein, με την Blanchett να αναφέρει ότι «δεν θέλω να ανακατευτώ, δεν είναι η μόνη υπόθεση, αλλά χρειαζόμαστε όχι μια κοινωνία εκδίκησης αλλά δικαιοσύνης», ενώ για το ζήτημα της γυναίκας μέσα στην κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία ανέφερε «για πολλά χρόνια ήμουν η μόνη γυναίκα μέσα σε ένα σετ πίσω από τις κάμερες. Τώρα έχει αλλάξει, και στην σειρά υπάρχουν γυναίκες παραγωγοί, γυναίκες σκηνοθέτριες. Πάντως, δεν χρειάζεται σε ένα Φεστιβάλ που έχει ας πούμε δέκα ταινίες, οι πέντε να είναι από γυναίκες και οι πέντε από άνδρες. Θα ήταν όμως θαυμάσια μια χρονιά να είχε οκτώ από γυναίκες και δύο από άνδρες. Να γίνει η αλλαγή μόνιμη». Η ίδια μάλιστα έχει υπάρξει πρόεδρος Φεστιβάλ, των Καννών συγκεκριμένα το 2018 όπου δόθηκε ο Χρυσός Φοίνικας στον Κλέφτη Καταστημάτων.

Τέλος, η συζήτηση έκλεισε με τα επόμενα πρότζεκτ των τριών δημιουργών, με τον Ayres να ετοιμάζει πράγματα για το Netflix, την McCredie τηλεοπτικές σειρές και την Cate Blanchett «φυτεύω τα λαχανικά μου. Όχι, μόλις τελείωσα τα γυρίσματα της ταινίας του Guillermo del Toro αλλά και φυτεύω τα λαχανικά μου».

Πρώτη δημοσίευση: 27 Φεβ. 2020, 13:21
Ενημέρωση: 27 Φεβ. 2020, 13:21
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos