Berlinale 19: "System Crasher" - Κριτική

Δημοσίευση: 10 Φεβ. 2019, 21:56
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η εννιάχρονη Μπένι με τα προβλήματα θυμού που έχει από μικρό παιδί δεν μπορεί να στεριώσει σε καμία ανάδοχη οικογένεια και ούτε μπορεί να την αντέξει κάποια κρατική υπηρεσία παιδικής πρόνοιας. Ο μόνος που θα μπορέσει να καταλάβει και να έρθει κοντά με την Μπένι είναι ο Μίχα, κοινωνικός λειτουργός με εναλλακτικές προτάσεις φροντίδας της μικρής, που όμως είναι αμφίβολο αν θα είναι αυτό αρκετό για την περίπτωσή της.

ΣΧΕΤΙΚΑBerlinale 19: "Bait" - Κριτική

Άποψη: Δυναμικό και άκρως αναγκαίο το ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους της Γερμανής Νόρα Φινγκσάιντ (η οποία στο παρελθόν έχει ασχοληθεί με ντοκιμαντέρ και μικρού μήκους δουλειές) που δίνει γροθιά στο κράτος κοινωνικής μέριμνας και προστασίας ανηλίκων χωρίς φανφάρες και υποθετικά λόγια, το “System Crasher” παρουσιάζει ένα απτό παράδειγμα ενός ευέξαπτου παιδιού με σοβαρά προβλήματα διαχείρισης θυμού. Ο υπαινιγμός φυσικά δεν έχει ως στόχο μόνο την Γερμανία και τους δικούς της νόμους αλλά στρέφει το δάχτυλο προς όλες τις κατευθύνσεις και μας καθιστά ουσιαστικά όλους υπεύθυνους για την μοίρα αυτών που απέρριψε το σύστημα.

Η Χέλενα Ζένγκελ στον ρόλο της μικρής Μπένι είναι ένα αγρίμι έτοιμο για επίθεση. Με το ύφος της να αλλάζει και να συμμορφώνεται ανάλογα με τις περιστάσεις, η Χέλενα διαθέτει όλη την ενέργεια για να ανταπεξέλθει στα ξεσπάσματα του χαρακτήρα αλλά και την συναίσθηση για να κατεβάσει ομαλά τους τόνους όποτε κρίνεται αυτό απαραίτητο. Στις διακοπές που κάνει η μικρή Μπένι με τον κοινωνικό λειτουργό Μίχα σε μία καλύβα στο βουνό είναι οι μοναδικές στιγμές όπου αφήνεσαι και συ ο ίδιος μαζί με την μικρή σε αυτήν την συναισθηματική αναστολή χωρίς κινδύνους αφού πρώτα η εκκίνηση της ταινίας σε αρπάζει με κομμένη την ανάσα.

Και ενώ αρχικά ο άναρχος χαρακτήρας της Μπένι μοιάζει χαριτωμένος και κάπως αστείος, όσο προχωράει η ταινία και με την βοήθεια χρωμάτων να αντικατοπτρίζουν την ψυχολογική της διάθεση γίνεται σταδιακά αντιληπτό ότι το “System Crasher” πρόκειται να ουσιαστικό δράμα, συγκινητικό που φέρει μεγάλο συναισθηματικό βάρος και ευθύνη στους πολλούς και όχι στην μονάδα αφού όπως είπαμε αυτές οι περιπτώσεις χρίζουν ομαδικές λύσεις.

Ως εκ τούτου, ο Μίχα που είναι και ο μοναδικός που κατανοεί εν μέρει την Μπένι, δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορεί να βοηθήσει όσο θα ήθελε ή όσο θα μπορούσε. Όμως, το θέμα δεν είναι η καλή πρόθεση ενός ατόμου αλλά η διαχείριση μιας ιδιάζουσας περίπτωσης από τον κρατικό μηχανισμό πρόνοιας και η σωστή συνεργασία με τις αρχές και τους γονείς. Μία σοβαρή συμμετοχή για το διαγωνιστικό της φετινής Berlinale η οποία και να μη αποσπάσει κάποιο βραβείο, έχει ήδη καταφέρει να δημιουργήσει συζήτηση γύρω από το όνομά της.

ΣΧΟΛΙΑ

Δημοσίευση: 10 Φεβ. 2019, 21:56
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Αλφόνσο Κουαρόν θα επισκεφθεί την Ελλάδα, όχι για...
1ώρα
9 ώρες
Έγινε τελικά το αναμενόμενο, παρά το γεγονός ότι η...
15 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Odeon
46740
Tanweer
23900
Spentzos
12800
Spentzos
8300