Berlinale 18 - Βαλέρια Γκολίνο: "Ένοιωσα απόλυτη ελευθερία"

berlinale 18 valeria golino
Δημοσίευση: 19 Φεβ. 2018, 12:11
Συντάκτης:

Η σκηνοθέτης και το καστ της ταινίας, όμως, βρέθηκαν και στο Βερολίνο να παρουσιάσουν και να μιλήσουν για την ταινία.

Η Laura Bispuri ανέλυσε τις σκηνοθετικές της επιλογές και απέδειξε πως είναι μία επαγγελματίας, που επιλέγει πολύ προσεκτικά την κάθε της κίνηση. Τοποθέτησε την ιστορία στη Σαρδηνία, την οποία θεωρεί έναν τόπο με έντονη της αίσθηση της ταυτότητας, κάτι που αναπόδραστα ήθελε να συνδέσει με τη μικρή Vittoria, και το δικό της ταξίδι προς την αναζήτηση της ταυτότητάς της.

«Οι σκηνές ήταν σαν μία χoρογραφία γύρω από τους ηθοποιούς και αυτό που ήθελα είναι να υπάρχει ελευθερία έκφρασης συναισθημάτων», δήλωσε η Bispuri. «Υπάρχουν συνήθως δύο άξονες στους οποίους δούλεψα. Από τη μία βασίστηκα στο φυσικό θέατρο, με την άμμο της Σαρδηνίας, τις σπηλιές, το άγριο φυσικό αυτό τοπίο των γυρισμάτων, το οποίο μου αρέσει να εξερευνώ και μόνη μου πριν τα γυρίσματα πάντοτε πριν από μία ταινία, και από την άλλη, ήθελα να σχεδιάσω μόνη μου και να δημιουργήσω κάτι εξ ολοκλήρου νέο, γι’ αυτό μου αρέσει όταν με χαρακτηρίζουν σκηνοθέτη του Νεορεαλισμού».

«Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει η Laura, μου ήταν ήδη οικείος», δήλωσε η Alba Rohrwacher, «αλλά με αυτή την ταινία μου ζήτησε να κοιτάξω την ίδια την άβυσσο και να πλεύσω σε αχαρτογράφητα νερά. Έτσι κι έκανα, γιατί ήξερα πως ό,τι και να πήγαινε λάθος, εκείνη θα ήταν κοντά μου να με σώσει· την εμπιστευόμουν απόλυτα».

Όμως και η Valeria Golino, η πιο ‘νεοφερμένη’ του καστ, είχε μόνο καλά λόγια να πει.  «Ένιωσα αμέσως ως κομμάτι αυτής της οικογένειας, κι ας ήμουν η νέα της παρέας. Με αυτή την ταινία καταφέραμε να δείξουμε τον χειρότερο εαυτό μας, μόνο επειδή ξέραμε πως μπορούσε η μία να βασιστεί στην άλλη και πως υπήρχε πάντοτε ειλικρίνεια και ελευθερία».

Την ιστορία την εμπνεύστηκε από μία 20χρονη κοπέλα, που γνώριζε η Bispuri, πριν καν την πρώτη της ταινία, η οποία της είχε πει κάποτε πως ήθελε να υιοθετηθεί από κάποια άλλη μητέρα. Αυτό έμεινε μέσα της ως ιδέα, και επανήλθε πολύ αργότερα και άρχισε να την ερευνά και να την επεκτείνει.

Ο άνδρας της Tina, ο Umberto (Michele Carboni) φαίνεται να είναι η πιο θετική φιγούρα όλης της ιστορίας, ο οποίος αφηγείται μία υποδόρια αρρενωπότητα, με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο από ότι έχουμε συνηθίσει. Δεν είναι καθόλου παρεμβατικός αλλά ενεργεί με έναν ήπιο τρόπο, δείχνοντας πως αγαπά την γυναίκα και την κόρη του αλλά τους παραχωρεί την ελευθερία του να δράσουν.

Για τη μικρή Sandra η σκηνοθέτης δήλωσε «Μας πήρε 8 μήνες να τη βρούμε και ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Ήθελα ένα κορίτσι που να μοιάζει σε χαρακτηριστικά με την Alba, με καθαρό δέρμα και αντίστοιχα μαλλιά, κάτι που αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση. Με το που την είδα όμως, όλα κούμπωσαν, η φωνή της, το χρώμα των μαλλιών της, ο τρόπος έκφρασης των συναισθημάτων της· εκπροσώπησε αμέσως τη Σαρδηνία και αυτό που ήθελα να πω».

O Udo Kier δήλωσε επίσης πολύ χαρούμενος, όχι μόνο που βρίσκεται στη Μπερλινάλε με δύο ταινίες αλλά και που μετά από 50 χρόνια καριέρας κατέληξε να κάνει και μία ταινία στα Ιταλικά.

Η Bispuri ενθουσίασε πολλούς, καθώς προσπάθησε να δημιουργήσει μία αλληγορία για την δύναμη και την απελευθέρωση που καταλήγει να κατακτήσει η Vittoria. «Έχοντας ξεκινήσει νιώθοντας διχασμένη ανάμεσα στις δύο μητέρες, καταλήγει να παίρνει όλη την κατάσταση στα χέρια της και να αναγεννιέται, συνειδητοποιώντας πως τις αγαπά και τις δύο και πως ανήκει και στις δύο. Και πως αυτό δεν πειράζει καθόλου», κατέληξε η σκηνοθέτης.

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Πρώτη δημοσίευση:: 19 Φεβ. 2018, 12:11
Ενημέρωση: 19 Φεβ. 2018, 12:11
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Driveways

Driveways

Ένα μοναχικό αγόρι μαζί με την μητέρα του ταξιδευουν στο σπίτι της θείας του,...
9 λεπτά

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870