Θεσσαλονίκη 2020 - Αγγελική Αντωνίου: "Μια νέα ταινία είναι σαν να γεννάς"

Θεσσαλονίκη 2020 - Αγγελική Αντωνίου: "Μια νέα ταινία είναι σαν να γεννάς"
Δημοσίευση: 15 Νοε. 2020, 02:13

Οι ανοικτές προς το κοινό διαδικτυακές συζητήσεις με τους σκηνοθέτες των δύο διαγωνιστικών τμημάτων, του Διεθνές Διαγωνιστικό και του Meet the Neighbors, καθώς και των ελληνικών ταινιών του προγράμματος, συνεχίστηκαν για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

ΣΧΕΤΙΚΑΧρήστος Νίκου: "Είμαστε οι αναμνήσεις μας"

Αυτή την φορά συστήθηκε στο κοινό η Αγγελική Αντωνίου (Πράσινη θάλασσα)

Η Αγγελική Αντωνίου είπε για την ταινία της, Πράσινη θάλασσα: «Είναι η δέκατη ταινία μου και αφορά, επίσης, την αμνησία. Πρόκειται για τη μεταφορά ενός μυθιστορήματος, που έχει στο επίκεντρό του μια γυναίκα που υποφέρει από αμνησία, όμως θυμάται πώς να μαγειρεύει. Βρίσκει δουλειά και φιλοξενία σε μια λαϊκή παραθαλάσσια ταβέρνα, η οποία ανήκει σε έναν μοναχικό άνδρα που δεν έχει καμιά όρεξη για ζωή. Μέσω της προσφοράς και του φαγητού της, δημιουργεί δεσμούς με τους πελάτες, οι οποίοι την αγαπούν, τη φροντίζουν και τη βοηθούν να γιατρευτεί. Είναι μια από τις πιο αισιόδοξες ταινίες που έχω κάνει. Αν και το θέμα της είναι η οικονομική κρίση, η ταινία προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να έχουμε επαφή με την πραγματική ζωή. Πάντα στις ταινίες μου ασχολούμαι με τα ίδια ζητήματα. Η πρωταγωνίστριά μου είναι μόνη, αλλά βρίσκει κατά κάποιο τρόπο μια οικογένεια».

Ποια ήταν η αρχική ιδέα που τους οδήγησε να φτιάξουν την ταινία τους; «Διάβασα στο πίσω μέρος ενός μυθιστορήματος πως μια γυναίκα με αμνησία θυμάται πώς να μαγειρεύει και αναρωτήθηκα αν κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί. Και πώς μπορώ εγώ να πω αυτή την ιστορία; Διάβασα μετά το μυθιστόρημα και το όνομα του ιδιοκτήτη της ταβέρνας είναι Ρούλα, που είναι γυναικείο όνομα στην Ελλάδα. Σκέφτηκα αμέσως πως θέλω να κάνω αυτή την ταινία με θέμα την αμνησία. Ήταν δύσκολη η προσέγγιση του θέματος. Είχα ζητήσει τη συμβολή ψυχολόγων και νευρολόγων. Όσον αφορά το τέλος της ταινίας μου δεν θέλω να δώσω κάποια λύση. Το κοινό μπορεί να το μεταφράσει όπως θέλει. Το τέλος είναι ανοιχτό», είπε η Αγγελική Αντωνίου.

«Όταν γύρισα την πρώτη μου ταινία, ήθελα να δουλέψω με ηθοποιούς που είχαν τη δική μου ηλικία. Δεν ήθελα να έχω διάσημους, το φοβόμουν αυτό. Τώρα που έχω κάνει περισσότερες ταινίες, συνειδητοποιώ πως είναι καλό και πιο εύκολο να έχεις έμπειρους ηθοποιούς. Ωστόσο, και με τους νέους και άπειρους ηθοποιούς, με το ακατέργαστο ταλέντο, μπορείς να έχεις έναν πολύ δημιουργικό τρόπο γυρισμάτων, που φέρνει μεγαλύτερη ικανοποίηση. Δημιουργείς τον δικό σου ηθοποιό. Δεν χρειάζεται να σπάσεις κάποιο στερεότυπο με κάποιον γνωστό ηθοποιό που δουλεύει με συγκεκριμένο τρόπο».

«Αν γνωρίζατε πως αυτή η άσχημη κατάσταση θα επιστρέψει, θα κυκλοφορούσατε και πάλι τις ταινίες σας;». «Εξαρτάται από την ταινία. Κυκλοφόρησε ένα ντοκιμαντέρ μου το καλοκαίρι και μετά από τέσσερις ημέρες τα σινεμά έκλεισαν. Πώς να το ξέραμε; Αλλά ήταν καλύτερο από το να το κρατήσουμε για εμάς. Είναι σαν να γεννάς και να θέλεις να δείξεις το παιδί σου».

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT που ανανεώνεται καθημερινά.

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870