Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2021: "Silent land" - Κριτική

Δημοσίευση: 13 Νοε. 2021, 15:55

Σύνοψη: Ένα φαινομενικά τέλειο ζευγάρι μεγαλοαστών νοικιάζει ένα σπίτι για τις διακοπές του σε ένα ηλιόλουστο Ιταλικό νησί. Η πραγματικότητα όμως αποδεικνύεται κατώτερη των προσδοκιών τους, όταν ανακαλύπτουν πως η πισίνα του σπιτιού δεν λειτουργεί.

φεστιβαλ θεσσαλονικης 2021ΣΧΕΤΙΚΑΦεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2021: Αυτοί είναι οι Έλληνες πρωταγωνιστές

Αγνοώντας το πρόβλημα του νησιού σχετικά με την έλλειψη νερού, καλούν κάποιον να φτιάξει την πισίνα. Η συνεχής παρουσία ενός ξένου παραβιάζει την αίσθηση ασφάλειας του ζευγαριού και πυροδοτεί μια σειρά γεγονότων που τους οδηγεί σε αυθόρμητες και παράλογες συμπεριφορές – κι από κει στο σκοτεινότερο σημείο της σχέσης τους.

Άποψη: Στο μεγάλου μήκους σκηνοθετικό της ντεμπούτο η Aga Woszczyńska επαναφέρει τους ήρωες της μικρού μήκους ταινίας της με τίτλο Fragments, τους οποίους υποδύονται και πάλι ο Dobromir Dymecki και η Agnieszka Żulewska, και με αφορμή ένα ατύχημα που λαμβάνει χώρα κατά την απόδρασή τους στην Ιταλία αποδομεί σταδιακά την εικόνα του ιδανικού ζευγαριού.

Ο Άνταμ και η Άννα είναι εύποροι, προσέχουν την εμφάνισή τους και περνούν ακόμα και τις ημέρες των διακοπών τους ρουτινιάρικα εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα το ίδιο πρόγραμμα κάθε μέρα. Ενώ η έλευση μεταναστών στο νησί, όπως εκείνου που θ’ αναλάβει την επισκευή της πισίνας, αποτελεί πλέον καθημερινότητα και ο στρατός περιπολεί για να εντοπίσει τυχόν παράνομα αφιχθέντες αλλοδαπούς, για το ζευγάρι των Πολωνών ο τόπος εκείνος είναι απλώς ένας προορισμός αναψυχής.

Και ενώ αρχικά φαίνεται πως το τραγικό συμβάν που σημειώνεται δεν τους επηρεάζει θα σταθεί στην πραγματικότητα ικανό να ταρακουνήσει έστω και λίγο για πρώτη φορά ίσως στη ζωή τους τη συνείδησή τους.

Η Woszczyńska προτιμά μία ήσυχη και ηπίων τόνων προσέγγιση αποφεύγοντας τις εξάρσεις και τις υπερβολές. Δεν καταφεύγει για παράδειγμα στιγμή στη χρήση μουσικής προκειμένου να κάνει επίκληση στο συναίσθημά μας αλλά προτιμά να χτίσει μία σειρά από συμβολικές εικόνες.

Τοποθετεί λοιπόν όχι τυχαία τον Άνταμ και την Άννα σ’ ένα απομονωμένο σπίτι, αφού αποκομμένοι από την σκληρή πραγματικότητα είναι και οι ίδιοι, ενώ η μεταξύ τους ρήξη συνοδεύεται από την επιδείνωση του καιρού. Τον ίδιο συγκρατημένο χαρακτήρα έχουν και οι ερμηνείες του Dobromir Dymecki και της Agnieszka Żulewska που μέσα από ελάχιστους διαλόγους και πολλές σιωπηλές σκηνές καταφέρνουν να πουν πολλά για τις ηθικές αξίες των ηρώων που με την στάση τους αγγίζουν πολλές φορές τα όρια της αναισθησίας.

Με την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία η Πολωνή δημιουργός καταφέρνει να μας προβληματίσει κάνοντας το δικό της εύστοχο και ψύχραιμο σχόλιο για τους προνομιούχους που αδιαφορούν επιδεικτικά και κλείνουν τα μάτια στα προβλήματα που οι κατώτερες κοινωνικά τάξεις καλούνται ν’ αντιμετωπίσουν.

Aναστασία Σταθά

Τα πάντα για το φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στην ξεχωριστή ενότητα του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς. 

 

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Bruised

Bruised

Θα το βρείτε: Netflix

H Xάλε Μπέρι βραβεύτηκε με Όσκαρ πριν 20 χρόνια για την ειλικρινή της ερμηνεία...
4 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
26441
Feelgood
11743
Feelgood
3456