63ο ΦΚΘ: Ξεκίνησε να κάνει παιχνίδι και με τηλεοπτικούς όρους

Δημοσίευση: 11 Νοε. 2022, 16:46
Συντάκτης:

To Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εγκαινίασε το άνοιγμα που πραγματοποιεί φέτος προς τις τηλεοπτικές παραγωγές στο κομμάτι της Αγοράς (Agora Series) με μια συζήτηση με τίτλο «The Triangle of Happiness: International Series - Entertainment Services- Movies», την οποία τίμησε με την παρουσία του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

<a href="/festival-thessalonikis/63o-fkth-exi-tainies-toso-diaforetikes-metaxy-toys/67326">63ο ΦΚΘ: Έξι ταινίες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους...</a>ΣΧΕΤΙΚΑ63ο ΦΚΘ: Έξι ταινίες τόσο διαφορετικές μεταξύ τους...

Την εκδήλωση προλόγισε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, μιλώντας για το νέο εγχείρημα της Αγοράς, Agora Series, και τη συνεχή μεταβολή και εξέλιξη του τηλεοπτικού περιεχομένου: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που σας καλωσορίζουμε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για να μοιραστούμε το όραμά μας για τον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο της ψυχαγωγίας. Σήμερα λανσάρουμε το Agora Series, ένα τμήμα της Αγοράς που ιδρύθηκε πρόσφατα με σκοπό να στήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας με τους επαγγελματίες που δημιουργούν σειρές για τηλεοπτικά δίκτυα και πλατφόρμες streaming. Αυτό το νέο τμήμα του Φεστιβάλ ευελπιστούμε να μεταμορφωθεί, με την υποστήριξή σας, σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο σημείο συνάντησης για τη διεύρυνση της τηλεοπτικής παραγωγής. Το σημείο εστίασης του Φεστιβάλ είναι η τέχνη του κινηματογράφου και, τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει τηλεοπτικές παραγωγές που είχαν κινηματογραφική αισθητική, όπως το Twin Peaks του Ντέιβιντ Λιντς, το The Wire ή το The Sopranos, που άλλαξαν την οπτική μας για το πώς αντιλαμβανόμαστε την έννοια του τηλεοπτικού περιεχομένου. Στο κλίμα της εποχής, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δεσμεύεται να βοηθήσει την ελληνική βιομηχανία να βρει νέα κανάλια, νέες αγορές, να κυνηγήσει νέα βραβεία, να προσφέρει νέες ευκαιρίες εργασίας και να επικοινωνήσει με τον κόσμο».

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε τα εξής: «Θα ήθελα να ξεκινήσω, ευχαριστώντας όλους όσοι βρίσκονται στο πάνελ, για τη συμμετοχή τους σε μια εξαιρετικά διαφωτιστική -όπως είμαι βέβαιος ότι θα είναι- συζήτηση που θα παρουσιάσει το σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στον κόσμο. Αν κοιτάξει κανείς την ποιότητα της δουλειάς, στην προώθηση της οποίας έχουν συμβάλλει -με παραγωγές μεταξύ άλλων, όπως  The Killing, Dr. Who, Tehran, War and Peace, Borgia- είναι βέβαιο πως από τη συζήτηση το κοινό θα αντλήσει μία πολύ ουσιαστική εικόνα. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της σύγχρονης ελληνικής κινηματογραφικής βιομηχανίας και -όπως επισημάνατε- η διαχωριστική γραμμή μεταξύ κινηματογράφου και τηλεόρασης γίνεται ολοένα και πιο δυσδιάκριτη. Και αποδεικνύεται πόσο ισχυρή είναι σήμερα αυτή η βιομηχανία. Με πολύ μεγαλύτερη προβολή των ελληνικών ταλέντων στις διεθνείς αγορές, περισσότερες συμπαραγωγές και περισσότερες ξένες παραγωγές που γυρίστηκαν στην Ελλάδα. Αρκετές απ’ αυτές γυρίζονται εδώ στη Θεσσαλονίκη.  Μόνο πέρυσι είχαμε 200 παραγωγές στη χώρα μας, μεταξύ των οποίων περισσότερες από 20 ελληνικές ταινίες μεγάλου μήκους και περισσότερες από 20 τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές από μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ.

Φυσικά, δεν έχουμε όλοι το ταλέντο ώστε να είμαστε μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Αλλά εμείς στην Κυβέρνηση καταλαβαίνουμε ότι η δημιουργία μιας ταινίας δεν είναι απλώς ένα δημιουργικό εγχείρημα. Είναι επίσης ένα οικονομικό εγχείρημα, που είναι σημαντικό για ολόκληρη τη χώρα -αυτός ο κλάδος απασχολεί, άμεσα και έμμεσα, πάνω από 100.000 άτομα, ενώ ασφαλώς έχει ευρύτερο οικονομικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς και περιοχές. Από την πρώτη στιγμή, παρουσιάσαμε μια ξεκάθαρη στρατηγική που ουσιαστικά εδραζόταν σε τρεις πυλώνες, που στοχεύουν στη στήριξη και ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Ο πρώτος περιστρέφεται γύρω από την παροχή κινήτρων. Έχουμε, λοιπόν, ένα cash rebate ύψους 40% σε επιλέξιμες δαπάνες που πραγματοποιούνται από παραγωγές στην ελληνική επικράτεια, για όλα τα οπτικοακουστικά έργα. Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με ένα κίνητρο φορολογικής ελάφρυνσης της τάξης του 30% για επιλέξιμες δαπάνες.

Προσθέσαμε σε αυτά τα κίνητρα την επιλεξιμότητα τιμολογίων για συντελεστές που δεν διαμένουν στην Ελλάδα, σε περιπτώσεις παραγωγών με επιλέξιμες δαπάνες που υπερβαίνουν τα 8 εκατομμύρια -και έως το 50% του επιλέξιμου κόστους. Ενώ υπάρχει και η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, που μπορεί να εγγυηθεί τραπεζικά δάνεια έως και 900.000 ευρώ για τον  οπτικοακουστικό τομέα, και το πρόγραμμα «Entrepreneurship 360», ένα ειδικό πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων για την στήριξη οπτικοακουστικών στούντιο.

Ο δεύτερος πυλώνας μας είναι οι υποδομές. Έχουμε επίγνωση της έλλειψης επαρκών soundstages (στούντιο ηχογράφησης), το οποίο αποτελεί πρόκληση και για τον λόγο αυτό γνωρίζουμε πως χρειαζόμαστε περισσότερες υπερσύγχρονες υποδομές, οι οποίες θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να γίνει η σημαντική δύναμη στον οπτικοακουστικό τομέα που πρέπει να είμαστε. Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν τέτοιου είδους επενδύσεις μπορούν επίσης να επωφεληθούν από εξαιρετικά χαμηλά δάνεια από τον μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ. Τα δάνεια αυτά έχουν επιτόκιο κάτω του 1%.

Ο τελευταίος πυλώνας της στρατηγικής μας είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους και ειδικά τις κατάλληλες δεξιότητες, αυτή η βιομηχανία δεν μπορεί να αναπτυχθεί. Έτσι, η κατάλληλη αναβάθμιση των δεξιοτήτων των συνεργείων, τα σωστά εργαστήρια για τη δημιουργία περιεχομένου μέσω προγραμμάτων όπως το Incubating the Film Industry του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και η ανάπτυξη εθνικής Σχολής Οπτικοακουστικών Μέσων, αυτά είναι ακριβώς τα εργαλεία που θέλουμε να αξιοποιήσουμε για να βελτιώσουμε τις δεξιότητες, κυρίως για τους νέους ταλαντούχους ανθρώπους που έχουμε, προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην οπτικοακουστική βιομηχανία. Στην πόλη της Δράμας, η οποία είναι γνωστή για το δικό της Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, σχεδιάζεται ένα νέο οπτικοακουστικό cluster, καθώς και μια σχολή κινηματογράφου, για να δώσει ώθηση στη δημιουργία νεοφυών επιχειρήσεων και να συμβάλλει στην καλλιέργεια νέων ταλέντων.

Μέχρι σήμερα, καμία μεγάλη πλατφόρμα δεν είχε φιλοξενήσει τις ιστορίες μας, τις ιστορίες των Ελλήνων δημιουργών. Αυτό, όμως, άλλαξε αυτή την εβδομάδα, καθώς το Netflix ανακοίνωσε την απόκτηση των παγκοσμίων δικαιωμάτων της ελληνικής δραματικής σειράς Maestro. Συγχαρητήρια, κ. Παπακαλιάτη. Μας κάνετε όλους περήφανους. Ελπίζουμε ότι αυτό είναι μόνο η αρχή και ότι πλατφόρμες θα αποκτήσουν και -γιατί όχι- θα προχωρήσουν οι ίδιες στην παραγωγή περισσότερων ελληνικών ταινιών και σειρών στο μέλλον. Οι παραστατικές τέχνες γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Γεννήθηκαν ακριβώς κάτω από την Ακρόπολη, στην Αθήνα, όταν οι αρχαίοι Έλληνες πειραματίστηκαν για πρώτη φορά με το θέατρο, όχι μόνο ως μορφή ψυχαγωγίας, αλλά και ως μορφή αυτοστοχασμού».

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ