25ο ΦNΘ: Το MOVE IT σας αποκαλύπτει 5 ντοκιμαντέρ που θα συζητηθούν

Δημοσίευση: 22 Φεβ. 2023, 03:54
Συντάκτης:

To 25o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης υπόσχεται πολλές κινηματογραφικές συγκινήσεις φέτος, με ένα φροντισμένο και πολύ δυνατό πρόγραμμα που περιλαμβάνει καταρχήν τις 12 ταινίες που θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Διαγωνιστικό τμήμα της διοργάνωσης, τις 32 συνολικά παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές πρεμιέρες, τα 61 συναρπαστικά ελληνικά ντοκιμαντέρ και πολλά άλλα ακόμη φιλμ που θα μεταφέρουν στο πανί εμπειρίες ζωής. 

<a href="/festival-thessalonikis/26o-festival-ntokimanter-thessalonikis-ayxisi-rekor-se-theates/69664">26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αύξηση-ρεκόρ σε θεατές</a>ΣΧΕΤΙΚΑ26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αύξηση-ρεκόρ σε θεατές

Το MOVE IT εξασφάλισε σε αποκλειστικότητα και σας αποκαλύπτει 5 τίτλους που αναμένεται να κλέψουν την παράσταση από το φετινό πρόγραμμα και να οδηγήσουν σε sold out. Ειδικά για το φοβερό "And the king said, what a FANTASTIC MACHINE" που έσκισε στο Sundance στις αρχές του χρόνου και συνέχισε με sold out προβολές στο Φεστιβάλ του Βερολίνου που βρίσκεται σε εξέλιξη. Θα έχετε την ευκαιρία να το απολαύσετε όσοι βρεθείτε Θεσσαλονίκη (και όσοι προλάβετε), μαζί με άλλα 4 συναρπαστικά ντοκιμαντέρ. Αναλυτικά: 

Και είπε ο βασιλιάς, τι φανταστική μηχανή / And the king said, what a FANTASTIC MACHINE

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Άξελ Ντάνιελσον, Μαξιμίλιεν Φαν Έρτρικ

Σουηδία, Δανία

Το πάθος του ανθρώπου με την κάμερα από το πρώτο κλικ της ιστορίας μέχρι σήμερα  ξεδιπλώνεται σε ένα απολαυστικό κράμα εικόνων και ιστοριών. Κορύφωσή του το πώς η σχέση του αυτή έχει εμπορευματοποιηθεί στο σήμερα μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φτάνοντας μέχρι τις ιστοσελίδες πορνό. «Ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για την ιστορία της κάμερας και τη μιντιακή κουλτούρα των ημερών μας. Ένα πνευματώδες φιλμ που γεννά προβληματισμούς σχετικά με τον αντίκτυπο που έχουν οι κάμερες στη ζωή μας.» Κάνοντας μια σχολαστική ανατομία της κατασκευής εικόνων και μια ιχνηλάτηση της διάχυσής τους στην κοινωνία, οι σκηνοθέτες αξιοποιούν ένα εντυπωσιακό φάσμα αρχειακού υλικού για να συνθέσουν τα κομμάτια αυτής της κοινωνιολογικής μελέτης, στην οποία καταγράφεται ο μετασχηματισμός της φιλοσοφίας και της τεχνολογίας της φωτογραφίας στο πέρασμα της ανθρώπινης ιστορίας. Ταξιδεύοντας τον θεατή μέσα στον χρόνο, στον χώρο και στα βιώματα, οι κινηματογραφιστές συνυφαίνουν και αντιπαραθέτουν μερικές από τις πιο εμβληματικές, καθηλωτικές και εντυπωμένες στη συλλογική μας μνήμη εικόνες με υλικό που έχει παραχθεί από χρήστες του διαδικτύου, διαμορφώνοντας έτσι περίτεχνα ένα επιχείρημα για το πώς η ανθρωπότητα βλέπει τον εαυτό της, το οποίο φαντάζει διεξοδικό, τεκμηριωμένο και επίκαιρο. Εξισορροπώντας την κριτική διερεύνηση με απολαυστικές εκπλήξεις, ενσωματώνουν το υλικό τους σε μια κακόφωνη, ζωηρή και διαφωτιστική συνομιλία. Ένα φιλμ που επικεντρώνεται στην κατασκευή της εικόνας – και το κατορθώνει με ευφυΐα, χιούμορ και τεράστιο σθένος.


 

Φρανκ Μάγιερ / Frank Meyer

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες

Λίονχαρντ Χόφμαν, Ρικάρντο Ντέγιαν Γιούρκοβιτς

Γερμανία

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ παρατήρησης που απλώνεται στον χρόνο, μια αθόρυβη κάμερα ακολουθεί έναν μπόντι μπίλντερ για μια περίοδο δέκα ετών. Η επαγγελματική καριέρα του Φρανκ ανήκει σε μια προ πολλού περασμένη εποχή, η ζωή του όμως περιστρέφεται ακόμα γύρω από τις έντονες προπονήσεις. Πρόθυμος να συνδράμει στην ταινία, ο Φρανκ διατρέχει ζωηρά την καθημερινότητά του και μας συστήνει στα μέρη και τους ανθρώπους που τον διαμόρφωσαν. Τα μόνα πράγματα που θα του κόψουν τη φόρα είναι η νεφρική ανεπάρκεια και η τακτική αιμοκάθαρση... Μπροστά στον φακό της κάμερας, θα αρχίσει να αμφισβητεί την πιεστική ανάγκη προβολής του ανδρισμού του, ωστόσο θα παραμείνει εγκλωβισμένος σε αυτόν τον τοξικό τρόπο ζωής. Μια ταινία που απευθύνεται στην καρδιά – δηλαδή τον πιο δυνατό μυ του ανθρώπινου σώματος, ο οποίος συχνά παραμένει επικίνδυνα αγύμναστος.

Λέγε με μαμά / Call Me Mommy

Τμήμα: Ανοιχτοί Ορίζοντες - Shorts

Τάρα Ο’Κάλαχαν

Ιρλανδία

Καρπός μιας ανεπανάληπτης σχέσης ανάμεσα σε μια γυναίκα που κινηματογραφεί και σε μια γυναίκα που κινηματογραφείται (και έχει μάθει να ζει σε καθεστώς μόνιμης έκθεσης, δαμάζοντας αδηφάγα βλέμματα), η ταινία ξεδιπλώνει απρόσμενες όψεις από την πολύπλοκη ζωή μιας 40χρονης μητέρας και σεξεργάτριας του διαδικτύου. Εμβαθύνοντας στις ποικίλες πηγές και επιπτώσεις των ζητημάτων της μητρότητας (των λεγόμενων «mommy issues» στον προσωπικό και επαγγελματικό σύμπαν μιας της γυναίκας που μεγαλώνει μόνη το παιδί της, αυτή είναι μια οικεία αλλά και αιχμηρή αποτύπωση της καθημερινότητας ενός μόνο κρίκου της αλυσίδας του σύγχρονου δουλεμπορίου.

 

The Last Seagull

(Διεθνές Διαγωνιστικό)

Tonislav Hristov

Φινλανδία, Νορβηγία, Βουλγαρία

Ο 58χρονος Ιβάν είναι ένας «γλάρος» – με άλλα λόγια ένας Bούλγαρος γυναικάς που «ψαρεύει» τουρίστριες σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο εδώ και 40 χρόνια, ήδη από την εποχή του Κομμουνισμού. Ο Ιβάν θέλει να νοικοκυρευτεί, αποστολή δύσκολη για έναν γέρικο «γλάρο». Δεν έχει βάλει τίποτα στην άκρη, ενώ και η πανδημία έχει κάνει τα πράγματα ακόμη δυσκολότερα, κρατώντας μακριά τους τουρίστες. Ο Ιβάν προσπαθεί να τα βγάλει πέρα πλένοντας αμάξια και καθαρίζοντας τζάμια. Πλευρίζει γυναίκες από τη Ρωσία, βοηθώντας τους να βγάλουν βίζα για την ΕΕ και να αγοράσουν ακίνητα στη Βουλγαρία. Σταδιακά θα αντιληφθεί πως δεν αποτελεί ακριβώς κελεπούρι για οποιαδήποτε γυναίκα. Η αγιάτρευτη πληγή μέσα του δεν είναι άλλη από τον ενήλικα γιο του, ο οποίος ζει στην Ουκρανία και αρνείται να έχει οποιαδήποτε επαφή με τον Ιβάν. Ίσως τώρα, την άνοιξη του 2022, να έχει έρθει η ώρα για μια επανασύνδεση.

Η αιχμηρότητα του ψαλιδιού / The Sharpness of the Scissors

(Διαγωνιστικό >>Film Forward)

Νταβίντ Μαρσιάλ Βαλβέρντι

Αργεντινή

Σαν να συμπληρώνει το προφίλ του σε κάποια εφαρμογή διαδικτυακών γνωριμιών, ο σκηνοθέτης ανατέμνει την προσωπική του ιστορία φτιάχνοντας ένα ευάλωτο ιδιωτικό αρχείο. Σε αυτό το πολύχρωμο μωσαϊκό, εικόνες από την παιδική του ηλικία και το κομμωτήριο όπου μεγάλωσε στα προάστια του Μπουένος Άιρες, διαδέχονται φλογερές (πλην ψύχραιμες) σημειώσεις για το φλερτ στις γκέι κοινότητες τη δεκαετία του ’90, αλλά και αποσπάσματα από τη ζωή της τριμερούς ερωτικής σχέσης στην οποία υπήρξε για επτά χρόνια. Ταξιδεύοντας από το γενικό στο ειδικό, από το ευτελές στο τρυφερό, από το ποπ στο λαϊκό και στο εστέτ, από το απώτερο παρελθόν και την πατρογονική κληρονομιά στο σήμερα και στο αύριο με μόνο οδηγό την επιθυμία, οι σκόρπιες σελίδες αυτού του ημερολογίου καταγράφουν τις ελάχιστες λεπτομέρειες καθημερινών μικροπρακτικών, ενώ ο αφηγητής ανατρέχει ατρόμητα σε τραύματα και αναλαμπές ενεργοποιώντας τα πιο απίθανα trigger points. Ένα απρόσμενο μανιφέστο ελευθερίας που αποδίδεται μέσα από διαφορετικά εκφραστικά μέσα, επιφάνειες και ανάγλυφες ποιότητες, και ταυτόχρονα ένα χαμηλότονο, ευγενές δείγμα «προσωπικού» κινηματογράφου που επιθυμεί να γίνει συλλογικός.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
6338
Spentzos
5678
Feelgood
4647
Tanweer
2881
Animal Kingdom, από την Spentzos Animal Kingdom, από την Spentzos