Πανόραμα 2019: Αφιέρωμα στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Δημοσίευση: 19 Νοε. 2019, 20:08
Συντάκτης:

Το 32ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου διεξάγεται στους κινηματογράφους Τριανόν και Ανδόρα μεταξύ 21/11 και 4/12 και η φετινή διοργάνωση πραγματοποιεί εκτενές αφιέρωμα στον τεράστιο Στάνλεϊ Κούμπρικ, σε συνεργασία με την Πανελλήνια ‘Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου – Π.Ε.Κ.Κ.)

<a href="/festival-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy/36o-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy-ta-vraveia/69145">36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τα βραβεία</a>ΣΧΕΤΙΚΑ36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τα βραβεία

O Στάνλεϊ Κιούμπρικ είναι από τους λιγοστούς εκείνους σκηνοθέτες που απέδειξαν πως, ακόμη και στο ελεγχόμενο από τους στραμμένους αποκλειστικά προς το κέρδος παραγωγούς του Χόλιγουντ, μπορεί κανείς να γυρίσει ταινίες προσωπικές, που να εκφράζουν τις δικές τους ανησυχίες, τους δικούς τους προβληματισμούς και να μετατρέψει, αυτό που συχνά χαρακτηρίζουμε ως βιομηχανία του κινηματογράφου, σε καθαρά προσωπική τέχνη.

Κάποια στιγμή, βεβαίως, αναγκάστηκε να φύγει από το Χόλιγουντ και τις πιέσεις του και να μετακομίσει στην Αγγλία (1961), όπου, ως το τέλος της ζωής του, θα μπορέσει να εκφραστεί με πλήρη ελευθερία και να μας χαρίσει τα μεγάλα του αριστουργήματα (“Λολίτα”, “SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα”, “2001: Οδύσσεια του Διαστήματος”, “Το Κουρδιστό Πορτοκάλι”, “Η λάμψη”, “Μπάρι Λίντον”, “Μάτια Ερμητικά Κλειστά”).

'Ανθρωπος που επεδίωκε την τελειότητα, που κατάφερνε να ελέγχει πλήρως την παραγωγή του (από το σενάριο και τη σκηνοθεσία μέχρι το τελικό μοντάζ), σε στενή πάντα σχέση με τους ηθοποιούς του, με καινοτόμες ιδέες στη χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας αλλά και των τεχνικών μέσων, με μια φιλοσοφική προσέγγιση στα θέματά του (ορισμένοι μίλησαν για τη σχέση του με το έργο φιλόσοφων όπως ο Νίτσε και ο Χάιντεγκερ), με ένα έργο που καλύπτει, πάντα με την ίδια ιδιοφυή έμπνευση, τα περισσότερα κινηματογραφικά είδη (φιλμ νουάρ, θρίλερ, γουέστερν, δράματα εποχής, επιστημονική φαντασία), όλα ιδωμένα μ' ένα ρεαλισμό, διανθισμένο με χιούμορ (συχνά μαύρο) αλλά και ποιητική διάθεση, με εξαιρετική φωτογραφία και εμπνευσμένη χρήση της μουσικής, ο Κιούμπρικ, σκηνοθέτης που ο Όρσον Γουέλς ονόμασε “γίγαντα ανάμεσα στους σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς”, προσέφερε ένα έργο που δεν έχει παύσει να επηρεάζει αρκετούς από τους πιο γνωστούς σύγχρονους σκηνοθέτες, ανάμεσά τους και τους: Μάρτιν Σκορσέζε, Ντέιβιντ Λιντς, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Γούντι Άλεν, Τζορτζ Ρομέρο, Τέρι Γκίλιαμ, Ρίντλεϊ Σκοτ, Πολ Τόμας Άντερσον, Κρίστοφερ Νόλαν, Τιμ Μπέρτον και άλλους.

Τις ταινίες του αφιερώματος προλογίζουν οι σκηνοθέτες Κώστας Φέρρης και Δημήτρης Παναγιωτάτος, και οι κριτικοί κινηματογράφου – μέλη της Π.Ε.Κ.Κ. Τάσος Γουδέλης, Κωνσταντίνος Καϊμάκης, Ιφιγένεια Καλαντζή, Νίνος Φένεκ Μικελίδης και Χρήστος Σκυλλάκος.

Το αφιέρωμα θα προβληθεί στον κινηματογράφο Ανδόρα. Το πρόγραμμα:

Πέμπτη 28.11

20.15 - Μπάρι Λίντον / Barry Lindon, 185', 1975

Παρασκευή 29.11

20.00 - Fear and Desire, 62', 1953

21.30 - Λολίτα, / Lolita, 153', 1962

Σάββατο 30.11

20.15 - Το Χρήμα της Οργής / The Killing, 84', 1956

22.00 - Το Κουρδιστό Πορτοκάλι / A Clockwork Orange, 137', 1971

Κυριακή 01.12

20.00 - S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα / Dr. Strangelove (Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb), 95', 1964

Δευτέρα 02.12

20.15 - Το Φιλί του Δολοφόνου / Killer's Kiss, 67', 1957

21.45 - Σταυροί στο Μέτωπο / Paths of Glory, 88', 1957

Τρίτη 03.12

20.00 - Το Χρήμα της Οργής / The Killing, 84', 1956

21.45 - S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα / Dr. Strangelove (Or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb), 95', 1964

Τετάρτη 04.12

22.00 - Το Κουρδιστό Πορτοκάλι / A Clockwork Orange, 137', 1971

Γενική είσοδος: 6 ευρώ

Κινηματογράφος ΑΝΔΟΡΑ. Σεβαστουπόλεως 117 Μετρό Πανόρμου. Τ. 210 6980796 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
23 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos