Νύχτες Πρεμιέρας 2023: Τέσσερα φιλμ που αξίζουν της προσοχής σου
Το MOVE IT συνεχίζει τις ανταποκρίσεις του από το Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας που μόλις ολοκληρώθηκε και σας γράφουμε εντυπώσεις (αυτή είναι η δουλειά μας άλλωστε) για ταινιάκια που θα προβληθούν μελλοντικά στις ελληνικές αίθουσες, ώστε να σας βοηθήσουμε να σχηματίσετε μια άποχη σχετικά με αν σας ενδιαφέρουν ή όζι να τα ξεχωρίσετε από τον κυκεώνα νέων φιλμ που εμφανίζονται στην ελληνική διανομή κάθε Πέμπτη.
ΣΧΕΤΙΚΑΝύχτες Πρεμιέρας 2024: "Bird" - Κριτική
FREMONT
Toυ Μπαμπάκ Τζαλάλι
Η Ντόνια είναι μια νεαρή αφγανικής καταγωγής που ζει στο ληθαργικό Φρίμοντ της Καλιφόρνια και βγάζει τα προς το ζειν γράφοντας τα κείμενα σε fortune cookies. Οι προσπάθειές της να βάλει τη ζωή της σε τάξη αποδεικνύονται άκαρπες, καθώς βασανίζεται από αϋπνίες και συμπλέγματα ενοχής απέναντι στην οικογένειά της. Μέχρι που αποφασίζει να γράψει το δικό της, ανορθόδοξο fortune cookie, αναζητώντας τον ιδανικό ρομαντικό παραλήπτη. Με μελαγχολική ασπρόμαυρη φωτογραφία, υπαρξισμό αλά Τζιμ Τζάρμους, πολυπολιτισμικές αναφορές κι απρόσμενες στιγμές εκκεντρικού χιούμορ, η ταινία του Μπαμπάκ Τζαλάλι θυμίζει παλιές καλές εποχές του αυθεντικού ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά για ανθρώπινες επαφές που πυροδοτούν την σπίθα τους στα πιο απροσδόκητα μέρη.
Συγκρατημένη παραγωγή, σχεδόν ασφυκτικά πλάνα κάποιες στιγμές, γυρισμένη σε ασπρόμαυρο, μια χαλαρή τζαζ παρτιτούρα να συνοδεύει όσα συμβαίνουν και τον Τζέρεμι Άλεν Ουάιτ να συγκινεί με δύο άψογες σκηνές άναρθρης λαχτάρας. (7,5/10)
ΟΝ ΤHE ADAMANT
Του Νικολά Φιλιμπέρ
Σε ένα πλωτό κέντρο ημερήσιας φροντίδας μόνιμα αγκυροβολημένο στον Σηκουάνα, παράρτημα μιας ψυχιατρικής κλινικής του Παρισιού, άτομα με κάθε λογής ψυχικά νοσήματα συγκεντρώνονται οικειοθελώς για καλλιτεχνικές κυρίως δραστηριότητες. Η φετινή Χρυσή Άρκτος του Φεστιβάλ Βερολίνου ανήκει στον Γάλλο ντοκιμαντερίστα Νικολά Φιλιμπέρ, για αυτήν την ανεπιτήδευτη ματιά στον θεραπευτικό ρόλο της τέχνης, που αντιμετωπίζει γενναιόδωρα τους ευάλωτους πρωταγωνιστές σαν ήρωες μιας προσωπικής μυθοπλασίας. Ένα συμπονετικό πορτραίτο για το μη-πλοίο των μη-τρελών., με τις παράλογες αφηγήσεις του να συνθέτουν ένα παζλ που οριοθετεί φέτες της κοινωνικής ζωής όλων μας, όχι μόνο του δικού τους εναλλακτικού σύμπαντος. (6/10)
THE MOTHER OF ALL LIES
Της Άσμε Ελ Μουντίρ
Στην Καζαμπλάνκα του σήμερα, η γιαγιά Χάτζα είναι ο φόβος και ο τρόμος της οικογένειάς της. Κατασκοπεύει τους πάντες και τα πάντα, όμως απαγορεύει ρητά στους δικούς της να βγάζουν φωτογραφίες. Η σκηνοθέτιδα, μην έχοντας άλλο τρόπο να διαφυλάξει τις μνήμες εκείνης της εποχής, αναγκάζεται να ανασυνθέσει την παιδική της ηλικία με μια χούφτα μαριονέτες και να στήσει μια απροσδόκητη αναπαράσταση της μοιραίας επανάστασης που έγινε στο Μαρόκο το 1981 και κόστισε τη ζωή σε 600 άτομα. Η μικρή Φάτιμα, η οσιομάρτυρας της γειτονιάς που εκτελέστηκε χωρίς λόγο, γίνεται το φάντασμα που θα στοιχειώσει τη ζωή τους για πάντα. Ωστόσο, μήπως η πανούργα γιαγιά Χάτζα είδε ποιος σκότωσε τη Φάτιμα και απλά αρνείται τόσα χρόνια να το αποκαλύψει;
Mια πονηρή, συχνά παιχνιδιάρικη, αλλά τελικά συγκινητική μελέτη της κοινότητας, της αγωνίας των γενεών και των φρικαλεοτήτων που καλύπτονται από το κράτος που συνδυάζει την τεχνική του ντοκιμαντέρ με την εκλεπτυσμένη ικανότητα αφήγησης (7,5/10)
ΤΕΜPORARIES
Του Πιέρ Φιλίπ Σεβινί
Έπειτα από έναν επώδυνο χωρισμό που την άφησε με τρομακτικά χρέη, η Αριάν αναγκάζεται να πιάσει δουλειά σε μια μονάδα επεξεργασίας σιτηρών ως ισπανόφωνη διερμηνέας για τους εποχιακούς εργάτες από τη Λατινική Αμερική. Καθώς αναλαμβάνει χρέη μεσάζοντα μεταξύ των εργαζομένων που υφίστανται τρομερή εκμετάλλευση κι απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και των ανωτέρων της, σύντομα θα διχαστεί ανάμεσα στη δική της επιβίωση και την παρόρμησή της να τους βοηθήσει.
Πρώιμος Τζάρμους πιο πάνω ο Τζαλάλι, πρώιμος Κεν Λόουτς ο Σεβινί βασίζεται σε μια έντονη ερμηνεία από την πρωταγωνίστριά του και συνθέτει ένα ρεαλιστικό και συγκινητικό δράμα που είναι όσο χρειάζεται ρεαλιστικό για να αποφύγει το νσκόπελο του μελό και εμβαθύνει στην φρίκη της σύγχρονης σκλαβιάς όπου οι άνθρωποι έχουν να διαλέξουν μεταξύ της ελευθερίας και της αξιοπρέπειάς τους και της επιβίωσής τους και στο πως οι εταιρείες έχουν αναπτύξει μηχανισμούς για να τους στερούν τα δικαιώματά τους. Ένα έργο μυθοπλασίας χτισμένο πάνω σε μια πραγματικότητα που πολλοί θα προτιμούσαν να αγνοήσουν. (7,5/10)
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων