Νύχτες Πρεμιέρας 2021: "Last night in Soho" - Κριτική

Δημοσίευση: 2 Οκτ. 2021, 17:31
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Ελοΐζ (Τόμασιν Μακ Κένζι) καταφθάνει στο Λονδίνο του σήμερα από την επαρχία της Κορνουάλης με όνειρό της να γίνει μια φημισμένη σχεδιάστρια μόδας. Παθιασμένη με τα swinging ‘60s, διαπιστώνει ότι τα πράγματα πια δεν είναι τόσο πολύ αγγελικά πλασμένα όπως τότε.

<a href="/nea/oi-nyhtes-premieras-paroysiazoyn-tin-aystira-akatallili-tainia-toy-piter-gkrinagoyei/69621">Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ</a>ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ

Όμως, με έναν μυστηριώδη τρόπο, αρχίζει να μεταφέρεται κάθε βράδυ στη δεκαετία που τόσο αγαπά και να παρακολουθεί τη ζωή της Σάντι (Άνια Τέιλορ Τζόι), μιας νεαρής γυναίκας που ονειρεύεται να γίνει τραγουδίστρια. Όσο μπαίνει πιο βαθιά στον κόσμο της Σάντι, η Ελοΐζ αρχίζει να χάνει την επαφή της με την πραγματικότητα, ενώ ένας φόνος από το παρελθόν έρχεται να στοιχειώσει το παρόν της.

Γνώμη: Ο Έντγκαρ Ράιτ ανήκει σε αυτή την κατηγορία των film nerds που γίνονται σκηνοθέτες και καταφέρνουν να μετουσιώσουν τις πολυάριθμες επιρροές τους σ’ ένα στιλ 100% δικό τους. Από τα “Shaun of the Dead” και “Hot Fuzz” μέχρι το “Scott Pilgrim VS The World” και το “Baby Driver”, ο 47χρονος Βρετανός έχει αποκτήσει φανατικό κοινό μέσα από ταινίες που είναι feelgood, εξαιρετικά στυλιζαρισμένες, με φοβερό soundtrack και φρενήρες μοντάζ. Επιπλέον, είναι από τις περιπτώσεις δημιουργών που αρέσκονται στο να αναμετριούνται με διάφορα κινηματογραφικά είδη, προσθέτοντας πάντα τα δικά του trademarks.

Στο “Last Night in Soho”, την πολυαναμενόμενη νέα ταινία του, που καθυστέρησε να βγει στις αίθουσες λόγω COVID-19, επιλέγει να παίξει με τον ψυχολογικό τρόμο μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που θα θέλει να ζει σε άλλη εποχή και μαθαίνει στην πράξη τι μπορεί να συμβεί όταν μια τέτοια ευχή γίνεται πραγματικότητα.

Το αρχέτυπο της νεαρής γυναίκας που έχει όνειρα και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία μέχρι που τα όνειρα μετατρέπονται σε ζωντανό εφιάλτη δεν αποτελεί κάποια ιδιαίτερη σεναριακή πρωτοτυπία. Και είναι γεγονός ότι ο Ντέιβιντ Λιντς κατάφερε να απογειώσει το συγκεκριμένο concept στο “Mulholland Drive”, το οποίο θεωρείται δικαίως μία από τις καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα.

Όμως ο Ράιτ δεν είναι Λιντς, με αποτέλεσμα το ψυχολογικό κομμάτι του “Last Night in Soho” να υστερεί σημαντικά σε σχέση με αυτό του παραδοσιακού τρόμου, πράγμα που γίνεται εμφανές -έως και κουραστικό- στο δεύτερο μισό της ταινίας. Η αναπαράσταση του Λονδίνου των ‘60s είναι μεν πειστικότατη, με τα κοστούμια της Οντίλ Ντικς-Μιρό να κλέβουν την παράσταση και τη μουσική της εποχής να δίνει το ρυθμό σχεδόν σε κάθε πλάνο, όμως οι χαρακτήρες δεν διαθέτουν το απαιτούμενο βάθος. Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό καλειδοσκόπιο, από το οποίο σου μένουν τα χρώματα και η γενικότερη ατμόσφαιρα, αλλά σχεδόν τίποτα άλλο.

Το star power των Τόμασιν Μακ Κένζι (“JoJo Rabbit”) και Άνια Τέιλορ Τζόι (“The Queen’s Gambit”) είναι αναμφισβήτητο και είναι κρίμα που το σενάριο του Ράιτ δεν αξιοποιεί τις ερμηνευτικές ικανότητές τους στο έπακρο.

Το ότι είναι και ήταν πάντα δύσκολο, τρομακτικό έως και επικίνδυνο, να είσαι μια νεαρή γυναίκα με φιλοδοξίες είναι γνωστό. Κι ενώ η ταινία θα μπορούσε να σκάψει λίγο πιο βαθιά στις εξουσιαστικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα, αρκείται δυστυχώς να ντύσει την κεντρική της ιδέα με ανούσιες ανατροπές και κραυγαλέα κλισέ. Το σινεμά του Ράιτ συνεχίζει βέβαια να παραμένει ενδιαφέρον και ευπρόσδεκτα pop, όμως η βραδιά που περάσαμε στο Σόχο δεν πρόκειται να μας μείνει αξέχαστη.

Περισσότερα για το φεστιβάλ στο ειδικό section του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς.

Πρώτη δημοσίευση: 2 Οκτ. 2021, 17:31
Ενημέρωση: 2 Οκτ. 2021, 17:31
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos