Νύχτες 18: "High Life" - Κριτική

Σύνοψη: Ο Μόντι (Ρόμπερτ Πάτινσον) είναι ο τελευταίος ενήλικας επιζόντας μιας μυστηριώδους διαστημικής αποστολής . Μεγαλώνοντας την κόρη του σε αυτό το αφιλόξενο περιβάλλον, θυμάται τι απέγιναν οι συνεπιβάτες του, στην πρώτη αγγλόφωνη ταινία στην εντυπωσιακή καριέρα της Κλερ Ντενί («Η Λιακάδα Μέσα Μου», «Trouble Every Day»).

νυχτες πρεμιερας 2018ΣΧΕΤΙΚΑΝύχτες Πρεμιέρας 18: Οι καλύτερες φωτό

Άποψη: Οι φανς του Ρόμπερτ Πάτινσον, που τον ακολουθούν φανατικά από το Twilight Saga και μετά, δεν ξέρουν πραγματικά τι τους περιμένει στο «High Life». Η διαστημική οδύσσεια της Κλερ Ντενί είναι σίγουρο ότι θα διχάσει τους θεατές, ανταμείβοντας τους υπομονετικούς με την αναχρονιστική αισθητική και το αφαιρετικό σενάριό της και εκνευρίζοντας όσους περιμένουν ότι η τελευταία ταινία του περιζήτητου  - ειδικά μετά τον θρίαμβο του «Good Time» – ηθοποιού θα είναι ένα πιο arty «Interstellar».

Η Ντενί έχει ξεκάθαρο όραμα για την ταινία της και δεν υποκύπτει σε κανένα κανόνα του sci-fi playbook. Δεν την ενδιαφέρει να παρουσιάσει τους νόμους της φυσικής που διέπουν τη ζωή στο διάστημα, δεν ποντάρει σε εξωφρενικά ειδικά εφέ και δεν έχει σκοπό να απαντήσει στις απορίες που δημιουργούνται κατά την εξέλιξη της ιστορίας της.

Οι θανατοποινίτες που αποτελούν το πλήρωμα του διαστημόπλοιου, που έχει ως αποστολή να καταφέρει να αντλήσει ενέργεια από την περιοχή που βρίσκεται γύρω από μια μαύρη τρύπα, είναι απλά ένα όχημα για να εξερευνήσει τη σχέση μεταξύ του φθαρτού, ανθρώπινου σώματος και την ασημαντότητα της ανθρώπινης ύπαρξης μπροστά στο απόλυτο κενό του διαστήματος. Οι χαρακτήρες της, με εξαίρεση τον Μόντι και την δεσποτική γιατρό του πληρώματος (η Ζιλιέτ Μπινός με μαλλί πλεξούδα τύπου Μαρίνα Αμπράμοβιτς) έχουν ελάχιστο backstory, ενώ τα flashbacks που αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι της ταινία δεν δείχνουν τη ζωή τους πίσω στη Γη, αλλά την ασφυκτική συνύπαρξή τους σε αυτή την αποστολή αυτοκτονίας.

Οι ελάχιστες στιγμές τρυφερότητας και ανθρωπιάς εναλλάσσονται με σκηνές βίας ή σεξουαλικής εκτόνωσης (η σκηνή με την αυτοϊκανοποίηση της Μπινός σε έναν ειδικά διαμορφωμένο θάλαμο είναι υπνωτιστική) και ο επίλογος μοιάζει να έρχεται βεβιασμένα, όμως αυτή η άσκηση ύφους της Ντενί στο είδος του sci-fi, διανθισμένη με ευπρόσδεκτα body horror στοιχεία που θα ζήλευε κι ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, είναι μια ατμοσφαιρική και ανοιχτή σε ερμηνείες κινηματογραφική εμπειρία, που κλείνει το μάτι στο «Σολάρις» και το «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος», χωρίς όμως τη φιλοσοφική βαρύτητα που κατέστησε τα προηγούμενα διαχρονικά αριστουργήματα.

Βαθμολογία: 6,5 / 10

Δημοσίευση: 2 Οκτ. 2018, 04:30
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πριν λίγα 24ωρα σας γράψαμε για το Top-10 των...
14 ώρες
Σύνοψη: Ο Cassius Green είναι ένας Αφροαμερικανός που ζει...
19 ώρες
European Film Awards cold war
Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου απένειμε στην Σεβίλλη της Ισπανίας...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
32049
Tanweer
17500
Tulip
9154
Odeon
9073