Σύνοψη: Ο Α είναι ένα πνεύμα, μία ψυχή που κάθε μέρα μπαίνει στο σώμα ενός άλλου ανθρώπου, αγοριού ή κοριτσιού, ζώντας τη ζωή του για 24 ώρες. Υπάρχουν δύο βασικοί παράμετροι, τα σώματα που επιλέγει είναι πάντα στην ίδια ηλικία, 16 χρονών, και δεν μπορεί να γίνει ο ίδιος άνθρωπος για δεύτερη φορά. Όταν θα μπει στο σώμα του Justin, θα γνωρίσει την κοπέλα του, την Rhiannon, την οποία θα ερωτευτεί ενώ και εκείνη θα ερωτευτεί τον Α, ανεξαρτήτως του σώματος στο οποίο κάθε φορά βρίσκεται η ψυχή του.

Άποψη: Αν στο «Κάθε φορά πρώτη φορά» με τους Adam Sandler και Drew Barrymore να ερωτεύονται κάθε μέρα από την αρχή λόγω απώλειας προσωρινής μνήμης της πρωταγωνίστριας, κατάφερε ακόμα και ο Sandler να σας συγκινήσει με την προσπάθεια του να ξυπνάει κάθε μέρα από την αρχή αυτήν την αγάπη, στο «Κάθε μέρα μία άλλη μέρα» δεν υπάρχει ελπίδα για πραγματική συγκίνηση. Υπάρχουν τα εφηβικά ρομάντζα τα οποία χτίζουν το συναίσθημα και εμβαθύνουν στον ψυχισμό των ηρώων με αποτέλεσμα να ενδιαφέρει μεγάλη μερίδα του κοινού, και υπάρχουν και εκείνα που είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αφορούν μόνο εφήβους. Το δεύτερο φαίνεται να ισχύει στην εν λόγω περίπτωση.

Ο σκηνοθέτης Michael Sucsy και ο σεναριογράφος Jesse Andrews μεταφέρουν στην μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα του David Levithan, ένα νεανικό ρομαντικό δράμα φαντασίας. Ο σκηνοθέτης έχει ασχοληθεί και στην ταινία του «Έρωτας από την αρχή» με τις δυσκολίες της αγάπης και τη συνεχή προσπάθεια αναβίωσης των συναισθημάτων (μετά από ατύχημα η γυναίκα έχασε τις αναμνήσεις του γάμου της). Έτσι και εδώ, τα δύο νεαρά παιδιά, ή για την ακρίβεια η Rhiannon (Angourie Rice) και η αόρατη οντότητα του Α, κάθε μέρα αναγεννούν τον έρωτά τους καθώς η 16χρονη κοπέλα έρχεται αντιμέτωπη με έναν άλλον άνθρωπο. Τη μία μέρα είναι ο μαύρος Justin (Justice Smith- ο πρωταγωνιστής του The Get Down), την άλλη γίνεται ασιάτης, την άλλη κορίτσι. Γι’ αυτό το λόγο ο συγγραφέας του βιβλίου λέει ότι με αυτήν την ιστορία θέτει ερωτήματα για το φύλο και τη σεξουαλικότητα. Στην ταινία ωστόσο τα πάντα μένουν σε ένα επιδερμικό πλαίσιο ανάλυσης.

Παρά την πλατωνική έννοια της ψυχής που εγκλωβίζεται στο σώμα, παρά την αμφισβήτηση των ορίων της σεξουαλικότητας αφού φαίνεται πως η αγάπη ξεπερνάει τα στενά όρια του φύλου, παρά την ιδέα ότι ακόμα και αν δεν αλλάζουμε κάθε μέρα σώμα, εντούτοις παραμένουμε εξίσου άγνωστοι τόσο για τους άλλους όσο και για τον ίδιο μας τον εαυτό, η ταινία δεν αξιοποιεί τίποτα από όλα αυτά. Ενδιαφέρεται να μιλήσει μόνο για μία εφηβική ρομαντική ιστορία, δεν προσπαθεί να δημιουργήσει πραγματικούς χαρακτήρες, άλλωστε το σενάριο είναι τόσο αδύναμο που όλες οι ιδέες εξαντλούνται στην πρώτη ώρα, ενώ από την αρχή της ταινίας διακρίνεται το αφηγηματικό μονοπάτι που πρόκειται να ακολουθήσει. Παρά την πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα του μυθιστορήματος, που θα μπορούσε να οδηγήσει στην δημιουργία μίας ρομαντικής ταινίας που αμφισβητεί την καθιερωμένη αντίληψη για την αγάπη και το έρωτα, καθιστώντας την άφυλη, όπως φαίνεται δεν είναι κάθε μέρα μία άλλη μέρα για το είδος των ρομαντικών δραμάτων. Συνήθως είναι η μέρα της μαρμότας, με τα ίδια στοιχεία να επιστρέφουν κάθε φορά, ίδια και απαράλλαχτα.

Παύλος Γκουγιάννος

Πρώτη δημοσίευση: 22 Feb 2018, 04:54
Ενημέρωση: 1 Mar 2018, 04:34
Τίτλος:
Every day (Κάθε μέρα μια άλλη μέρα)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
95
Εταιρία διανομής: 
Release: 
22 Φεβρουαρίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos