Χρήστος Νίκου: "Όλα είναι στο μυαλό μας"

Published: 4 Nov 2023, 17:17
Συντάκτης:

Ο Χρήστος Νίκου είχε κάνει αίσθηση ήδη με την πρώτη του ταινία, Μήλα, με πρωταγωνιστή τον Άρη Σερβετάλη και εκτελεστική παραγωγό την Κέιτ Μπλάνσετ που ενθουσιασμένη από την ταινία, ανέλαβε την προώθησή της στην Αμερική.

<a href="/en/tainies/fingernails/68979">Fingernails</a>ΣΧΕΤΙΚΑFingernails

Η νέα του ταινία, Fingernails, θεωρείται από τις πολυαναμενόμενες της χρονιάς, μια ιστορία που εξερευνά το ζήτημα της αγάπης στον 21ο αιώνα χωρίς να χρησιμοποιεί την τεχνολογία του αιώνα, όπως τα κινητά. Η Jessie Buckley υποδύεται την Άννα, μια γυναίκα που έχει βολευτεί στην σχέση της με τον σύζυγό της, Ράιαν (Jeremy Allen White). Ο λόγος που παραμένουν μαζί είναι εξαιτίας ενός τεστ του The Love Institute, μια τεχνολογία που απαντά στα ερωτήματα αν το ζευγάρι είναι ακόμα ερωτευμένο και αν είσαι με το άτομο που θα έπρεπε να είσαι. Ονομάζεται Fingernails ακριβώς επειδή το ζευγάρι κόβει τα νύχια του, τα τοποθετεί σε ένα μηχάνημα σαν φούρνο μικροκυμάτων και αποφαίνεται για το πόσο ερωτευμένοι είναι. Αυτό συμβαίνει γιατί σύμφωνα με έναν άγνωστο επιστήμονα, τα προβλήματα της καρδιάς εντοπίζονται στο νύχι. Η Άννα θα πιάσει δουλειά στο The Love Institute, το οποίο διευθύνεται από τον εκκεντρικό Luke Wilson και θα ερωτευτεί τον γοητευτικό συνάδελφό της, Amir (Riz Ahmed) με αποτέλεσμα να αναρωτιέται για την αποτελεσματικότητα και την επιτυχία του τεστ, αλλά και για το αν είναι δυνατόν να ερωτεύεσαι δύο άτομα ταυτόχρονα.  Ένα ιδιότυπο sci-fi, όπως άλλωστε και η προηγούμενη ταινία του.

Ο Έλληνας σκηνοθέτης παραχώρησε συνέντευξη στο IndieWire.

IndieWire: Ποια ήταν η έμπνευσή σας;

Χ.Ν.: Γενικά προσπαθήσαμε να φτιάξουμε κάτι που να είναι πιο διαχρονικό με ένα τρόπο-δεν ξέρουμε ακριβώς πότε λαμβάνει χώρα, ίσως την δεκαετία του 90 ή στις αρχές του 2000, όταν η τεχνολογία δεν ήταν τόσο πανταχού παρούσα στην ζωή μας. Προσπαθούσαμε να κάνουμε ένα σχόλιο για το πώς οι άνθρωποι προσπαθούν να συνδεθούν περισσότερο και να βρουν την αγάπη μέσω του διαδικτύου και της τεχνολογίας και των εφαρμογών γνωριμιών. Στην ταινία η μοναδική τεχνολογική συσκευή είναι αυτός ο τύπου φούρνος μικροκυμάτων, σαν κάτι που πρέπει να μαγειρέψεις για να βρεις την αγάπη.

IndieWire: Γιατί ήθελες να εξαφανίσεις τελείως τα κινητά από την ταινία;

Χ.Ν.: Πιστεύω ότι είναι πολύ πιο δυνατό με την απουσία της τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, δεν είμαι φανατικός των ταινιών που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα. Αυτό που προσπαθούμε να πούμε με την ταινία είναι ότι όλα είναι στο μυαλό μας.

IndieWire: Πώς θα περιγράφατε τον κόσμο ή την τοποθεσία στην οποία διαδραματίζεται η ταινία;

Χ,Ν,: Γυρίσαμε την ταινία στο Τορόντο και ο λόγος ήταν γιατί προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο που δεν ξέρουμε ακριβώς, μια πόλη που δεν ξέρουμε ακριβώς, κάτι αγνώριστο και πιο γενικό. Είναι στον κόσμο μας αλλά δεν ξέρουμε πού ακριβώς.

IndieWire: Η Κέιτ Μπλάνσετ με την Dirty Films είναι παραγωγός της ταινίας. Πώς αναμίχθηκε;

Χ.Ν.:      Γνωριστήκαμε πρώτη φορά όταν φτάσαμε πρώτη φορά στην Βενετία για την παγκόσμια πρεμιέρα του Apples. Έλαβα ένα μήνυμα από τον ατζέντη μου ότι η Κέιτ Μπλάνσετ μόλις είδε την ταινία στις πρωινές προβολές και θέλει να πάρει πρωινό μαζί μας μια από τις επόμενες μέρες. Γνωριστήκαμε εκεί και μου είπε πως το Apples ήταν μια από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών και ήθελε να παίξει στην επόμενη ταινία μου. Αλλά είχα ήδη στα σκαριά το Fingernails και δεν είχα ρόλο για εκείνη. Έτσι έγινε παραγωγός.

IndieWire: Αρχικά ήταν να παίξει η Carey Mulligan αλλά αποχώρησε λόγω του προγράμματός της. Τι σε οδήγησε στην Jessie Buckley;

Χ.Ν.: Αρχίσαμε να ψάχνουμε ποια θα ήταν η καλύτερη για αυτόν τον ρόλο και μου αρέσουν όλες οι ερμηνείες της Jessie. Φυσικά μου αρέσει τόσο πολύ το I m Thinking of Ending Things του Charlie Kaufman αλλά μου άρεσε και η πρώτη της ερμηνεία στο Wild Rose.

IndieWire: Γυρίζετε την ταινία με 35mm με τον διευθυντή φωτογραφίας Marcell Rev. Ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα ή ήταν μέρος του αρχικού σας σχεδιασμού;

Χ.Ν.: Ήθελα να το κάνω και στα Μήλα, αλλά δεν είχαμε τα χρήματα. Εδώ είπα «αυτό πρέπει να γίνει μόνο με φιλμ». Όταν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κάτι που να φαίνεται πιο διαχρονικό, είναι καλύτερη η λήψη με φιλμ. Είμαι ένας παλιομοδίτης. Αποκαλώ την δεκαετία του 90 την τελευταία δεκαετία του κινηματογράφου. Θυμάσαι την εποχή που δεν είχαμε κινητό και κανείς δεν ήξερε πού είσαι όλη την ώρα, κανείς δεν μπορούσε να σε βρει παντού. Λατρεύω εκείνη την εποχή.

Η άποψη του MOVE IT για το Fingernails που προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες και στριμάρει στο Apple TV

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Joika, από την Spentzos Joika, από την Spentzos