Celar Door, από την Spentzos
Celar Door από την Spentzos
ΣΕΙΡΕΣ

Ο Ντέιβιντ Φίντσερ γύρισε μια σκηνή του Mindhunter 75 φορές.

Published: 8 Jun 2018, 14:37
Συντάκτης:

Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία σκηνοθετική δουλειά του David Fincher με το “Gone Girl” αλλά ο χαρισματικός σκηνοθέτης δεν μας άφησε παραπονεμένους αφού το πρόσφατο “Mindhunter” του Netflix μας αποζημίωσε και με το παραπάνω.

Πολλοί ηθοποιοί έχουν μιλήσει με τα καλύτερα λόγια για τον σκηνοθέτη των “The Social Network” και “Fight Club” όπως και για τα αμέτρητα γυρίσματα που συνηθίζει να κάνει (τον βοηθά και το digital filmmaking σε αυτό) μέχρι να φτάσει στο αποτέλεσμα που θέλει. Σε μία συζήτηση που έγινε με αφορμή το “Mindhunter” ο ίδιος δεν δίστασε να αποκαλύψει ότι μία συγκεκριμένη σκηνή της σειράς την γύρισε όχι μία, όχι δύο αλλά 75 φορές! Και ναι, κάπως έτσι λειτουργούν οι σκηνοθέτες που ξέρουν τι θέλουν και το επιδιώκουν. 

Σε μία παλαιότερη δήλωσή του ο ηθοποιός Τζον Κάρολ Λιντς, που έπαιζε στο “Zodiac” είχε πει αναφορικά: «Ο Fincher είναι τελειομανής. Έχει κάτι στο μυαλό του και θα του πάρει 50 λήψεις μέχρι να το αποκτήσει». Την ίδια τακτική ακολούθησε και στο “Gone Girl” αλλά όπως όλα δείχνουν στο “Mindhunter” ξεπέρασε τον εαυτό του για μία σκηνή 9 λεπτών στην οποία ο ηθοποιός Χάπι Άντερσον ενσαρκώνει τον κατά συρροή δολοφόνο Jerry Brudos.

Ευτυχώς για εμάς ο Fincher εξηγεί τον τρόπο που δόμησε την σκηνή στην οποία χρησιμοποίησε ταυτόχρονα τρεις κάμερες: «Η συγκεκριμένη σκηνή με τον Anderson ήταν 11 σελίδες. Είχαμε τρεις κάμερες έξω από τον κλωβό και κάναμε μία λήψη των εννιά λεπτών και τριάντα δευτερολέπτων. Έπειτα πήγαινα εγώ με ένα τετράδιο γεμάτο σημειώσεις και καθοδηγούσα τον Τζόναθαν Γκροφ λέγοντας του: “Ωραία, αυτό δεν μας κάνει, μπορείς να το αγνοήσεις. Και αυτό, είναι μια δήλωση. Σιγουρέψου ότι το χειρίζεσαι ως δήλωση”. Και ο Τζόναθαν έγνεφε καταφατικά συμφωνώντας. Μετά κάναμε ακόμα μια εννιάλεπτη λήψη όπου ο Τζόναθαν έκανε αυτά που το ζητούσα και όταν τελείωνε αυτό, συνέχιζα με άλλες τέσσερις σελίδες σημειώσεων με τον Χολτ. Και ο Χάπι καθόταν εκεί με βλέμμα απορίας και αναρωτιόταν “Όντως; Κάθε φορά θα γίνεται αυτό;”. Δεν κάναμε διάλειμμα, μόνο για φαγητό σταματούσαμε- θα έλεγα ότι το κάναμε 75 φορές αυτό».

Στην διάρκεια της συζήτησης, ο Fincher συνέχισε αποκαλύπτοντας ακόμα μια σημαντική πτυχή όσον αφορά τον Κάμερον Μπρίττον, τον ηθοποιό που απολαύσαμε στον ρόλο του δολοφόνου Εντ Κέμπερ, τον οποίο απομόνωσε κυριολεκτικά από τους πάντες και τα πάντα. «Η απόφαση αυτή ήταν μεγάλης σημασίας και το συνειδητοποίησα στην ανάγνωση σεναρίου για τα τρία πρώτα επεισόδια» εκμυστηρεύεται ο σκηνοθέτης. «Ήταν προφανές από την αρχή ότι ο Κάμερον δεν έπρεπε να μιλάει με κανέναν. Να μην συναναστρέφεται με κανέναν. Κυριολεκτικά έπρεπε να έρθει από άλλον πλανήτη και να εμφανιστεί στην σειρά. Ήταν ζωτικής σημασία να μην υποστεί πλύση εγκεφάλου με τα πράγματα που έκαναν οι υπόλοιποι. Η κατάσταση έπρεπε να είναι τύπου: Εμφανίζεται αυτός ο τύπος, έχει όλον τον χρόνο στα χέρια του –συγκεκριμένα 13 φορές ισόβια, και θα σου πει αυτά που θέλεις να μάθεις. Ξέραμε ότι αν το πετύχουμε αυτό τότε θα είμαστε σε καλό δρόμο».

Πριν προλάβετε να χαρακτηρίσετε τις τεχνικές του extreme απλά σκεφτείτε την υπομονή και την προσήλωση του στο αποτέλεσμα που επιθυμεί καταφέρνοντας κάθε φορά να μας εντυπωσιάζει.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Celar Door, από την Spentzos celar door, από την Spentzos