Μπορούν τα YouTube views να προβλέψουν τα εισιτήρια μιας ταινίας;

Published: 17 Nov 2019, 13:41
Συντάκτης:

Στον απόηχο του “Joker” και των ρεκόρ που έσπασε παγκοσμίως έχοντας ένα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα στην ιστορία του box office, μία έρευνα του Hollywood Reporter έρχεται να συσχετίσει τα views που μαζεύουν τα trailers των ταινιών στο YouTube με την κούρσα που θα κάνουν αυτές αργότερα στις αίθουσες.

Ενώ τα δεδομένα που διατηρεί η πλατφόρμα δεν είναι διαθέσιμα, η σελίδα του Box Office Report φρόντισε να διεξάγει ανεξάρτητη έρευνα στην οποία συνέλεξε στοιχεία και στατιστικά αναφορικά με τα trailers των ταινιών μέχρι και το Σάββατο πριν την κυκλοφορία τους. Το συγκεκριμένο σετ δεδομένων, από συνολικά 421 ταινίες από το 2017, δείχνει ότι υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στο trailer και την ίδια την ταινία, γεγονός που ουσιαστικά μπορεί να γίνει βαρόμετρο για την πορεία της στο box office.

Τα διαγράμματα της έρευνας μιλάνε με νούμερα και τοποθετούν σε αναλογία τα views και τα ποσά που απέφερε στο άνοιγμά της κάθε ταινία. Το “Endgame” και “Infinity War” από το franchise των “Avengers” δείχνουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος  λόγω των μεγάλων εσόδων αλλά ενδιαφέρον έχει η σύγκριση που προκύπτει για κάθε μία από τις 421 ταινίες. Υπήρχαν κάποιες που τράβηξαν το κοινό τους μόνο στο trailer αλλά έμειναν πίσω στα εισιτήρια (“Venom”, “Spiderman: Far From Home”) όμως υπήρχαν και αυτές που πραγματοποίησαν ακριβώς το αντίθετο (“Star Wars: The Last Jedi”).

Εάν όλο αυτό σας ακούγεται γενικό, η στατιστική μας αποδεικνύει ότι υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στους δύο δείκτες, δηλαδή τις προβολές των trailers και τον αριθμό εισιτηρίων, στο ύψος του +0,86 όταν το +1 σημαίνει απόλυτη ταύτιση.

Βέβαια, όταν μία παραγωγή έχει δαπανήσει μεγαλύτερα ποσά στην διαφήμιση και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επόμενο να μαζέψει περισσότερο ντόρο γύρω από το προϊόν του. Όπως και να’ χει, το προϊόν εν προκειμένω είναι η ταινία, και οι πωλήσεις του μεταφράζονται σε εισιτήρια τα οποία σύμφωνα με την έρευνα αντιστοιχούν για 1,14 εκατομμύρια δολάρια για κάθε 1 εκατομμύριο προβολών του trailer.

Σε επόμενο διάγραμμα που κυκλοφόρησε το Box Office Report, το 59% των ταινιών που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα πέφτει αναλογικά “μέσα” στην χοντρική πρόβλεψη που δίνουν τα views του YouTube για το box office το οποίο αν και αρκετό, αφήνει ανοιχτό το περιθώριο της μη ανταπόκρισης όπως συνέβη με τα “The Art of Self Defense”, “Brian Banks” και “The Prodigy” τα οποία πήγαν καλά στα trailer αλλά εν τέλει δεν απέδωσαν.

Πολλοί παράγοντες μπορούν, ωστόσο, να παραμορφώσουν τα αποτελέσματα (ακραίο παράδειγμα το “Assassination Nation” που συγκέντρωσε περίπου 20 εκατομμύρια views αλλά έκοψε μόλις 1 εκατομμύριο εισιτήρια) με τον κυριότερο να είναι ο ίδιος ο θεατής. Παρόλα αυτά, τα συμπεράσματα και οι μετρήσεις του Box Office Report μπορούν να αποβούν τίμια εργαλεία πρόγνωσης όταν τα αποτελέσματα δεν είναι ημιτελή.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos