Γιατί Netflix & Amazon δεν δημοσιεύουν τα εισιτήρια των ταινιών τους

Published: 24 Nov 2019, 18:17
Συντάκτης:

Το Netflix για άλλη μια χρονιά δεν πρόκειται να δημοσιεύσει τις εισπράξεις που έκαναν οι ταινίες του που κυκλοφόρησαν έστω και με περιορισμένη διανομή στα σινεμά. Αυτό είχε κάνει και πέρσι με το «Roma» και όπως όλα δείχνουν την ίδια στάση θα τηρήσει και φέτος με το «The Irishman» και «Marriage Story». Την ίδια πολιτική θα ακολουθήσει και η Amazon με το «Report» που έχει κυκλοφορήσει σε ορισμένες αίθουσες και από τις 29 Νοεμβρίου θα είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα. Το θέμα όμως είναι γιατί από την στιγμή που κατά τα άλλα θέλουν  να αντιμετωπίζονται σαν κανονικές εταιρείες παραγωγής ταινιών που φιλοδοξούν να κερδίσουν βραβεία.

<a href="/en/nea/fallout-season-1-oi-fan-tha-apotheosoyn/69796">"Fallout" season 1: Οι φαν θα το αποθεώσουν</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Fallout" season 1: Οι φαν θα το αποθεώσουν

Η απάντηση είναι μία, μπορούν να κάνουν αυτό που όλοι θα ήθελαν. Είναι αλήθεια ότι η ζωή των παραγωγών θα ήταν ευκολότερη χωρίς την δημοσίευση των στοιχείων από το box office. Παραγωγοί όπως η Donna Langley της Universal λένε ότι «δεν μας αρέσει», με τον Jim Giannopoulos της Paramount να δηλώνει χαρακτηριστικά «παρεμπιπτόντως, δεν είναι επιλογή μας». Το θέμα όμως είναι ότι ο τύπος νοιάζεται, το κοινό ενδιαφέρεται για αυτά και βοηθάει τους παραγωγούς για να μπορούν να ξέρουν τι ταινίες αγγίζουν το κοινό. Οι εισπράξεις που κάνει μια ταινία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και για την διαφήμιση της ταινίας, όπως συνέβη με τον «Joker», αλλά είναι εύκολο να οδηγήσει σε παρανόηση και ανακρίβεια.

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι. Κατ’ αρχάς, ενώ τα τηλεοπτικά προγράμματα είναι υποχρεωμένα να δημοσιεύουν τις τηλεθεάσεις διότι ο τηλεοπτικός χρόνος αγοράζεται για διαφημίσεις, δεν υπάρχει κανένας νόμος που να απαιτεί κάτι αντίστοιχο για streaming υπηρεσίες. Και γιατί να αλλάξει όταν το μόνο που θα καταφέρει είναι να φέρει μεγαλύτερη πίεση και ανταγωνισμό. Επίσης, δεν υπάρχει ο λόγος να το κάνουν διότι ούτως ή άλλως οι ταινίες του Netflix ή της Amazon έχουν τις διαφημίσεις τους, κάτι που δεν επηρεάζεται από το πόσοι θεατές το είδαν ή θα το δουν σε αίθουσες. Μια τυπική ταινία  μπορεί να ενισχύει την αγοραστική της δύναμη μετά από μια αρχική εμπορική επιτυχία αλλά αυτό δεν ισχύει για αυτές τις ταινίες. Τέλος, κάθε εβδομάδα βλέπουμε τις εισπράξεις που κάνει κάθε ταινία, κάθε στούντιο και έτσι έχουμε νικητές και ηττημένους, το οποίο μπορεί να ενισχύει ή βλάψει την εικόνα της ταινίας και την οσκαρική της δύναμη. Οι ταινίες των streaming υπηρεσιών που ήδη υφίστανται πόλεμο από φεστιβάλ που δεν τις δέχονται ή κινηματογράφους που δεν θέλουν να τις προβάλλουν, το να δημοσιεύσουν και τις εισπράξεις θα τις πλήξει ακόμα περισσότερο. Για παράδειγμα, το «The Irishman» κατά πάσα πιθανότητα θα είναι μια εισπρακτική αποτυχία αν το κρίνουμε καθαρά αριθμητικά, αφενός λόγω της διάρκειας, αφετέρου γιατί λίγες εβδομάδες μετά θα το δει όποιος θέλει στο Netflix. Δεν υπάρχει λόγος επομένως να δημοσιεύσεις στοιχεία που θα μειώσουν την εμπορική δύναμη του προϊόντος σου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos