Σύνοψη: Πέντε φοιτητές ιατρικής, θέλοντας να εξερευνήσουν την μεταθανάτια ζωή, αποφασίζουν να προβούν σε ένα πείραμα στο οποίο θα σταματήσουν τις καρδιές του για να προκαλέσουν την κατάσταση που βιώνουν όποιοι φτάνουν πολύ κοντά στον θάνατο.  Οι μεταθανάτιες εμπειρίες τους θα τους θα τους ενθουσιάσουν μέχρι να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες των πράξεων τους.

Άποψη: Στα χνάρια του Flatliners του 1990 με την Τζούλια Ρόμπερτς και τον Κίφερ Σάδερλαντ, ο Δανός Niels Arden Oplev (σκηνοθέτησε και Το Κορίτσι με το Τατουάζ) δημιουργεί ένα remake –ή ένα sequel; κανείς δεν ξέρει, της επιτυχημένης ταινίας στην ίδια βάση αλλά με χειρότερη έκβαση. Η αρχική σύλληψη της ιδέας από τον Peter Filardi ήταν ελκυστική, και ειδικά στο 1990 φαινόταν αρκετά πρωτοποριακή. Όμως, ύστερα από πληθώρα ταινιών sci-fi που ασχολούνται με τον θάνατο και τον τελικό μας προορισμό, το σενάριο από τον Μπεν Ρίπλει (Source Code) θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον  εύστροφο και πιο ανεπτυγμένης νοημοσύνης, για να προσαρμόζεται αποτελεσματικότερα στην υπάρχουσα εποχή.

Όλο το φιλοσοφικό και επιστημονικό υπόβαθρο που αναμένουμε αν μη τι άλλο σε μία τέτοια παραγωγή, εδώ φαίνεται ότι κάνει την εμφάνιση του μόνο για να ενημερώσει τον θεατή για την συνέχεια και όχι για να εξάψει την περιέργεια του για την ζωή μετά τον θάνατο θέτοντας αρχέγονα ερωτήματα του ανθρώπου για την τελική του μοίρα. Όλες οι θεωρητικές δυνατότητες που απουσιάζουν την οριοθετούν και την περιορίζουν σε ένα αποτέλεσμα χαμηλής αισθητικής και παιδαριώδους πλοκής.

Σε ανάλογο ύφος με το περσινό The Discovery, οι χαρακτήρες όσο ετερόκλητοι και αν είναι, ανακαλύπτουν ότι το «μετά» κρύβει πολλές εκπλήξεις και παγίδες. Πόσο μάλλον όταν πιστεύεις ότι είναι μια κατάσταση την οποία μπορείς να ελέγξεις και να παραμετροποιήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, οι αμαρτίες και τα λάθη των πρωταγωνιστών έρχονται να τους στοιχειώσουν και οριακά να διαταράξουν την ψυχική τους υγεία, με το πείραμα τους να είναι το σημείο διχοτόμησης της ταινίας από sci-fi σε ουσιαστικό θρίλερ, βγάζοντας μια αμηχανία ως προς την κατεύθυνση που αρχικά έθετε.

Ενώ υπήρχε η ευκαιρία βελτίωσης και επανεφεύρεσης της αρχικής ταινίας, η προσπάθεια πέφτει στο κενό και καταρρέει, ειδικότερα στο τέλος,  που η λύση των προβλημάτων  ώστε να σωθούν οι πρωταγωνιστές είναι τουλάχιστον παιδική και ευκολοχώνευτη. Καλοδεχούμενα τα remake, διότι η κινηματογραφική σκοπιά αλλάζει και λόγω χρονικής περιόδου και σκηνοθέτη, αλλά η επιτυχία τους βασίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στην δυνατότητα να πεις κάτι παλιό με καινούργιο, πρωτότυπο τρόπο, ειδάλλως προτιμότερο θα ήταν να μην ασχοληθείς καθόλου.

Με ανάλογο τρόπο, η ταινία αποτυγχάνει να εξυπηρετήσει τον σκοπό της ως remake. Η σύγκριση με την αρχική παραγωγή θα είναι αναπόφευκτη και θα καταλήγει με απογοήτευση εις βάρος της νέας λόγω της προχειρότητάς της. Με το πέρας της προβολής, την έχουμε ήδη ξεχάσει. 

Πρώτη δημοσίευση: 3 Feb 2018, 20:17
Ενημέρωση: 3 Feb 2018, 20:17
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Flatliners (Φλατλάινερς: Ταξιδιώτες στην άλλη ζωή)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
109
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos