OSCARS® 2021: Ποιοι θα κερδίσουν;

Δημοσίευση: 7 Απριλίου 2021, 16:10
Συντάκτης:

Η οσκαρική περίοδος αποτελεί μια καλή αφορμή για συζητήσεις σχετικά με το ποιες είναι οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς και στο τέλος θα βραβευτούν με το χρυσό αγαλματίδιο, αλλά και το παρασύνθημα για τα φιλμ που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας και τελικά θα αποζημιωθούν με τα πιο πρεστιζάτα βραβεία της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

<a href="/nea/oscars-2021-ta-oskarika-portraita/64412">Oscars 2021: Τα οσκαρικά πορτραίτα</a>ΣΧΕΤΙΚΑOscars 2021: Τα οσκαρικά πορτραίτα

Eιδικά αυτή την εποχή, η ανάγκη να δούμε και να συζητήσουμε καλές ταινίες, αλλά και να ζήσουμε λίγη από την γκλαμουριά του θεσμού, γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.

Σε ποιους και ποιες όμως θα απονεμηθούν φέτος τα χρυσά αγαλματίδια τα ξημερώματα της 26ης Απριλίου που θα δούμε ζωντανά από την COSMOTE TV; Οι προβλέψεις είναι παραδοσιακά δύσκολες, υπάρχουν όμως κάποιες σταθερές πάνω στις οποίες μπορούμε να καταθέσουμε ορισμένους συλλογισμούς και να καταγράψουμε μια κατάσταση που διαμορφώνεται στις 11 βασικές κατηγορίες.

Εδώ μπορείτε να ανατρέξετε στις φετινές υποψηφιότητες συνολικά.

Την πρωτιά στον αριθμό υποψηφιοτήτων κατέχει το «Mank» του Ντέιβιντ Φίντσερ, με 10 συνολικά (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Α' Ανδρικό Ρόλο, Β' Γυναικείο Ρόλο, Μουσική, Κοστούμια, Καλλιτεχνικη Διεύθυνση, Ηχο, Μακιγιάζ και Κομμώσεις), ενώ ακολουθούν το «Nomadland» της Κλόε Ζάο με 6 υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένου σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ, Α' Γυναικείου), το «Minari» του Λι Αϊζακ Τσανγκ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, σκηνοθεσία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός, Β' Γυναικείος, μουσική), το «Sound of Metal» του Ντάριους Μόρντερ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός Ρόλος, Β' Ανδρικός Ρόλος, μοντάζ, ήχος), το «The Father» του Φλόριαν Ζέλερ με 6 υποψηφιότητες (ταινία, πρωτότυπο σενάριο, Α' Ανδρικός, Β' Γυναικείος, μοντάζ, καλλιτεχνική διεύθυνση

Tαινία – σκηνοθεσία

Η κατηγορία της ταινίας έχει πάντα συγκεκριμένα φαβορί, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που συμβαίνουν εκπλήξεις, με τελευταία αυτή του Green Book. Το μεγάλο φαβορί αποτελεί μια ταινία που βραβεύτηκε από Παραγωγούς, Σκηνοθέτες, Χρυσές Σφαίρες και Bafta. Ο λόγος για το Nomadland. Η ταινία της Κλόε Ζάο, που εκπροσωπεί το ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά, γοητεύει μιλώντας με απλότητα για την Αμερική (και όχι μόνο) σχεδόν σε παρόντα χρόνο. Δεν είναι όσο καταπληκτική όσο διαβάζετε δεξιά και αριστέρα (προσωπική άποψη που θα αναλύσω όταν έρθει η ώρα της κριτικής, όταν η ταινία βγει στις ελληνικές αίθουσες), αλλά το buzz είναι μεγάλο και σίγουρα θα πάρει το ένα από τα δύο βραβεία, με πιο πιθανό κατ’εμέ αυτό της σκηνοθεσίας, θυμίζοντας σε πολλούς τον Τέρενς Μάλικ. Στην κατηγορία της ταινίας  ταινία θα παίξουν πολύ δυνατά δύο από τις παραγωγές της πλατφόρμας του Netflix. Η μια είναι η Δίκη των 7 του Σικάγο. Η ταινία του Άαρον Σόρκιν έχει επίκαιρο πολιτικό – κοινωνικό ύφος, στρωτή αφηγηματική δομή, δυνατές ερμηνείες, με τον Σάσα Μπάρον Κοέν αιχμή του δόρατος, ενώ κέρδισε και την κατηγορία του ανσάμπλ καστ από την Ένωση Ηθοποιών που σημαίνει εν πολλοίς ότι αυτή είναι η ταινία της επιλογής τους.

Η δεύτερη δυνατή διεκδικήτρια ταινία, είναι το Mank του Ντεϊβιντ Φίντσερ (που παίζει επίσης πολύ δυνατά και στην σκηνοθεσία), που αναπαριστά το Χόλυγουντ του ‘30 με εκπληκτικό τρόπο και εκτιμήθηκε από την Ακαδημία ποικιλοτρόπως με τις 10 υποψηφιότητες.

Το Judas And The Black Messiah πουσάρεται πολύ από την μαύρη κοινότητα, το The Father έχει πάρει πολλούς πόντους λόγω της εκπληκτικής ερμηνείας του Άντονι Χόπκινς (αλλά και της Ολίβια Κόλμαν), το Minari προσπαθεί να μπει στα παπούτσια των Παράσιτων γεφυρώνοντας την κορεατική κουλτούρα με το αμερικάνικο όνειρο.

Ερμηνείες

Εδώ υπάρχουν ακλόνητα φαβορί, αλλά και ανατροπή στα προγνωστικά, μετά τα πρόσφατα βραβεία της Ένωσης Ηθοποιών, της πολυπληθέστερης από τις Ενώσεις που επηρεάζει πρόσωπα και καταστάσεις.

Για παράδειγμα, η σχεδόν σίγουρη μέχρι πρότινος Φράνσες ΜακΝτόρμαντ («Nomadland»), αλλά και το μεγάλο αουτσάιντερ Κάρι Μάλιγκαν («Promising Young Woman»), δεν έχουν πλέον το απόλυτο προβάδισμα μετά τη νίκη χθες της Βαϊόλα Ντέιβις («Ma Rainey's Black Bottom») αλλά και πριν λίγο καιρό την βράβευση της Άντρα Ντέι στις Χρυσές Σφαίρες.

Στην κατηγορία του Β' Γυναικείου, το μεγάλο φαβορί παραμένει η πρωτοεμφανιζόμενη Μαρία Μπακάλοβα («Borat Subsequent Moviefilm»), με αουτσάιντερ την Ολίβια Κόλμαν («The father»), αλλά η Γιουν Γιου-Τζουνγκ («Minari») έκανε την έκπληξη και πλέον πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’όψην.

Αντιθέτως, στις δύο ανδρικές κατηγορίες, ο Τσάντγουικ Μπόουσμαν πολύ δύσκολα θα χάσει το μετά θάνατον Όσκαρ στο Α΄Ανδρικό (βέβαια, η κορυφαία ερμηνεία της χρονιάς είναι μακράν αυτή του Άντονι Χόπκινς στο «The father»), ενώ και ο Ντάνιελ Καλούγια θα πρέπει να θεωρείται φαβορί για το «Judas and the Black Messiah», με τον Σάσα Μπάρον Κοέν, τον μόνο που μπορεί να τον απειλήσει.

Πρωτότυπο ΣενάριοΠρωτότυπο Σενάριο

Διασκευασμένο ΣενάριοΔιασκευασμένο Σενάριο

Σενάρια

Στο πρωτότυπο σενάριο τον πρώτο λόγο έχει ο ήδη βραβευμένος με Όσκαρ Άαρον Σόρκιν για το «Trial of the Chicago 7». Είναι αληθινή ιστορία, είναι άρα και συγκινητικό, έχει πολιτικές ίντριγκες και σκοπιμότητες, είναι και τουλάχιστον επίκαιρο με την αστυνομική βία και κέντρο βάρους την αίθουσα του δικαστηρίου.

Αουτσάιντερ, το «Promising young woman» της Έμεραλντ Φένελ. Μία κοπέλα αποφασίζει να τιμωρήσει όσους συνέβαλαν, ή έκαναν τα στραβά μάτια στο βιασμό της αδελφικής της φίλης. Προορισμένη να ανοίξει συζητήσεις γύρω από τα προνόμια των αντρών και τις λεπτές γραμμές που ορίζουν τη συναίνεση στις σεξουαλικές επαφές, ένα φιλμ που μπορεί να φοράει τα παστέλ χρώματα ενός γλειφιτζουριού, αλλά ο πυρήνας του είναι δεν είναι καθόλου γλυκός. Και θα έχει και την ψήφο σχεδόν όλων των γυναικείων μελών…

Στο διασκευασμένο σενάριο, το λογικό φαβορί υπάρχει και είναι το «Nomadland», είδικά αν πάρει το βραβείο ταινίας (είναι πολύ δύσκολο η καλύτερη ταινία να μην βραβευτεί και για το σενάριό της), θα υπάρξει όμως γερή κόντρα, τόσο από την καφρίλα και την κατακεραύνωση (για μία ακόμη φορά) της αμερικανικής κοινωνίας με την υποκρισία των ιδεωδών της από το «Borat Subsequent Μovie Film», αλλά και την λεπτοβελονιά του «The Father» στην ανάγνωση της άνοιας στον ηλικιωμένο πατέρα και την αρχή της κατάρρευσης, ειδικά αν αγνοηθεί σε όλες τις υπόλοιες κατηγορίες που η ταινία αυτή είναι υποψήφια.

Διεθνής ταινία – Μοντάζ - Φωτογραφία

Η κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας (πρώην Ξενόγλωσσο Όσκαρ) είναι πάρα πολύ συχνά γεμάτη εκπλήξεις, όμως φέτος (όπως και πέρυσι με τα Παράσιτα), δεν μπορούμε να φανταστούμε πως θα χάσει το «Another Round» του Τόμας Βίντερμπεργκ, από τη στιγμή μάλιστα που ο Δανός δημιουργός διεκδικεί και το Όσκαρ σκηνοθεσίας. Μοναδική απειλή μπορεί να χαρακτηριστεί το εξαιρετικό ρουμάνικο Collective, ένα ντοκιμαντέρ που έχει ακουστεί πολύ τις τελευταίες εβδομάδες.

Μοντάζ και Φωτογραφία έχουν και Έλληνες υποψήφιους.

Στο μοντάζ, Ο Γιώργος Λαμπρινός έκανε τρομερή δουλειά στο «The father», μια ταινία που κινείται μέσα σε ένα διαμέρισμα, καταφέρνει να μην δίνει ούτε στιγμή την αίσθηση της θεατρικής στατικότητας, αλλά να προσθέτει κινηματογραφικό αέρα, ενώ καταφέρνει να μας βάλει στο μυαλό του διαταραγμένου ήρωά του. Αντίπαλός του, ο Άλαν Μπαουμγκάρντεν για την Δίκη των 7 του Σικάγου, μια ταινία όπου το μοντάζ έχει αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες, επιτυγχάνοντας το φιλμ να μην επιτρέψει την παραμικρή κοιλιά κατά τη διεξαγωγή της δίκης, ένας κίνδυνος που υπάρχει στα έργα δικαστηρίου, αντιθετως καταφέρνει και αναδεικνύει με μαεστρία την ένταση, την αγωνία, την οργή.

Στην κατηγορία της φωτογραφίας, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ έκανε φοβερή προσπάθεια στην απεικόνιση της δίκης, με μεγάλη λεπτομέρεια στην δημιουργική αξιοποίηση του βασικού χρωματισμού της αίθουσας, με μικρές πινελιές σε κοντινα και μακρινά πλάνα που κάνουν την διαφορά και καθοδηγούν κατά κάποιο τρόπο και το μοντάζ. Εδώ όμως το φαβορί είναι μάλλον το Mank, με τον Ντέιβιντ Φίντσερ να επενδύει στην ασπρόμαυρη δουλειά του Έρικ Μέσερσμιντ, ένα γοητευτικό μαυρόασπρο, που λειτουργεί σαν μια προσαρμογή της φωτογραφίας του Πολίτη Κέιν (στην οποία ταινία αναφέρεται το παρόν φιλμ) στην τωρινή εποχή και μια ανασύσταση του τότε σαν φόρο τιμής με νουάρ σφραγίδες που συνιστούν μια μαυρόασπρη σύνθεση των ταινιών στα 40s με ανάλογη χρήση φακών και φωτισμών.

Όσον αφορά στους ελληνικούς streaming παρόχους, OSCARS σημαίνει COSMOTE TV που αποτελεί το οσκαρικό κανάλι της Ελλάδας, όχι απλώς επειδή θα καλύψει όπως κάθε χρόνο την τελετή απονομής.

Αλλά κυρίως διότι για έναν ολόκληρο μήνα θα φροντίσει να εμπλουτίσει το περιεχόμενό της με εκπομπές που θα μετρήσουν τον οσκαρικό πυρετό και πολλές, βραβευμένες αλλά και κλασσικές ταινίες, καθώς και ταινίες υποψήφιες στα φετινά Oscars όπως η ταινία εποχής “Εmma” (26/4) και η ταινία κινουμένων σχεδίων “Φύγαμε” (26/4).

Συντονίσου στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD στην COSMOTE TV στις 25/4 από τις έντεκα και μισή το βράδυ, μπες στον παλμό της βραδιάς με την εκπομπή OSCARS’ NIGHT με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και καλεσμένους έκπληξη και δες LIVE και αποκλειστικά την Τελετή Απονομής στις 3 το πρωί σε σχολιασμό του Γιώργου Σατσίδη και της Χριστίνας Μπίθα. Αμέσως μετά ακολουθεί η εκπομπή POST SHOW με ζωντανό σχολιασμό από το L.A από τον Γιώργο Σατσίδη.

Εν αναμονή της 93ης τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ, του σημαντικότερου κινηματογραφικού θεσμού παγκοσμίως, ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος παρουσιάζει τις φετινές υποψηφιότητες για ένα χρυσό αγαλματίδιο στην εκπομπή “Road to the Oscars”. Παρακολούθησε την εκπομπή κάθε Παρασκευή στις 19:00 και κάθε Σάββατο στη 13:00, στο YouTube κανάλι της COSMOTE TV.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μπορείς να τα δεις εδώ.

Αλλά έχει και συνέχεια: Έως τη Δευτέρα 26/4, μπορείς να απολαύσεις αγαπημένες οσκαρικές ταινίες αλλά και μοναδικά αφιερώματα που θα σε προετοιμάσουν για τη βραδιά. Στο κανάλι προβάλλονται καθημερινά 3 ταινίες back-2back.  Συνολικά 130 ταινίες, που έχουν προταθεί ή κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο.  

Στη δωρεάν On Demand υπηρεσία  COSMOTE TV PLUS οι συνδρομητές, μέσα από τον φάκελο «OSCARS Tribute», θα έχουν πρόσβαση σε επιλεγμένες ταινίες του COSMOTE CINEMA OSCARS ΗD, αλλά και αφιερώματα σε δημοφιλείς σκηνοθέτες, όπως ο Πέδρο Αλμοδοβάρ (Πέμπτη 8/4), σε εμβληματικούς ηθοποιούς, όπως η Σοφία Λόρεν (Κυριακή 11/4), ενώ το Σάββατο 10/4 θα είναι αφιερωμένο σε οσκαρικές ταινίες με βραβευμένους Έλληνες, όπως η Κατίνα Παξινού («Για ποιον χτυπά η καμπάνα»), ο Βαγγέλης Παπαθανασίου («Οι Δρόμοι της Φωτιάς») και ο Ελληνοαμερικανός Αλεξάντερ Πέιν («Οι Απόγονοι»).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos