Οι κορυφαίες ταινίες του 2014 για το MOVE IT!
Τέλος προηγούμενου έτους, αρχή νέας χρονιάς, μπορεί να σημαίνει πολλά για όλους, σημαίνει και ανασκόπηση, αξιολόγηση, αποτίμηση. Και φυσικά λίστες. Που είναι και πιασάρικες, διαβάζονται και εύκολα, δημιουργούν θέμα για κουβέντα, συμφωνίες, διαφωνίες, ενστάσεις. Οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς, οι χειρότερες, οι κορυφαίες τηλεοπτικές σειρές, οι ταινίες που δεν πήραν διανομή αλλά όπως αποδείχθηκε, το άξιζαν. Λίστες με ταινίες που εκτός από την ματαιοδοξία του καθενός, μπορούν κάλλιστα να καλύψουν και πιθανές ελλείψεις, να υπενθυμίσουν κάποια φιλμ που πρέπει οπωσδήποτε να αναζητήσετε για να βρείτε, αν τα προσπεράσατε.
Στο MOVE IT όπως θα παρατηρήσατε, πήραμε τον χρόνο μας, προσπαθήσαμε να δούμε όσες περισσότερες μπορούσαμε, με αποτέλεσμα να ξεκινάμε τις αξιολογήσεις και τις λίστες από σήμερα, αντί για 10, 15 και 30 ημέρες πριν εκπνεύσει ο χρόνος (...). Αφήνουμε τις βαθυστόχαστες αναλύσεις στην άκρη, άλλωστε για όλες τις ταινίες που ακολουθούν, μπορείτε να διαβάσετε τη γνώμη μας στο section των κριτικών με μια απλή αναζήτηση.
Αρχή με τις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς και άλλες δέκα (με σειρά αξιολόγησης) που δεν υστέρησαν και τόσο... Να σημειώσουμε ότι κορυφαία ελληνικά φιλμ της χρονιάς θεωρούμε το "Μικρό Ψάρι" και το "Στο Σπίτι", ενώ το animation που μας άρεσε περισσότερο ήταν το "The Lego Movie".
Καλή ανάγνωση.
Α.Κ.
TOP - 10 ΔΙΑΝΟΜΗΣ 2014
1 | ||
2 | ||
3 | INTERSTELLAR | |
4 | 71 | |
5 | LOCKE | |
6 | SNOWPIERCER | |
7 | HER | |
8 | NYMPHOMANIAC | |
9 | UNDER THE SKIN | |
10 | AMERICAN HUSTLE |
AΛΛΕΣ ΔΕΚΑ, ΑΠΟ ΤΟ 11 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20
11 |
ENEMΥ |
12 | ONLY LOVERS LEFT ALIVE |
13 | GUARDIANS OF THE GALAXY |
14 | FOXCATCHER |
15 | IDA |
16 | BLUE RUIN |
17 | NEBRASKA |
18 |
EDGE OF TOMORROW |
19 | INSIDE LLEWYN DAVIS |
20 | FURY |
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΙΤΣΟΣ
1-10
Gone Girl / 71 / The Grand Budapest Hotel / Enemy / Locke / Nebraska / Fury / Snowpiercer / Λευκός Θεός / Get on up
11-20
American Hustle/Lone survivor/Zero Theorem/Interstellar/Her/Edge of tomorrow/The selfish giant/Nymphomaniac/Relatos salvajes/Blue ruin
JOKER
1-10
71 / Her / Foxcatcher / Gone girl / Interstellar / The Grand Budapest Hotel / Blue ruin/ American Hustle / Ida / Zero Theorem
11-20
The guest/Enemy/Locke/Get on up/Fury/Relatos Salvajes/A pigeon sat on a branch reflecting on existence/Guardians of the galaxy/Λευκός Θεός/Only lovers left alive
EΙΡΗΝΗ ΚΑΤΣΑΡΑ
Το ζήτημα των ‘καλύτερων’ ή ‘χειρότερων’ ταινιών της χρονιάς είναι μια εντελώς προσωπική και ξεκάθαρα υποκειμενική υπόθεση. Όπως συνηθίζω να λέω, δεν υπάρχουν ‘οι καλύτερες’ ταινίες. Υπάρχουν ‘οι αγαπημένες’ ταινίες για τον κάθε έναν. Ταινίες που ως θεατή με άγγιξαν με την αισθητική τους, το στυλ, τη σκηνοθετική άποψη, την ερμηνεία, την εικονοκλασία, το σενάριο, το σάουντρακ. Ταινίες που με μάγεψαν και με ‘παραμύθιασαν, ‘τοποθετώντας’ με σε ένα κουκλο-θεατρίστικο γαϊτανάκι όπως το Αντερσονικό ‘The Grand Budapest Hotel’, ταινίες που με παρέσυραν και άνοιξαν με το καλό το 2014 (Only lovers left alive), που με ξεσήκωσαν με το ρυθμό τους (American Hustle), που με αιφνιδίασαν (Blue Ruin), που με ‘ρούφηξαν’ μέσα στα κρυφά τους νοήματα (Nymphomaniac), που με καθήλωσαν με τις ερμηνείες (Dallas Buyers Club, Ida, Locke –θεέ Τομ Χάρντι). Ταινίες, αγαπημένες, σημαντικές, σημαδιακές. Χωρίς να είμαι σίγουρη για τη ‘σειρά’, ξεκάθαρα την προσωπική πρωτιά παίρνει ο Τζάρμους, που με τους αιώνιους βαμπιρικούς εραστές τους κατάφερε να μιλήσει στο ‘είναι’ μου και να με ‘μεθύσει’ μαζί τους στα σοκάκια της Ταγγέρης. Και από την άλλη πλευρά, πάντα, οι απογοητεύσεις. Αυτές που είτε τις ‘περίμενες’ αλλά δεν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά σου, ταινίες παρωδίες (CBGB) και ταινίες ‘guilty pleasure’ που αφενός υποτιμούν το δείκτη νοημοσύνης σου, αλλά αφετέρου ήξερες από πριν περι τίνος πρόκειται, αλλά ήθελες να περάσεις το μαρτύριο –μαζόχα, έ μαζόχα (Dumb & Dumber 2). Καλή χρονιά, και εν αναμονή για Whiplash, Birdman, American Sniper και τόσα άλλα…. κινηματογραφικά τουλάχιστον, μάλλον καλή θα είναι!
TOP 10
Only lovers left alive / Nymphomaniac / The Grand Budapest Hotel / Ida / A touch of sin / American Hustle / Blue Ruin / Zero Theorem / Gone Girl / Dallas Buyers Club
Και άλλες 10 (χωρίς σειρά)
Locke / Her / 2 days one night / Enemy / Post tenebras lux / Il Capitale Umano / Relatos Salvajes / Out of the furnace / The Railway man / Snowpiercer
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ
H καλύτερη ταινία της χρονιάς θα μπορούσε να είναι μία από τις δεκάδες που δεν κατάφερα να δω. Τι νομίζετε πως τα προλαβαίνουμε όλα; Από όσες είδα όμως, μία κράτησε ανοιχτά τα μάτια μου με εικόνες που δεν είχα ξαναδεί (και δεν εννοούμε το «γατάκι» της Σκάρλετ…). Το «Κάτω από το Δέρμα» του Τζόναθαν Γκλέιζερ μπαίνει στην ίδια κατηγορία των ταινιών που μιλούν στον καθένα προσωπικά και δύσκολα στις μάζες, με γλώσσα ξεκάθαρα κινηματογραφική. Για αυτό πάμε και σινεμά, για την εμπειρία του. Αλλιώς θα ήταν όλα σαν ταινία των Νταρντέν…
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ TAINIEΣ
Under the Skin / Gone Girl / Guardians of the Galaxy / Interstellar / Boyhood / '71 / Snowpiercer / Locke / Foxcatcher / Inside Llewyn Davis
ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΕΚΑ
Grand Budapest Hotel / Her / Philomena / Fury / X-Men: Days of Future Past / Nebraska / Dallas Buyers Club / Nymph()maniac: Volume 2 / Grand Budapest Hotel / American Hustle
ΧΑΡΗΣ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΤΟΥ
Πεπερασμένος και αν είναι, ο αριθμός των ταινιών που συναντούν το πανί κάθε χρόνο είναι πολύ μεγάλος για να καταφέρει κανείς να τις δει όλες. Στις 100άδες των ταινιών που μας δελέασαν ή προσπάθησαν, σίγουρα υπήρξαν κάποιες που άξιζαν μια καλύτερη θέση και αδικήθηκαν.
Ας κρατήσουμε το top 10 της χρονιάς που πέρασε και ας ευχηθούμε για αυτή που έρχεται να είναι γεματη με κινηματογραφικά δάκρυα - χαράς, συγκίνησης, ότι αγαπά ο καθένας - καθώς και με περισσότερες αφορμές να πάμε σινεμά.
Top διανομης
Gone Girl / Interstellar / Grand Budapest Hotel / Locke / Edge of tomorrow / Snowpiercer / Enemy / Only lovers left alive / Her / Guardians of the galaxy