10 λόγοι που η Pixar θα είναι πάντα στην καρδιά μας

Δημοσίευση: 22 Μαρτίου 2022, 18:55
Συντάκτης:

Η Pixar Animation Studios γεννήθηκε το 1979 ως Graphics Group, η οποία ανήκε στην LucasFilm, την εταιρεία παραγωγής του δημιουργού του Star Wars. Το 1986 εξαγοράστηκε από τον ιδρυτή της Apple, Steve Jobs, ο οποίος την έκανε μια ανεξάρτητη εταιρεία με το όνομα Pixar. Το 2006 την εξαγόρασε η Disney για 7,4 δισεκατομμύρια δολάρια και από τότε παραμένει υπό την ιδιοκτησία της Walt Disney Company. Η πρώτη ταινία του studio έγινε με την επωνυμία Graphics Group το 1984 και ήταν μια μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων με τον τίτλο The Adventures of Andre and Wally B. Στην συνέχεια πρότειναν αλλαγή του ονόματος της εταιρείας, με την αρχική επιλογή να είναι Pixer, το οποίο τελικά μετατράπηκε σε Pixar. Η πρώτη ταινία της ανεξάρτητης Pixar ήρθε το 1986, το Luxo Jr., μια μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων για ένα επιτραπέζιο φωτιστικό. Ναι αυτό που τελικά έγινε και το σύμβολο της εταιρείας, που όλοι θυμόμαστε από μικρά παιδάκια.

<a href="/afieromata/afieroma-skinothetes-poy-ekanan-remake-ston-eayto-toys/69666">Αφιέρωμα: Σκηνοθέτες που έκαναν remake στον εαυτό τους</a>ΣΧΕΤΙΚΑΑφιέρωμα: Σκηνοθέτες που έκαναν remake στον εαυτό τους

Ήδη από εκείνη την εποχή, η Pixar είχε αγαστή συνεργασία με την Walt Disney. Η πρώτη τους επιτυχημένη συνεργασία ήρθε το 1995 με το Toy Story. Η Pixar αναλάμβανε την δημιουργία και την παραγωγή των ταινιών της και η Disney την προώθηση και την διανομή. Κάπου στράβωσαν τα πράγματα το 1999 με αφορμή το Toy Story 2 που η Pixar ήθελε να το βγάλει απευθείας σε dvd και η Disney σε κανονική διανομή. Οι δύο εταιρείες είχαν υπογράψει ένα συμβόλαιο συνεργασίας για τρεις ταινίες με την πρώτη να είναι το Toy Story. Με το να βγει το δεύτερο Toy Story στα σινεμά, σήμαινε ότι αυτή θα ήταν η δεύτερη συνεργασία τους βάσει συμβολαίου, ενώ η Pixar ήθελε να κάνει και κάτι άλλο, πέραν αυτού. Το πρώτο μισό της δεκαετίας του 2000 κύλησε με συνεχείς διαμάχες ανάμεσα στον Steve Jobs και τον CEO της Disney σχετικά με τα ποσοστά που θα έπαιρνε η καθεμία και τον έλεγχο πάνω στην δημιουργία, στην παραγωγή και στην διανομή. Το 2004 έφτασε στο σημείο να συνομιλεί με άλλες εταιρείες για συνεργασία, όπως τις αντίπαλες της Disney, Warner Bros, 20th Century Fox και Sony Pictures. Μια άλλη διαφωνία ανάμεσα στις εταιρείες είναι και το πότε θα κυκλοφορούν οι ταινίες στα σινεμά. Η μεν Disney (υπεύθυνη για την διανομή) ήθελε γύρω στον Νοέμβριο κάθε έτους, ενώ η Pixar στις αρχές του καλοκαιριού, ώστε μέχρι τα Χριστούγεννα η ταινία να έχει κυκλοφορήσει και σε dvd, για να το δουν τα παιδιά μέσα στις γιορτές. Πλέον που η Pixar ανήκει στην Disney συμπεραίνουμε ότι πέρασε η άποψη της Pixar μιας και οι περισσότερες ταινίες της βγαίνουν αρχές καλοκαιριού ή και μέσα στην άνοιξη, αλλά όχι στα τέλη του χρόνου.

Το 2006 η Disney τελικά αγόρασε την Pixar για 7,4 δις. Για την ιστορία να πούμε ότι η παντοδυναμία της Disney έχει αυξηθεί και άλλο καθώς από τις προαναφερθείσες εταιρείες, πλέον και η LucasFilm, από την οποία ξεκίνησε η Pixar, ανήκει στην Disney και η 20th Century Fox, που πλέον λέγεται 20th Century Studios. Μέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει 25 ταινίες μεγάλου μήκους της Pixar (την 26η την περιμένουμε το καλοκαίρι που θα μας έρθει, είναι ο Lightyear), ενώ παράλληλα, έχουν κυκλοφορήσει και είκοσι ταινίες μικρού μήκους που έχουν βγει στα σινεμά και άλλες δέκα μικρού μήκους που βγήκαν απευθείας είτε στο Youtube είτε στο Disney+, την streaming πλατφόρμα της εταιρείας. Την Pixar πάντα θα την έχουμε στην καρδιά μας για μερικές από τις ωραιότερες ταινίες που έχουμε δει στην ζωή μας. Ας θυμηθούμε δέκα από αυτές.

Toy Story (1995)

Η πρώτη συνεργασία Pixar-Disney ήταν το Toy Story, για τα παιχνίδια του Andy. Είναι και η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που κάνει η Pixar και η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων που δημιουργήθηκε μόνο από υπολογιστή. Δημιουργοί της ταινίας οι John Lasseter (που την σκηνοθέτησε κιόλας), Pete Docter, Andrew Stanton και Joe Ranft ενώ στο σενάριο της ταινίας δούλεψε και ο Joss Whedon (The Avengers, Justice League). Τις φωνές δίνουν οι Tom Hanks και Tim Allen. Η ταινία πήγε πολύ καλά εισπρακτικά, με 373 εκ. δολάρια παγκοσμίως, αν και παραμένει η ταινία της Pixar με τις λιγότερες εισπράξεις. Προτάθηκε για τρία Όσκαρ (μουσικής, τραγουδιού και σεναρίου-ακόμα δεν υπήρχε η κατηγορία καλύτερου animation) και είναι η πρώτη φορά που ταινία κιν. σχεδίων προτείνεται για το σενάριο. Τελικά κέρδισε ένα Όσκαρ ειδικού επιτεύγματος. Το 1999 κυκλοφόρησε το σίκουελ. Δέχτηκε πολύ θετικές κριτικές, θεωρήθηκε μια από τις λίγες ταινίες που το σίκουελ είναι καλύτερο από την πρώτη ταινία, έκανε 497 εκ. δολάρια εισπράξεις και προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού που έγραψε ο Randy Newman. Το 2010 κυκλοφόρησε η τρίτη ταινία και μάλιστα 3D. Αυτή την φορά σκηνοθέτης ήταν ο Lee Unkrich, ο μοντέρ των δύο πρώτων ταινιών, και το σενάριο ο Michael Arndt. Προτάθηκε για πέντε Όσκαρ (καλύτερο animation, καλύτερη ταινία -μόνο το Up και η Πεντάμορφη και το Τέρας το είχαν καταφέρει-, καλύτερο διασκευασμένο σενάριο, ηχητικό μοντάζ και τραγούδι). Κέρδισε δύο (καλύτερο animation και καλύτερο τραγούδι). Ξεπέρασε σε εισπράξεις το ένα δις δολάρια και έγινε η πιο επιτυχημένη ταινία για το 2010, η πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων που ξεπερνά το ένα δις, και η πιο επιτυχημένη εισπρακτικά animation ταινία, όλων των εποχών, ρεκόρ που κατέρριψε αργότερα το Frozen. Το 2019 κυκλοφορεί η τέταρτη ταινία σε σκηνοθεσία Josh Cooley και σενάριο Andrew Stanton και Stephany Folsom. Έβγαλε πάνω από ένα δις δολάρια, προτάθηκε για δύο Όσκαρ (καλύτερου animation και καλύτερο τραγούδι) και κέρδισε το πρώτο, κάνοντάς το το πρώτο franchise που κερδίζει δύο φορές το βραβείο καλύτερης ταινίας στο είδος της. Το καλοκαίρι του 2022 θα κυκλοφορήσει το Lightyear, που θα είναι ένα origin story για τον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Το σενάριο γράφει ο Pete Docter και σκηνοθετεί ο Angus MacLane.

A Bugs's Life (1998)

Σκηνοθέτης στα "Ζουζούνια", ο John Lasseter, σκηνοθέτης των δύο πρώτων Toy Story σε σενάριο Andrew Stanton, Bob Shaw και Donald McEnery. Βασίστηκε στην ιστορία του Αισώπου, ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας με την διαφορά ότι τα τζιτζίκια έχουν αντικατασταθεί από τις πιο απειλητικές ακρίδες. Είναι η δεύτερη ταινία της Pixar, σε συνεργασία με την Disney, που είναι και αυτή εξ ολοκλήρου φτιαγμένη από υπολογιστή. Τις φωνές δίνουν οι Dave Foley, Kevin Spacey, Julia Louis Dreyfus, μοντάζ κάνει ο Lee Unkrich, μοντέρ των δύο πρώτων Toy Story και σκηνοθέτης του τρίτου και μουσική ο Randy Newman. Η ταινία έκανε 363 εκ. δολάρια εισπράξεις και προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερης μουσικής. Την ίδια χρονιά η Dreamworks που ανήκει στην Universal, έβγαλε ένα δικό της animation με παρόμοιο θέμα και τον τίτλο Antz (Μυρμήγκια). Αυτό προκάλεσε την διαμάχη ανάμεσα στον Steve Jobs της Pixar και στον Jeffrey Katzenberg της Dreamworks. Στο Antz έδιναν την φωνή τους οι Woody Allen, Gene Hackman, Sharon Stone, Sylvester Stallone, Jennifer Lopez, Christopher Walken και Danny Glover. Δεν πήγε τόσο καλά εισπρακτικά με 171 εκ. δολάρια παγκοσμίως. Ο υπεύθυνος της Dreamworks που είχε αποχωρήσει από την Disney το 1994, είπε ότι η ιδέα για το Antz είχε έρθει το 1991. Με την σειρά της η Disney είπε πως δούλευε ένα σενάριο με μυρμήγκια από το 1988. Ο σκηνοθέτης του A Bugs Life είπε πως του είχε πει την ιδέα του πριν αποχωρήσει από την Disney και πως ένιωσε προδομένος που κυκλοφόρησε το Antz παράλληλα με την δική τους ταινία.

Finding Nemo (2003)

Μετά τα Ζουζούνια του 1998, έρχεται το Toy Story 2 το 1999 και το Monsters, Inc. το 2001 που δεν το συμπεριέλαβα γιατί απλούστατα ποτέ δεν το λάτρεψα. Και δύο χρόνια μετά έρχεται η πέμπτη ταινία του στούντιο που δεν είναι άλλη από το θρυλικό πλέον Ψάχνοντας τον Νέμο, ένα από τα καλύτερα animation όλων των εποχών. Σε σκηνοθεσία Andrew Stanton και σενάριο του ίδιου με τους Bob Peterson και David Reynolds, η ταινία μας πηγαίνει στα βάθη του ωκεανού για να βρούμε τον γιο του ψαριού κλόουν, τον Νέμο. Τις φωνές δίνουν οι Albert Brooks, Ellen DeGenerees, Willem Dafoe, η Allison Janney και ο Geoffrey Rush. Η ταινία έκανε 940 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις παγκοσμίως και κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, το πρώτο Όσκαρ για την Pixar. Προτάθηκε και για Όσκαρ σεναρίου, καλύτερης μουσικής και ηχητικού μοντάζ. Ήταν η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία για animation μέχρι τότε. Το σενάριο της ταινίας προέκυψε από την προσωπική εμπειρία ως πατέρα του Stanton, που μόλις είχε γίνει πατέρας. Το όνομα Nemo που στα λατινικά σημαίνει κανένας, κάνοντας κάποιους να βγάλουν διάφορες θεωρίες, όπως ότι το παιδί του δεν υπήρξε, πέθανε και αυτό μαζί με τα υπόλοιπα και νόμιζε ότι είχε, στην πραγματικότητα αποτίνει φόρο τιμής στον Captain Nemo του 20 χιλιάδες λεύγες κάτω από την θάλασσα του Ιουλίου Βερν. Το 2016 κυκλοφόρησε το σίκουελ, Finding Dory, μια ταινία για την ζωή της αγαπημένης ξεχασιάρας Dory, κάτι που ζητούσε διακαώς η DeGenerees που έδινε την φωνή της. Την ταινία σκηνοθέτησε επίσης ο Andrew Stanton σε σενάριο δικό του. Οι εισπράξεις έφτασαν το ένα δις δολάρια.

The Incredibles (2004)

Μετά τον υπερ-επιτυχημένο Νέμο, η Pixar κατευθύνεται κάπου διαφορετικά, κάνοντας ταινία με μια οικογένεια υπερηρώων, τους Απίθανους. Σκηνοθετεί ο Brad Bird, ο οποίος γράφει και το σενάριο με τις φωνές να δίνουν οι Craig T. Nelson, Holly Hunter, Samuel L. Jackson και ο Wallace Shawn μεταξύ άλλων. Η ταινία τοποθετείται στα 60s και μας δίνει μια άλλη πτυχή που δεν είχαμε ξαναδεί από το στούντιο. Ο σκηνοθέτης βασίστηκε ιδιαίτερα σε κόμικ βιβλία και ταινίες του είδους για να δημιουργήσει το δικό του κινηματογραφικό σύμπαν. Πήγε πολύ καλά εισπρακτικά με 631 εκ. δολάρια εισπράξεις και δύο Όσκαρ (καλύτερη ταινία κιν.σχεδίων και καλύτερο ηχητικό μοντάζ), ενώ είχε προταθεί και για άλλα δύο (καλύτερο πρωτότυπο σενάριο και ηχητικό μιξάζ). Το 2018 κυκλοφόρησε το σίκουελ με τον Bird να επιστρέφει στο σενάριο και την σκηνοθεσία και τους ηθοποιούς στις φωνές τους. Αυτή την φορά ξεπέρασε σε εισπράξεις τα ένα δις δολάρια (1,245 δις). Προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων. Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών στην κατηγορία των animation (μετά το remake του Lion King και τα δύο Frozen).

Ratatouille (2007)

Μετά τους Απίθανους, το 2006 κυκλοφορεί ένα άλλο franchise, τα επιτυχημένα Cars, που το 2011 και 2017 είχε και σίκουελ στα οποία επιστρέφει ως σκηνοθέτης ο John Lasseter της πρώτης περιόδου της Pixar πριν τον Brad Bird και τον Pete Docter. Δεν έκαναν βέβαια τόσο μεγάλη επιτυχία, η κάθε ταινία κυμαίνεται περί τα 400 εκ. δολάρια εισπράξεις ή και λιγότερο, και μόνο η πρώτη ταινία προτάθηκε για Όσκαρ, χωρίς ωστόσο να το κερδίσει. Αλλά επειδή ούτε και μένα με γοήτευσαν ιδιαίτερα για αυτό δεν είναι στους δέκα λόγους. Και την επόμενη χρονιά έρχεται ένα αξιολάτρευτο ποντίκι, όχι ο Μίκυ Μάους αλλά ο Ρατατούης σε σκηνοθεσία και σενάριο του Brad Bird. Η ταινία τοποθετείται στο Παρίσι σε ένα εστιατόριο και ο τίτλος προέρχεται από το ομώνυμο γαλλικό πιάτο. Τις φωνές δίνουν οι Patton Oswalt, Lou Romano, Ian Holm και ο Peter O' Toole. Απέφερε στα ταμεία περί τα 623 εκ. δολάρια εισπράξεις. Προτάθηκε για πέντε Όσκαρ (καλύτερο animation, πρωτότυπου σεναρίου, μουσικής, ηχητικού μοντάζ και ηχητικού μιξάζ) κερδίζοντας ένα αυτό για το καλύτερο animation. Να πούμε πως την μουσική έγραψε ο Michael Giacchino, που είχε γράψει και για τους Απίθανους και αργότερα έγραψε και για το Up, για το Cars 2, για το Inside Out, για το Coco και για το επερχόμενο Lightyear. Εκτός Pixar έχει γράψει για την τρίτη και τέταρτη Επικίνδυνη Αποστολή καθώς και για τα Star Trek, Doctor Strange, Spider-Man, Jojo Rabit και το The Batman.

WALL-E (2008)

Με τον Ρατατούη το 2007 ξεκίνησε ένα σερί τεσσάρων συνεχόμενων εξαιρετικών ταινιών μαζί με τον Wall-e το 2008, το Up το 2009 και το Toy Story 3 το 2010 αλλά και τέσσερα συνεχόμενα Όσκαρ καλύτερου animation καθώς βραβεύτηκαν και οι τέσσερις για να σπάσει το σερί το 2012 με το Rango της Paramount μιας και τότε η Pixar έβγαλε το Cars 2 που ούτε καν είχε προταθεί. Με την νέα της ταινία μας μεταφέρει στον κόσμο της επιστημονικής φαντασίας σε σκηνοθεσία του παλιού γνώριμου Andrew Stanton και σενάριο του ίδιου με τον Jim Reardon. Τις φωνές δίνουν οι Ben Burtt, Elissa Knight, Jeff Garlin, Sigourney Weaver και η ιστορία αφορά ένα ρομπότ που καθαρίζει την καλυμμένη από απόβλητα γη του μέλλοντος. Θα έρθει η στιγμή που θα ερωτευτεί ένα άλλο ρομπότ, την ΕΥΑ, και την ακολουθεί ως το διάστημα. Ρομαντικό, συγκινητικό, οικολογικών ανησυχιών και ευαίσθητο, μια εξαιρετική ταινία που για πολλούς θεωρήθηκε η καλύτερη ταινία του 2008. Είναι η πρώτη ταινία της Pixar που περιέχει βίντεο με αληθινούς ανθρώπους. Ήταν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία με πάνω από 500 εκ. δολάρια εισπράξεις. Προτάθηκε για έξι Όσκαρ -καλύτερου animation, πρωτότυπου σεναρίου, καλύτερης μουσικής, τραγουδιού, ηχητικού μοντάζ και ηχητικού μιξάζ- και κέρδισε ένα για καλύτερο animation. Προκάλεσε αντιδράσεις για το ότι δεν προτάθηκε και για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, κάτι που μέχρι τότε μόνο το Beauty and the Beast το είχε καταφέρει και το κατάφεραν οι ακριβώς δύο επόμενες ταινίες της Pixar που προτάθηκαν για αυτό το βραβείο, έπειτα και από την σχετική συζήτηση που άνοιξε ο Wall-E με κριτικούς να αναφέρουν πως αν πρέπει μια ταινία κινουμένων σχεδίων να προταθεί για καλύτερη ταινία, αυτή είναι ο Wall-E.

Up (2009)

Και το 2009 ήρθε το Ψηλά στον Ουρανό, το Up. Σκηνοθετεί ο εξαιρετικός Pete Docter σε σενάριο δικό του μαζί με τον Bob Peterson και με μουσική ο Michael Giacchino. Έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ των Καννών, ανοίγοντας το φεστιβάλ και ενθουσίασε κοινό και κριτικούς. Ήταν η πρώτη φορά που μια 3D ταινία κινουμένων σχεδίων ανοίγει το σημαντικό φεστιβάλ. Μετά το Μπαμπούλας Α.Ε. είναι η δεύτερη ταινία του Pete Docter. Ένας ηλικιωμένος χήρος και ένα μικρό παιδί συναντιούνται και οι ζωές τους αλλάζουν για πάντα. Τις φωνές δίνουν οι Ed Anser και Christopher  Plummer. Την εμφάνιση του γεράκου την βάσισαν στην εμφάνιση του ηθοποιού Spencer Tracy. Αρχικά η ταινία είχε ονομαστεί Heliums. Η ταινία προτάθηκε για πέντε Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, καλύτερης ταινίας κιν. σχεδίων, πρωτότυπου σεναρίου, καλύτερη μουσική, ηχητικό μοντάζ). Κέρδισε δύο Όσκαρ (κιν. σχεδίων και μουσικής). Ήταν η πρώτη φορά μετά το Beauty and the Beast που ένα animation προτείνεται για καλύτερη ταινία.

Inside Out (2015)

Μετά την επιτυχία του Up, ακολούθησαν δύο σίκουελ προηγούμενων ταινιών της Pixar. Το 2010 κυκλοφόρησε το επιτυχημένο και βραβευμένο με Όσκαρ, Toy Story 3, και το 2011 το Cars 2.  Το 2012 βγήκε μια νέα ταινία, αρκετά καλή, το Brave των Mark Andrews και Brenda Chapman. Πήγε καλά εισπρακτικά (540 εκ. δολάρια), κέρδισε Όσκαρ κιν. σχεδίων. Η ταινία συστήνει την πρώτη ντισνεϊκή πριγκίπισσα που γέννησε η Pixar, μιας και τα δύο στούντιο συνεργάστηκαν και αφιερώθηκε στον Steve Jobs, που είχε πεθάνει λίγο νωρίτερα. Το 2013 συνεχίζουν με σίκουελ, το Monsters University του Dan Scanion και έτσι ερχόμαστε στο 2015 και στο αριστουργηματικό Inside Out ή τα Μυαλά που Κουβαλάς στα ελληνικά. Σκηνοθετεί ο Pete Docter σε σενάριο των Meg LeFauve, Josh Cooley και του ίδιου με τις φωνές των Amy Poehler, Phylis Smith, Dianel Lane και Kyle MacLachlan. Την μουσική έγραψε ο Michael Giacchino. Απέφερε 858 εκ. δολάρια εισπράξεις, έκανε την πρεμιέρα στις Κάννες, προτάθηκε για δύο Όσκαρ (καλύτερου animation και πρωτότυπου σενάριου) κερδίζοντας το ένα, για καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων. Η ταινία μας βυθίζει στον ανθρώπινο ψυχισμό, στα συναισθήματα όπως της χαράς, της λύπης, του θυμού, της αηδίας και άλλα και όλα αυτά με τόσο χιούμορ αλλά και μπόλικη συγκίνηση.

Soul (2020)

Τον Ιούνιο του 2015 είχε βγει το Inside Out και τον Νοέμβριο το όχι και τόσο καλό The Good Dinosaur του κορεατικής καταγωγής Peter Sohn, η πρώτη ταινία της Pixar από μη λευκό. Η ταινία δεν πήγε καλά εισπρακτικά. Έπειτα έρχονται δύο σίκουελ, το 2016 το Finding Dory και το 2017 τα Cars 3, ενώ την ίδια χρονιά βγαίνει και το πολύ καλό Coco του Lee Unkrich και του Adrian Molina. Μουσική συνθέτει ο Michael Giacchino, αποφέρει 807 εκ. δολάρια και κερδίζει δύο Όσκαρ (animation και καλύτερο τραγούδι για το Remember me). Το 2018 έχουμε ξανά σίκουελ, το Incredibles 2 του Brad Bird, το 2019 το Toy Story 4 του Josh Cooley, ενώ το 2020 εν μέσω πανδημίας έχουμε δύο ταινίες, το αρκετά καλό Onward του Dan Scanlon, αν και δεν θυμίζει τόσο Pixar, αλλά περισσότερο Dreamworks και δεν πήγε καλά εισπρακτικά. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αποτυχία της Pixar μετά το The Good Dinosaur. Την ίδια χρονιά όμως, τον Δεκέμβρη, σώζει την εταιρεία το Soul του Pete Docter σε σενάριο του ίδιου και των Mike Jones και Kemp Powers. Τις φωνές δίνουν οι Jamie Foxx, Tina Fey, Graham Norton και η Angela Bassett. Η ταινία σε κάποια σημεία θυμίζει λίγο Inside Out και είναι εξίσου φοβερή. Βγήκε μέσα στην καραντίνα, οπότε δεν έπαιξε πολύ στα σινεμά και έτσι μετά ανέβηκε στην πλατφόρμα του Disney+. Η ταινία αφορά έναν καθηγητή  μουσικής φαν της τζαζ που προσπαθεί να επανενώσει την ψυχή και το σώμα του έπειτα από τον διαχωρισμό τους. Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Λονδίνου, δέχτηκε πολύ θετικές κριτικές και προτάθηκε για τρία Όσκαρ (καλύτερου animation, καλύτερης μουσικής και ήχου), κερδίζοντας ένα για καλύτερο animation και κερδίζοντας το Onward, επίσης της Pixar, που ήταν και αυτό υποψήφιο. Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη ταινία της Pixar με μαύρο κεντρικό πρωταγωνιστή. Το Onward που βγήκε την ίδια χρονιά ήταν η πρώτη ταινία της Pixar με ανοιχτά gay χαρακτήρα, αν και είναι μικρός ρόλος.

Turning Red (2022)

Το 2021 η εταιρεία επέστρεψε με το συναρπαστικό Luca. Σε σκηνοθεσία Enrico Casarosa, η ταινία μας μεταφέρει στην ιταλική ριβιέρα σε μια coming-of-age ιστορία φαντασίας που πήγε πολύ καλά εισπρακτικά δεδομένων των συνθηκών ενώ είναι η ταινία που την είδε ο περισσότερος κόσμος σε streaming από οποιαδήποτε άλλη για το 2021. Και στην χώρα μας πήγε πολύ καλά στα θερινά σινεμά με πάνω από εκατό χιλιάδες εισιτήρια. Μια ταινία που σύμφωνα με τον δημιουργό της προσπάθησε να ενώσει τον Φελίνι με τον Μιγιαζάκι. Και το 2022 η εταιρεία επέστρεψε στις δυνατές της στιγμές με το Turning Red της Domme Shi και σενάριο της ίδιας και της Julia Cho που προβάλλεται ήδη στις ελληνικές αίθουσες. Η ταινία αφορά την 13χρονη κινεζοκαναδή μαθήτρια Mei που μεταμορφώνεται σε ένα γιγάντιο κόκκινο πάντα όταν διακατέχεται από έντονα συναισθήματα. Γιατί κόκκινο; Μα γιατί η ταινία πάνω από όλα είναι μια αλληγορία και μια ωδή στην γυναικεία φύση και κυρίως στην προσαρμογή του κοριτσιού στην γυναικεία φύση καθώς κατ΄ουσίαν μιλά για την περίοδο, κάτι που πρώτη φορά γίνεται από animation και μάλιστα σε σημείο που να είναι το βασικό του θέμα και γίνεται τόσο όμορφα, εύστοχα, απενοχοποιημένα. Λόγω των συνθηκών, εκτός των σινεμά, η ταινία είναι διαθέσιμη και στο Disney+. Επειδή πολλές φορές μας αρέσει να βάζουμε τίτλους που όμως δεν ευσταθούν, δεν είναι η πρώτη ταινία της Pixar που σκηνοθετήθηκε από γυναίκα, είναι η πρώτη ταινία της Pixar που σκηνοθετήθηκε αποκλειστικά από γυναίκα, μιας και το Brave το σκηνοθέτησε η Brenda Chapman μαζί όμως με τον Mark Andrews. Επίσης, είναι η δεύτερη φορά που κάποιος ασιατικής καταγωγής σκηνοθέτης αναλαμβάνει ταινία της Pixar, μετά τον Peter Sohn για το Good Dinosaur, αλλά είναι η πρώτη ασιατικής καταγωγής γυναίκα που το πετυχαίνει. Τις φωνές δίνουν οι Rosalie Chiang και Sandra Oh.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos