ΣΕΙΡΕΣ

A murder at the end of the world": Η σοβαρή εκδοχή του Knives Out

Δημοσίευση: 27 Δεκ. 2023, 16:45
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Ντάρμπι Χαρτ (Έμα Κόριν) είναι μια συγγραφέας true crime μυθιστορημάτων και ερασιτέχνης ντετέκτιβ με αξιοζήλευτες γνώσεις προγραμματισμού και hacking.

<a href="/home-cinema-streaming/rebel-moon-part-two-scargiver/69816">Rebel Moon - Part Two: The Scargiver</a>ΣΧΕΤΙΚΑRebel Moon - Part Two: The Scargiver

Όταν λαμβάνει πρόσκληση από τον μυστηριώδη tech billionaire Άντι Ρόνσον (Κλάιβ Όουεν) να παραβρεθεί, μαζί με άλλους οκτώ εκλεκτούς προσκεκλημένους, σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην καρδιά της Ισλανδίας, η Ντάρμπι θα κληθεί να εξιχνιάσει τον φόνο ενός προσώπου από το παρελθόν της.

Γνώμη: Κάθε εποχή στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει τις δικές της «μυθικές» φιγούρες και σε αυτή τη χαοτική περίοδο που διανύουμε τα τελευταία χρόνια οι φιγούρες αυτές είναι, χωρίς αμφιβολία, οι μεγιστάνες της τεχνολογίας και ειδικότερα αυτοί που θέλουν να εμφανίζονται ως σωτήρες μας (γκουχ, Έλον, γκουχ, Μασκ).

Η έλξη που ασκούν στη συλλογική φαντασία είναι τέτοια που η ποπ κουλτούρα δεν θα μπορούσε να την αγνοήσει, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά η παραγωγή τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών που πατάνε πάνω σε πράγματα που γνωρίζουμε ή νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τις ζωές τους, ώστε να επιχειρήσουν μια κλεφτή ματιά στην εξωπραγματική καθημερινότητά τους.

Το δημιουργικό δίδυμο των Μπριτ Μάρλινγκ και Ζαλ Μπατμάνγκλιτζ, που μας έχει χαρίσει μεταξύ άλλων το “The OA”, μια σειρά που έμπλεκε στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, fantasy και υπερφυσικών προβληματισμών και κόπηκε άδοξα μετά από δύο σεζόν, επιστρέφει στη μικρή οθόνη με το “A Murder at the End of the World” και παραδίδει μια μίνι σειρά που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η σοβαρή εκδοχή του “Knives Out”.

Τα κοινά στοιχεία είναι πολλά: ένας εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας με projects που εκτείνονται από την αποικιοποίηση του διαστήματος μέχρι την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, μια απομονωμένη τοποθεσία (στην προκειμένη περίπτωση μια παγωμένη κοιλάδα της Ισλανδίας), μια σειρά επιφανών καλεσμένων που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους κι ένας φόνος που απειλεί να φέρει στην επιφάνεια τα μυστικά όλων τους.

Οι Μάρλινγκ και Μπατμάνγκλιτζ δεν ενδιαφέρονται όμως να κάνουν ένα κλασικό whoddunit, πασπαλισμένο μεν με τις σύγχρονες ανησυχίες μας για το μέλλον του πλανήτη και την τρομακτική εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά έχουν ξεκάθαρα ένα πιο σύνθετο και φιλόδοξο όραμα.

Για αρχή, η πλοκή μοιράζεται μεταξύ του παρόντος (τα γεγονότα που συμβαίνουν στο πολυτελές θέρετρο στην Ισλανδία) και του παρελθόντος, καθώς μέσα από flashback παρακολουθούμε πώς η πρωταγωνίστρια της σειράς, η Ντάρμπι Χαρτ (Έμα Κόριν), διαλεύκανε ως έφηβη μια σειρά από φόνους γυναικών, με τον Μπιλ (Χάρις Ντίκινσον), το τότε αγόρι της, με τον οποίο έκανε έκτοτε να μιλήσει χρόνια μέχρι που τον συναντά ξανά, διόλου τυχαία, στην Ισλανδία.

Κι ενώ αυτή η εναλλαγή λειτουργεί ως ένα βαθμό, κυρίως για να ρίξει φως στην προσωπικότητα της Ντάρμπι και να εξηγήσει τα τωρινά κίνητρά της, καταλήγει στο τέλος να αναδεικνύει άθελά της το πόσο κλισέ είναι εν τέλει το plot που διαδραματίζεται στο σήμερα.

Τα γεγονότα που εξελίσσονται στο θέρετρο φαίνονται από ένα σημείο και έπειτα τόσο άψυχα, κενά και τραβηγμένα από τα μαλλιά, όσο κι αν είναι άψογα φωτογραφημένα και τοποθετημένα στο ούτως ή άλλως εντυπωσιακά απειλητικό τοπίο της Ισλανδίας, σε σύγκριση με την παρελθοντική πλοκή που είναι στην ουσία μια ιστορία πρώτου έρωτα, την οποία κουβαλάνε οι Έμα Κόριν (η νεαρή Νταϊάνα του “The Crown”) και Χάρις Ντίκινσον (“Το Τρίγωνο της Θλίψης”) μέσα από δύο πραγματικά υπέροχες ερμηνείες, γεμάτες ευαισθησία και ενσυναίσθηση.

Αυτή, λοιπόν, η αντίθεση ανάμεσα στα δύο κομμάτια που συγκροτούν ουσιαστικά το παζλ του “A Murder…” καταλήγει από ατού να είναι η βασική αδυναμία μιας σειράς που θέλει να πει πολλά, αλλά καταρρέει σταδιακά κάτω από το βάρος των φιλοδοξιών της.

Η καρδιά της χτυπά ξεκάθαρα μαζί με αυτές του νεαρού, τραγικού ζευγαριού στο επίκεντρό της, αλλά δεν μένει λίγη ψυχούλα για να ζεστάνει το υπόλοιπο, ψυχρό κατασκεύασμα που δεν είναι ούτε τόσο συναρπαστικό ούτε τόσο έξυπνο όσο νομίζει ότι είναι.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos