64ο ΦΚΘ: "Animal" - Κριτική

Δημοσίευση: 14 Νοε. 2023, 14:36
Συντάκτης:

Σύνοψη: Κάτω από τον καυτό ήλιο της ελληνικής υπαίθρου, οι ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο προετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια (Δήμητρα Βλαγκοπούλου) είναι η αρχηγός της ομάδας. Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και η πίεση αυξάνεται, οι νύχτες τους γίνονται βίαιες και ο αγώνας της Κάλιας αποκαλύπτεται στο σκοτάδι. Αλλά όταν ανάψουν ξανά τα φώτα, το σόου θα πρέπει να συνεχιστεί.

<a href="/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Γνώμη: Όταν έσκασαν οι πρώτες διθυραμβικές κριτικές για το “Animal”, τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Σοφίας Εξάρχου, μετά την πρεμιέρα του στο φετινό Φεστιβάλ του Λοκάρνο, η ανυπομονησία να έρθει και στα καθ’ ημάς εκτοξεύτηκε.

Λίγο το premise της ταινίας, κοινώς η καθημερινότητα των ανιματέρ σε ένα all-inclusive ελληνικό ξενοδοχείο, λίγο οι υποσχέσεις που είχε αφήσει η Εξάρχου με το ντεμπούτο της “Park” πίσω στο 2016, λίγο η βράβευση της πρωταγωνίστριας του “Animal”, Δέσποινας Βλαγκοπούλου, για την ερμηνεία της στο Λοκάρνο, και φτάσαμε αισίως στο σήμερα που η ταινία έχει πλέον κατακτήσει τον Χρυσό Αλέξανδρο στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 30 χρόνια από την τελευταία φορά που απονεμήθηκε ο συγκεκριμένος τίτλος σε ελληνική ταινία (στο “Απ’ το Χιόνι” του Σωτήρη Γκορίτσα). 

Και το “Animal” αξίζει όλα τα βραβεία και άλλα τόσα γιατί είναι μιας σπουδαίας έμπνευσης, σύλληψης και εκτέλεσης ταινία που επιτέλους πάει το “live your myth in Greece” ένα (ή και περισσότερα) βήματα παραπέρα, με κύριο όπλο της κάτι πολύ απλό και συνάμα σπουδαίο: την ανθρωπιά.

Όποιος έχει δουλέψει έστω μια φορά σεζόν στη βαριά βιομηχανία της χώρας μας, τον τουρισμό, θα αναγνωρίσει σίγουρα στην ιστορία της Κάλλιας και του υπόλοιπου προσωπικού του ανώνυμου ξενοδοχείου όπου διαδραματίζεται η ταινία, κομμάτια της δικής του εμπειρίας. Αλλά ακόμα κι αν δεν έχει τύχει ποτέ να χρειαστεί να διασκεδάσεις επί πληρωμή μεθυσμένους ή μεσήλικες τουρίστες, υπάρχουν πολλά για να θαυμάσεις σε μια ταινία που δεν ωραιοποιεί ούτε τραγικοποιεί την πραγματικότητα των ηρώων της, χωρίς όμως να κρύβει μια πραγματικότητα που μας αφορά όλους: η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι μια παιδική χαρά για τουρίστες και τα παιχνίδια αυτής της παιδικής χαράς είναι άνθρωποι που μπορεί να δουν τη ζωή να περνά μπροστά από τα μάτια τους, καθώς παγιδεύονται στο τρίπτυχο “δουλίτσα-φαγάκι-λεφτάκια” που εξασφαλίζει η σεζόν.

Κι η Εξάρχου τολμά να μιλήσει για το κόστος που έχει αυτή η επιλογή, για τα όνειρα που πετιούνται από το παράθυρο και τις μικρές και μεγάλες ταπεινώσεις που δύσκολα κρύβονται κάτω από τον ήλιο του ελληνικού καλοκαιριού.

Για την ερμηνεία της Βλαγκοπούλου πάλι ό,τι και να ειπωθεί είναι λίγο: η Κάλλια της είναι μια δύναμη της φύσης, μια περήφανα τσακισμένη ύπαρξη που, σαν το animal του τίτλου, γλείφει κάθε βράδυ τις πληγές της και την επόμενη ημέρα ρίχνεται ξανά στον αγώνα της επιβίωσης. Αυτή υπηρετεί πιστά και απογειώνει το εγχείρημα της Εξάρχου, είναι η καρδιά της ταινίας και χαρίζει μια από τις καλύτερες ερμηνείες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Και όχι δεν εννοούμε για τα ελληνικά δεδομένα!

Το “Animal” είναι άχαστο, γι’ αυτό μην το σκεφτείτε και δείτε το μόλις βγει στους κινηματογράφους.

Κι όταν σε μερικούς μήνες θα αρχίσουν πάλι τα ρεπορτάζ με ξενοδόχους και εστιάτορες να ωρύονται που δεν βρίσκουν κόσμο για τη σεζόν, θα έχετε αποκτήσει μια άλλη οπτική γύρω από ένα ζήτημα που, θέλοντας και μη, μας αφορά όλους.

To ΜΟVE IT καλύπτει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για 13η χρονιά και σας μεταφέρει όσα αξίζουν να διαβάσετε στο ειδικά διαμορφωμένο section του online περιοδικού μας. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos