26ο ΦΝΘ: Mετά το "Unclickable" δεν θα ξαναπατήσετε ποτέ banner ή διαφήμιση στα social media

Δημοσίευση: 15 Μαρτίου 2024, 15:58
Συντάκτης:

Σύνοψη: Καλώς ήρθατε στον σκοτεινό κόσμο της ψηφιακής διαφημιστικής απάτης, τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων του οργανωμένου εγκλήματος μετά τη διακίνηση ναρκωτικών. Ένα πρώην στέλεχος του χώρου αποκαλύπτει πώς γίνεται, ποια είναι τα θύματά της και ποιος είναι ο ρόλος της Google και του Facebook στο παιχνίδι.

<a href="/festival-thessalonikis/26o-festival-ntokimanter-thessalonikis-ayxisi-rekor-se-theates/69664">26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αύξηση-ρεκόρ σε θεατές</a>ΣΧΕΤΙΚΑ26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αύξηση-ρεκόρ σε θεατές

Γνώμη: Σίγουρα έχετε πέσει κι εσείς σε ορισμένα sites τα οποία φαίνονται λίγο dodgy, που λεν και στο χωριό μου: λίγο το design τους, λίγο το περιεχόμενο που μοιάζει σαν να βγήκε από το Google Translate και φυσικά… πολλά, αλλά πολλά διαφημιστικά banners!

Ξέρετε, αυτά που αναρωτιέστε κάθε φορά ποιος τα πατάει! Κι όμως, χωρίς αυτά και τις διάφορες διαφημίσεις στα social media, εμείς –οι απλοί χρήστες του Internet– δεν θα μπορούσαμε να σερφάρουμε ανέμελα και, κατά κύριο λόγο δωρεάν, καθώς είναι οι βασικές πηγές εσόδων δύο εταιρειών που έχουν καταφέρει να μονοπωλούν τον χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης: της Google και του Facebook (αισίως γνωστή ως Meta).

Ε, αυτά τα sites, λοιπόν, είναι πολύ πιθανό να αποτελούν μέσα για ψηφιακή διαφημιστική απάτη, μια εγκληματική δραστηριότητα που δεν μπορεί να ελεγχθεί ή να αντιμετωπιστεί, καθώς τόσο η φύση της όσο και η αδυναμία των θεσμικών πλαισίων να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις της τεχνολογίας, δημιουργούν ένα κενό το οποίο εύκολα μπορούν να εκμεταλλευτούν άτομα με γνώσεις πληροφορικής.

Πόσο εύκολο είναι να το κάνουν;

Αυτό ακριβώς είναι το θέμα του “Unclickable”, του ντοκιμαντέρ του Μπάμπη Μακρίδη (“Οίκτος”, “Birds”, “L”), και για να το εξερευνήσει συγκεντρώνει μια ομάδα ειδικών που έχει μια αποστολή: να φτιάξει μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες 2 fake sites πολιτικού περιεχομένου, ένα που απευθυνόταν σε Δημοκρατικούς κι ένα σε Ρεπουμπλικανούς, να εκμεταλλευτεί την περίοδο πριν τις Αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2020 και να βγάλει λεφτά μέσα από ψηφιακές διαφημίσεις των 2 κομμάτων!

Και το αποτέλεσμα είναι ένα συναρπαστικό –και σε σημεία τρομακτικό– ντοκιμαντέρ που ρίχνει φως σε μία πρακτική της οποίας οι συνέπειες δεν είναι αποκλειστικά οικονομικές, αλλά επηρεάζουν αρνητικά πολλά κομμάτια της κοινωνίας, με πιο ανατριχιαστικό το πώς αυτά τα websites μπορούν να επηρεάσουν ακόμα και τις εκλογές μιας χώρας όπως οι ΗΠΑ.

Παρακολουθώντας την ξέφρενη πορεία της ομάδας προς την επίτευξη του στόχου της, αυτές οι συνέπειες ξεδιπλώνονται με τρόπο συνεκτικό και απλό, ώστε ακόμα και οι θεατές που δεν παίζουν την τεχνολογία ή το jargon της στα δάχτυλα να μπορούν να τις κατανοήσουν.

Αγωνιώδες και απαραίτητο, το “Unclickable” λέει πολλά για το σημερινό ψηφιακό –και μη– τοπίο, αφυπνίζοντaw για ένα ζήτημα που, θεωρητικά μόνο, δεν μας αφορά.

Γιατί μετά από τη θέασή του, μάλλον δεν θα ξαναπατήσετε ποτέ banner ή διαφήμιση στα social media!

Μπορείτε να το δείτε online εδώ

Το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται 7-17 Μαρτίου 2024.

To ΜΟVE IT βρίσκεται εκεί και θα σας γράψει ανταποκρίσεις, όπως πάντα. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
6147
Tanweer
5776
Tanweer
2347
Tanweer
1754
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos