Τα κορδόνια

Τα κορδόνια - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Νάπολη, δεκαετία ’80. Ένα φαινομενικά ευτυχισμένο ζευγάρι με τα δυο τους παιδιά περπατούν χαρούμενοι στα στενά της πόλης. Όμως ο γάμος τους περνά σοβαρή κρίση.

Μία ιστορία αγάπης, υποσχέσεων και προδοσίας που προσπαθεί να διερευνήσει κατά πόσο οι δεσμοί που μας ενώνουν με αυτούς που αγαπάμε παραμένουν ισχυροί με την πάροδο του χρόνου, ή μετατρέπονται σε βολικές δεσμεύσεις ριζωμένες στην καθημερινότητα.

Άποψη: Σκηνές από ένα Γάμο και Ιστορία Γάμου είναι δύο εξαιρετικές ταινίες του παρελθόντος και του πιο σύγχρονου σινεμά που καταπιάνονται με τους πολύπλοκους δεσμούς που συνδέουν τους ανθρώπους όταν αποφασίζουν να παντρευτούν και πώς αυτός ο δεσμός αλλοιώνεται και αλλοιώνει το ζευγάρι με το πέρας των ετών. Με μια αντίστοιχη ιστορία καταπιάστηκε και ο ναπολιτάνος συγγραφέας Domenico Starnone στο ομώνυμο βιβλίο του που μεταφράστηκε στα ελληνικά το 2021, το οποίο ανέλαβε να μεταφέρει στο σινεμά ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Daniele Luchetti, με την εμπλοκή του ίδιου του συγγραφέα στο σενάριο, ο οποίος όμως δεν στάθηκε ουσιαστικός παράγοντας για να δοθεί κάτι αξιόλογο εν τέλει.

Η ταινία που άνοιξε το 77ο Φεστιβάλ της Βενετίας, έντεκα χρόνια μετά την τελευταία φορά που μια ιταλική ταινία είχε ανοίξει την Μπιενάλε (το Baaria του Tornatore το 2009), πέφτει θύμα ενός κάκιστου μοντάζ-ένα από τα χειρότερα μοντάζ των τελευταίων δέκα χρόνων-που οδηγεί σε μια κακή συρραφή γεγονότων του παρελθόντος (80s) και του παρόντος, με το ζευγάρι να παλεύει να σώσει ό,τι σώζεται, όπως και ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος προσπαθεί να μαζέψει όπως όπως το υλικό του βιβλίου, ανήμπορος όμως εν τέλει να το διαχειριστεί.

Η διασκευή ενός βιβλίου μπορεί να φαντάζει μια εύκολη λύση μιας και δεν χρειάζεται να σκεφτείς μια πρωτότυπη ιστορία, ωστόσο μπορεί να σε ρίξει σε απύθμενα πηγάδια από τα οποία κανείς δεν μπορεί να σου δείξει την έξοδο σωτηρίας. Οι δύο πρωταγωνιστές ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν, μια τοξική σχέση και από τις δύο πλευρές που θα ζήλευε και ο Johnny Depp με την Amber Heard, με ανθρώπους που οριακά μοιάζουν εξωπραγματικοί λόγω των ανεξήγητων και υπερβολικών συμπεριφορών τους, αδιαφορώντας για τα ανήλικα παιδιά τους που είναι τα μεγαλύτερα θύματα στην ιστορία του ζεύγους.

Η διαφορά με τις δύο προαναφερθείσες ταινίες του Bergman και του Baumbach είναι ότι οι ήρωες με ένα ξεκάθαρο μεσογειακό ταμπεραμέντο οδηγούνται σε συμπεριφορές και πράξεις που οριακά ξεπερνούν τα όρια της λογικής και κάποιος θα έπρεπε να φωνάξει την Πρόνοια, και όχι απλώς μια σχέση που έχει τα σκαμπανεβάσματά της.

Παρόλα αυτά, ο σκηνοθέτης τους αντιμετωπίζει με στοργή, αν αναλογιστεί κανείς ότι στις σκηνές που περιγράφει το σήμερα, έχουν ξεχαστεί τα προηγούμενα και απλώς οδηγούμαστε σε ένα μυστήριο για το ποιος διέρρηξε στο σπίτι, το οποίο βέβαια έχει ένα πολύ ενδιαφέρον plot twist που είναι αρκετό να σε αποζημιώσει για την έκθεση σε τοξικά απόβλητα. Το πρωταγωνιστικό δίδυμο, οι Alba Rohrwacher (αδερφή της σκηνοθέτιδας Alice Rohrwacher) και Luigi Lo Cascio κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να δέσουν τους ήρωες τους και να τους φρενάρουν όταν ξεπερνούν τα όρια, και σε ορισμένες σκηνές το επιτυγχάνουν ακόμα και όταν έχουν ξεσπάσματα, αν και περισσότερο επιτυχημένες είναι οι ερμηνείες των Laura Morante και Silvio Orlando που τους υποδύεται σε μεγαλύτερη ηλικία.

Πρώτη δημοσίευση: 19 Μαΐου 2022, 01:30
Ενημέρωση: 26 Μαΐου 2022, 02:50
Τίτλος:
Τα κορδόνια (Lacci)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
100
Εταιρία διανομής: 
Release: 
19

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
24061
Tanweer
6684
Tanweer
5357