Σύνοψη: Ο Robin του Loxley, λόρδος του Nottingham, παίρνει μέρος ως τοξοβόλος στην 3η Σταυροφορία. Εκεί θα γνωριστεί με έναν Άραβα, τον John, του οποίου ο γιος έχει εκτελεστεί. Μαζί γυρνώντας στην Αγγλία θα αποφασίσουν να εκδικηθούν τον σερίφη του Nottingham, ο οποίος συνεργαζόμενος με τον καρδινάλιο προσπαθεί να βγάλει όσα πιο πολλά λεφτά μπορεί εις βάρος του λαού, αλλά και εν αγνοία του βασιλιά. Όταν η αγαπημένη του Marion μάθει για όλα αυτά θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει.

Άποψη: Ο Ρομπέν των Δασών είναι ένας πολύ γνωστός λαϊκός ήρωας της Αγγλίας, που οι ιστορίες του τοποθετούνται τον 12ο αιώνα, στα χρόνια της 3ης Σταυροφορίας και της βασιλείας του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου. Στο σινεμά τον έχουμε δει πολλάκις, από την βουβή ταινία του 1908, μέχρι την κλασική ταινία με τον Errol Flynn το 1938, και από τον Kevin Costner το 1991 μέχρι τον Russell Crowe το 2010. Αυτήν την φορά ο Otto Bathurst με σπουδαίες δουλειές στην τηλεόραση, όπως το «Peaky Blinders» ή το 1ο και ένα από τα καλύτερα μέχρι τώρα επεισόδια του «Black Mirror», επιστρέφει στις ρίζες του ήρωα, πώς δηλαδή ξεκίνησε, ένα είδος prequel των προηγούμενων ταινιών, προσπαθώντας να το εκμοντερνίσει. Μία τίμια προσπάθεια, αλλά σε καμία περίπτωση επιτυχημένη. Το πρόβλημα ξεκινάει από την πασιφανή αντιγραφή του στιλ του Guy Ritchie, θυμίζοντας έντονα την δική του μεταφορά του «Sherlock Holmes», αλλά κυρίως τον εκμοντερνισμό μίας άλλης μεσαιωνικά τοποθετημένης ιστορίας, το «King Arthur». Η βρωμιά που επικρατεί στα πλάνα, ο τρόπος χειρισμού της βίας, τα γκρο πλαν σε συγκεκριμένα σημεία που θέλει να τονιστούν, η υπονόμευση της έννοιας του ήρωα, πλάθοντας περισσότερο αντιήρωες, και φυσικά το πάγωμα του χρόνου, με slow motion μάχες και χτυπήματα που έχουμε ταυτίσει με τον άγγλο σκηνοθέτη, είναι όλα αυτά παρόντα στον νέο Ρομπέν. Το σκηνοθετικό στιλ του Ritchie το συνδυάζει με μία λογική κόμικς, μιας και οι ήρωες μοιάζουν να έχουν βγει περισσότερο από κόμικ της Marvel, ή αν κρίνουμε από το αποτυχημένο χιούμορ και την περιρρέουσα σκοτεινιά, μάλλον της DC, παρά από λαϊκούς αγγλικούς θρύλους και μπαλάντες. Δεν είναι κακό να φρεσκάρεις μια χιλιοειπωμένη ιστορία, για την ακρίβεια το αντίθετο, αρκεί να υπάρχει μία πρόταση και όχι αλλοίωση του πυρήνα, ή τόσες πολλές μιμήσεις. Για παράδειγμα οι σκηνές μάχης στην 3η Σταυροφορία μόνο  για γεγονότα του 12ου αιώνα δεν μοιάζουν. Θυμίζουν πολύ το πώς η Kathryn Bigelow σκηνοθετεί τον πόλεμο στο Ιράκ στο «Hurt Locker».

Στην προσπάθεια να αρέσει σε ένα νεότερο κοινό, βλέπουμε ένα νεαρό αγόρι ως Ρομπέν, τον καλό κατά τα άλλα Taron Egerton, που σε καμία περίπτωση δεν έχει τον δυναμισμό που επιβάλλεται. Επειδή βέβαια βρισκόμαστε στην εποχή του #MeToo, δεν πρέπει να φανεί ως ένας πολύ αρρενωπός ήρωας που αποφασίζει για όλα, οπότε βλέπουμε πρώτα την Marion να κλέβει από πλούσιους και να τα δίνει στους φτωχούς, πριν αρχίσει  να το κάνει ο Ρομπέν, και έτσι από εκείνη να παίρνει την ιδέα, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ο John του πολύ καλού Jamie Foxx, θα πείσει τον ήρωα να αρχίσουν αυτήν την δράση, η οποία δεν είναι δική του επιλογή, αλλά περισσότερο μονόδρομος. Ο λεγόμενος Little John έχει μετατραπεί πλέον σε Άραβα που γνώρισε στην μάχη, καθώς η ταινία δείχνει έντονα την προσπάθεια της να μιλήσει για το σήμερα, με ένα αυταρχικό ηγέτη και μία επανάσταση ανθρώπων ανεξαρτήτως χρώματος και φύλου.

Δημοσίευση: 29 Νοε. 2018, 05:14
Τίτλος:
Robin Hood (Ρομπέν των Δασών)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
116
Εταιρία διανομής: 
Release: 
29 Νοεμβρίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δύο πολύ ταλαντούχες ηθοποιοί, η βραβευμένη με Όσκαρ Kate...
3 ώρες
H 2η σεζόν του "The Punisher" επιστρέφει στο Netflix...
11 ώρες
Πέρασαν τρία χρόνια από τότε που το "The republic"...
12 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
32049
Tanweer
17500
Tulip
9154
Odeon
9073