Δώδεκα χρόνια μετά την υπερεπιτυχημένη “ΠΟΛΙΤΙΚΗ Κουζίνα” του, ο Τάσος Μπουλμέτης αφήνει πίσω του τις “χαμένες πατρίδες” και επιστρέφει με ακόμη ένα γλυκόπικρο νοσταλγικό trip, ιδιαίτερα φροντισμένο σε αισθητικό και τεχνικό επίπεδο και γεμάτο αυτοβιογραφικές πινελιές, που αναμένεται να φέρει εκ νέου τους πολυάριθμους fans του στις αίθουσες.

Κεντρικός ήρωας του “Νοτιά” ο Σταύρος, ο οποίος, από παιδί ακόμη, συνήθιζε να επεμβαίνει... σεναριακά στα της ελληνικής Μυθολογίας και Ιστορίας κάθε φορά που γευόταν κάποια ερωτική απογοήτευση (ακόμη κι αν μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις τύπου... πριγκίπισσα Άννα-Μαρία, την οποία και χάζευε στα επίκαιρα της εποχής), γεγονός που τον βοήθησε να αναπτύξει μια οργιώδη, ιδιαίτερα γόνιμη φαντασία, την οποία και εκμεταλλεύτηκε στη μετέπειτα ενασχόλησή του αρχικά με τη φωτογραφία και κατόπιν με τον κινηματογράφο. Βέβαια, οι γονείς του δεν έπαψαν ποτέ να τον αντιμετωπίζουν με έντονο σκεπτικισμό, φτάνοντας στο σημείο να αναζητήσουν λύση για αυτό του το “πρόβλημα” σε μια χαρτορίχτρα, η οποία αποφάνθηκε πως φταίει η επίδραση του νοτιά (που “τού βάζει λόγια”).

Αυτές οι –συνήθως– κατακριτέες επαναπροσεγγίσεις των μύθων (Δούρειος Ίππος και Τρωικός Πόλεμος, Θησέας και Μινώταυρος, Σουλιώτισσες και χορός του Ζαλόγγου...) από τον συνεσταλμένο κεντρικό ήρωα αποτελούν και το πλέον ελκυστικό κομμάτι της νέας ταινίας του Κωνσταντινουπολίτη δημιουργού, καθώς του δίνουν την ευκαιρία να στήσει διάφορα ευφάνταστα χιουμοριστικά στιγμιότυπα με τη βοήθεια και των ψηφιακών εφέ (παράδειγμα οι φούστες-αλεξίπτωτα που σώζουν τις Σουλιώτισσες), ενώ από κοντά έρχεται και η πιασάρικη ιστορία της φιλίας του πατέρα του Σταύρου με τον Αριστοτέλη Ωνάση, η οποία του επιτρέπει να (ξε)πουλά τις ακριβότερες βαλίτσες στο κατάστημά του με ταξιδιωτικά είδη.

Παράλληλα με την επεισοδιακή πορεία ενηλικίωσης του κεντρικού ήρωα από τα σχολικά μέχρι και τα φοιτητικά του χρόνια, όμως, ο Μπουλμέτης καταγράφει και την (και) τότε έκρυθμη πολιτική κατάσταση της χώρας, ξεκινώντας από τη Δικτατορία και φτάνοντας μέχρι και τη μεταπολίτευση, λίγο πριν ανατείλει ο... ήλιος του ΠΑΣΟΚ, κάνοντας έμμεσους και άμεσους παραλληλισμούς με το σήμερα και σχολιάζοντας με ανάλαφρη – πάντα – διάθεση πρόσωπα και πράγματα, δίνοντας έμφαση στις αέναη αναζήτηση ενός καλύτερου αύριο για τους Έλληνες, ακόμη και μέσα από φρούδες ελπίδες και (αδικαιολόγητα) μεγάλες προσδοκίες.

Αυτά είναι και τα στοιχεία που οπωσδήποτε θα “μιλήσουν” στους παλαιότερους, ξυπνώντας τους, μέσω και της αξιοπρόσεκτης ανασύστασης της εποχής, μνήμες και συναισθήματα από το παρελθόν, κάτι στο οποίο, αν μη τι άλλο, ειδικεύεται ο Μπουλμέτης. Οι νεότερες γενιές των σινεφίλ, ωστόσο, μάλλον θα νιώσουν κάπως άβολα μέσα σε όλη αυτήν τη “ρετρολαγνεία”, αναζητώντας κάποια περαιτέρω σημεία επαφής με τους βασικούς χαρακτήρες της ταινίας, πέρα από τα προφανή. Σε αυτό δε βοηθά και το κάπως άνισο σενάριο, με τους ενίοτε απλοϊκούς διαλόγους, τις ελλιπείς σκιαγραφήσεις ορισμένων χαρακτήρων και κάποιες επιμέρους σκηνές που δεν λειτουργούν απόλυτα να σαμποτάρουν ως ένα σημείο τις καλές προθέσεις του σκηνοθέτη, που για μια ακόμη φορά στηρίζεται αρκετά (και) στο score της Ευανθίας Ρεμπούτσικα για να επιτύχει την συγκινησιακή φόρτιση του θεατή.

Η ουσία, πάντως, είναι πως ο Μπουλμέτης δεν έκανε μια ακόμη “ΠΟΛΙΤΙΚΗ Κουζίνα” και αυτό σίγουρα λογίζεται στα θετικά της νέας του κινηματογραφικής απόπειρας.

Σύνοψη: Από τη μέρα που εμφανίζονται στον Σταύρο οι πρώτες ερωτικές ανησυχίες φουντώνει και η επιθυμία του να λέει ιστορίες με ένα δικό του, ανατρεπτικό, τρόπο. Οι ταραχώδεις, αλλά και ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενες για την Ελλάδα, δεκαετίες του ‘60,’70 και ‘80 πυροδοτούν τη φαντασία του ασταμάτητα. Στο ταξίδι από την εφηβεία προς την ενηλικίωση, για να κατακτήσει αυτά που ποθεί, θα σκαρφιστεί ιστορίες για αρχαίους μύθους, μακρινά ταξίδια και όμορφες γυναίκες. Όταν έρθει αντιμέτωπος με την πραγματικότητα, θα κάνει τις ιστορίες του εικόνες, και θα ανακαλύψει τον εαυτό του.

 

Δημοσίευση: 14 Ιαν. 2016, 12:02
Τίτλος:
Νοτιάς (Νοτιάς)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
99
Εταιρία διανομής: 
Release: 
14 Ιανουαρίου 2016
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

The King

The King

O Bασιλιάς βαριέται...  Είδαμε την ταινία του Netflix με Τιμοτέ Σαλαμέ και Ρόμπερτ Πάτινσον.
17 ώρες