Μετά από μια χαοτική νύχτα ταραχών σε ένα περιθωριακό προάστιο του Παρισιού, τρεις νεαροί φίλοι, ο Βινζ, ο Ουμπέρ και ο Σαΐντ, περιπλανώνται άπραγοι περιμένοντας νέα για την κατάσταση της υγείας ενός κοινού τους φίλου, ο οποίος έχει τραυματιστεί σοβαρά κατά την αντιπαράθεσή του με την αστυνομία.
Η αγέραστη ταινία-σύμβολο του Ματιέ Κασοβίτς που έστρεψε για πρώτη φορά το βλέμμα στο περιθώριο της Γαλλικής πρωτεύουσας, βραβεύτηκε για τη σκηνοθεσία της στο Φεστιβάλ Καννών και έγινε σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης νεανικής κουλτούρας που μέχρι και σήμερα βρίσκει σε αυτήν τη φωνή της. Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη της προβολή, παραμένει ηχηρά επίκαιρη.
Βραβείο Σκηνοθεσίας | Φεστιβάλ Καννών 1995
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας | Βραβεία Σεζάρ 1996
Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία | Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου 1996
Ο Ματιέ Κασοβίτς είναι Γάλλος σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός, γεννημένος το 1967 στο Παρίσι από καλλιτεχνική οικογένεια – γιος του σκηνοθέτη Πίτερ Κασοβίτς και της μοντέζ Κριστίν Κασοβίτς. Έγινε διεθνώς γνωστός με την ταινία La Haine (1995), ένα πολιτικοποιημένο κοινωνικό δράμα για τη ζωή στα γαλλικά προάστια, η οποία απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών και το βραβείο Σεζάρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις Les Rivières Pourpres (2000), Gothika (2003) και Babylon A.D. (2008), ενώ ως ηθοποιός ξεχώρισε στο Amélie (2001) και στο Munich (2005) του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Το έργο του χαρακτηρίζεται από κοινωνικό ρεαλισμό, θεματολογία γύρω από την περιθωριοποίηση και την καταστολή, και επιρροές από τον αμερικανικό αστικό κινηματογράφο. Πολιτικά ενεργός, συχνά τοποθετείται δημόσια πάνω σε κοινωνικά ζητήματα στη Γαλλία, διατηρώντας ταυτόχρονα έντονη και προκλητική παρουσία στον δημόσιο διάλογο.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων