Ληστεία στο Μουσείο

Σύνοψη: Δυο αιώνιοι φοιτητές κτηνιατρικής, ο Χουάν και ο Μπενχαμίν σχεδιάζουν να κλέψουν ανεκτίμητα εκθέματα της προϊσπανικής τέχνης από του Μουσείο Ανθρωπολογίας της Πόλης του Μεξικού. Το σχέδιό τους στέφεται με επιτυχία, αλλά η πράξη τους χαρακτηρίζεται ως μια μορφή επίθεσης προς τον λαό του Μεξικού. Οι δυο φίλοι ξεκινάνε ένα road trip, που θα τους οδηγήσει μέχρι το Ακαπούλκο, για να πουλήσουν τα κλοπιμαία τους.

Άποψη: «This movie is a replica of the original»

Με αυτό το μήνυμα ξεκινάει το «Museo», η 2η μεγάλη μήκους ταινία του Αλόνσο Ρουίζ Παλάσιας (Güeros). Η επιλογή των λέξεων στην παραπάνω φράση δεν είναι τυχαία. Όταν ένα έκθεμα σε Μουσείο δεν είναι το πρωτότυπο, τότε φέρει το εξής μήνυμα: «This artefact is a replica of the original».

Εμπνευσμένος από την πραγματική ληστεία 140 εκθεμάτων ανεκτίμητης αξίας από το Μουσείο Ανθρωπολογίας του Μεξικού, την παραμονή των Χριστουγέννων του 1985, ο Παλάσιος αφηγείται την ιστορία δυο ληστών που δεν μοιάζουν με κανένα άλλο αντίστοιχο κινηματογραφικό δίδυμο που να έχουμε δει μέχρι στιγμής. Δεν μοιάζουν όμως καθόλου και μεταξύ τους.

Από τη μία, έχουμε τον Χουάν (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ): γιος γιατρού, stoner, ιδιόρρυθμος και σαρκαστικός, είναι ο αποδέκτης συστηματικών πειραγμάτων από τα μέλη της πολυμελούς οικογένειάς του. Από την άλλη, τον Μπενχαμίν (Λεονάρντο Ορτίζγκρις): λιγομίλητος, ντροπαλός, έτοιμος να εκτελέσει τις εντολές του Χουάν και αφοσιωμένος στον ετοιμοθάνατο πατέρα του. Έχουν όμως ένα κοινό: δεν φαίνεται να έχουν ιδέα τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους.

Το πρώτο μέρος του «Museo» λειτουργεί ως μια μίξη των συμβάσεων των ταινιών με θέμα τις ληστείες και των ταινιών που έχουν στο επίκεντρό τους μια χιουμοριστικά δυσλειτουργική οικογένεια, όπως είναι αυτή του Χουάν. Ο Χουάν είναι το «μαύρο πρόβατο», ο loser που αποφασίζει να προβεί σε μια εξωφρενική πράξη, μάλλον για να νιώσει ότι η ζωή του έχει κάποια αξία. Είναι επίσης λάτρης της μεξικάνικης αρχαιολογίας και γνωρίζει τα πάντα για τα εκθέματα που θα γεμίσουν δυο τσάντες, τυλιγμένα με τα παλιά του ρούχα. Η πρώτη ώρα είναι και το πιο χιουμοριστικό κομμάτι της ταινίας με αρκετά καλοδεχούμενα meta-αστεία, τα οποία αφορούν το ύψος και τη διασημότητα του Μπερνάλ, κλείνοντας το μάτι στον θεατή.

Στο δεύτερο μέρος, περνάμε στα χωράφια του road trip ενηλικίωσης, με τους ήρωες να ταξιδεύουν σε διάφορες περιοχές του Μεξικού, προς αναζήτηση ενός Άγγλου εμπόρου τέχνης. Εκεί είναι που τους βλέπουμε να συνειδητοποιούν σταδιακά τη βαρύτητα της πράξης τους, ειδικά όταν καταλαβαίνουν ότι τα αντικείμενα που έχουν στην κατοχή τους είναι τόσο τεράστιας χρηματικής και πολιτιστικής αξίας που δεν πρόκειται ποτέ να βρουν αγοραστή.

Γυρισμένο σε φιλμ 35mm, το «Museo» σε μεταφέρει με μεθυστικό τρόπο τόσο στα προάστια της Πόλης του Μεξικού των ‘80s όσο και στα άχρονα δάση, τους επιβλητικούς αρχαιολογικούς χώρους, τις φημισμένες παραλίες και τα θέρετρα της χώρας της Λατινικής Αμερικής. Μιας χώρας της οποίας ένα τεράστιο κομμάτι πολιτιστικής κληρονομιάς βρίσκεται στις προθήκες μουσείων της Αμερικής ή της Ευρώπης, δίνοντας την ευκαιρία στην ταινία να θέσει ένα κλασικά δύσκολο ερώτημα: ποιος έχει κλέψει πρώτος ποιον;

Ο χαρακτήρας του Χουάν είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ζωγραφίζονται όλοι οι προβληματισμοί του φιλμ. Είναι ένας νέος άντρας που δεν έχει ανάγκη τα χρήματα και φαίνεται να τρέφει μεγάλο θαυμασμό για τους αρχαίους πολιτισμούς της χώρας τους. Συνεπώς, παραμένει καθόλη τη διάρκεια του φιλμ ένα μυστήριο και τα κίνητρά του δεν γίνονται ποτέ ξεκάθαρα. Ο Μπερνάλ, πάντα χαρισματικός και γοητευτικός ως πρωταγωνιστής, δίνει εδώ μια από τις καλύτερες ερμηνείες του, ακροβατώντας ανάμεσα σε ένα παιδί παγιδευμένο στο σώμα ενός ενήλικα και ενός νέου που δείχνει να έχει αφομοιώσει μερικές από τις μεγαλύτερες αλήθειες της ανθρώπινης ζωής.

Η σκηνοθεσία του Παλάσιος είναι μαεστρικά παιχνιδιάρικη και ο πειραματισμός του με διάφορες γωνίες λήψεις και κινηματογραφικά είδη είναι αναζωογονητικός και ειλικρινής. Η επιλογή του να μην προσπαθήσει να εξηγήσει τα κίνητρα της ληστείας, αλλά να επικεντρωθεί στο ταξίδι, πραγματικό και πνευματικό, του Χουάν δίνει στην ταινία μια γοητεία που συνεπαίρνει.

To «Museo» είναι ένα φιλμ που εκμεταλλεύεται μια πραγματική ιστορία για να μας γνωρίσει έναν πρωτότυπο αντιήρωα,ο οποίος - όπως και η ίδια η ταινία - δεν παίρνει σχεδόν ποτέ τον εαυτό του πιο σοβαρά απ’ ό,τι χρειάζεται. 

Εδώ μπορείτε να θυμηθείτε την συνέντευξη του Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ από το Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Προβάλλεται

Έμπασσυ Novacinema Odeon / Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 19.50/ 22.30
Νιρβάνα 1& 2 Cinemax / Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.30
Ίλιον Cinema & Stage / Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
Κηφισιά Cinemax-Cyta / Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.30
WestCity Cinemas / Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15
Δημ. Κιν. Σινεάκ / Πέμ.-Τετ.: 20.10
Σπόρτιγκ Digital Cinema / Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.30
Novacinema Odeon Γλυφάδα / Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.30
Αβάνα / Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
Σινέ Χολαργός / Πέμ.-Τετ.: 19.00
Ατλαντίς Classic Cinemas / Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30
Δημοσίευση: 8 Νοε. 2018, 14:28
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Ληστεία στο Μουσείο (Museo)
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
128
Εταιρία διανομής: 
Release: 
8 Νοεμβρίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με αφορμή την τρίτη σεζόν του The Good Place,...
6 ώρες
Αγνό σινεφιλικό πόθο αποτελεί η επιστροφή του Ντέιβιντ Λιντς...
7 ώρες
Στο MOVE IT αγαπάμε τα θερινά σινεμά, την μοναδική...
7 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Odeon
23243
Strada
5500
Tulip
5415