Ο Φάρος

Εσύ διαλέγεις

Σύνοψη: Η Juliette είναι μία γυναίκα γύρω στα 40, που αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα. Αδυνατεί να αποφασίσει το οτιδήποτε, από ποιο φαγητό θα επιλέξει σε ένα εστιατόριο, μέχρι τον άνδρα που θέλει στη ζωή της. Γι’ αυτό χρειάζεται κάποιον άλλον για να παίρνει τις αποφάσεις, όπως τον πατέρα της, ιδιοκτήτη εστιατορίου. Όταν θα γνωρίσει δύο άνδρες, τον Σκωτσέζο Paul και τον Γάλλο σεφ Etienne, για άλλη μια φορά θα βρεθεί σε δίλημμα για τον ποιόν να επιλέξει. Όταν και οι δύο θα της κάνουν πρόταση γάμου, θα έρθει η ώρα να κάνει το μεγάλο βήμα και να πάρει για πρώτη φορά μόνη της την απόφαση.

Άποψη: Η Juliette είναι η επιτομή του αναποφάσιστου ανθρώπου, οπότε όλοι όσοι διστάζετε να πάρετε μία απόφαση, ή το ψάχνετε για ώρες θα ταυτιστείτε με την ηρωίδα. Η ταινία «L’ Embarras du Choix» (=η αμηχανία της επιλογής σε αυτολεξεί  μετάφραση) βασίζεται σε μία ενδιαφέρουσα σεναριακή ιδέα, την οποία εντούτοις όσο περνάει η ώρα τόσο πιο πολύ τραβάει από τα μαλλιά, με αποτέλεσμα στο τέλος τίποτα να μην προκαλεί εντύπωση. Αυτός είναι και ο κίνδυνος της υπερβολής, στο τέλος όλα μοιάζουν φυσιολογικά και αναμενόμενα.

Η νέα ταινία του Eric Lavaine («Retour chez ma mere») βασίζεται κυρίως στην απίστευτα αστεία πρωταγωνίστρια, την Alexandra Lamy, που έπαιζε και στην προηγούμενη ταινία του σκηνοθέτη, και καταφέρνει να κρατήσει στις πλάτες της την ταινία, καθώς το σενάριο κινείται πολλές φορές προς την αφέλεια και την απλότητα. Η αφέλεια του σεναρίου είναι εμφανής ήδη από την 1η σκηνή της ταινίας, που μοιάζει σχεδόν ακατανόητη επιλογή έναρξης ταινίας, αν η ταινία  δεν είναι η Μάγια η Μέλισσα ή το «Bee Movie». Υπάρχουν σκηνές που καταφέρνει να γίνει αρκετά αστεία, αλλά και στιγμές που καταφεύγει στην υπερβολή και στην επανάληψη των ίδιων αστείων, χάνοντας την όποια πρωτοτυπία. Επίσης, πολλές φορές κάνει κάτι παράξενα χωροχρονικά άλματα, αντιστοίχως με το πώς ο Tyrion κατάφερνε να είναι από την μία άκρη του κόσμου στην άλλη μέσα στο ίδιο επεισόδιο του GOT.

Το βασικότερο πρόβλημα δεν είναι αυτό, αλλά οι επίπεδοι χαρακτήρες, αφού η αδυναμία της να πάρει αποφάσεις δεν αναλύεται αρκούντως, όπως και η μεταστροφή στο τέλος, με τους δύο υποψήφιους συζύγους να λειτουργούν περισσότερο ως γλάστρες. Αντιθέτως, ο Philippe, ο σύζυγος μίας από τις φίλες της πρωταγωνίστριας, σπάει τις στερεοτυπική απεικόνιση του άνδρα, και μέσα σε μία κομεντί, προτείνει μία διαφορετική ανάγνωση της αρρενωπότητας. Αντιθέτως, η Juliette, αν και μπορεί να φαίνεται ότι αυτή είναι που επιλέγει με ποιόν άνδρα θέλει να είναι, στην ουσία συμβαίνει το αντίθετο. Η αδυναμία να αποφασίσει την κάνει να βρίσκεται σε αυτό το δίλημμα, όπως και μία εμμονική ανάγκη να έχει σχέση και να παντρευτεί, αναπαράγοντας απόλυτα το στερεότυπο της σαραντάρας γυναίκας που πρέπει οπωσδήποτε να παντρευτεί όσο ακόμα κρατιέται. Και στο τέλος της ταινίας όσο και αν μοιάζει ότι εκείνη επιλέγει τον έναν από τους δύο, στην πραγματικότητα η συμπεριφορά του ενός την οδηγεί στον άλλον, περιμένοντας μέχρι τέλους ένα ετεροκαθοριζόμενο ον. Η ταινία διαθέτει ορισμένες αστείες στιγμές, αρκετή απλοϊκότητα και πολύ έντονα στερεοτυπικές απεικονίσεις ανθρώπων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ O Φάρος, 30 Ιανουαρίου στους κινηματογραφους
Δημοσίευση: 17 Μαΐου 2018, 09:55
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τίτλος:
Εσύ διαλέγεις (L'embarras du choix)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
95
Εταιρία διανομής: 
Release: 
17 Μαϊου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
31803
Odeon
28100
Odeon
11500
Odeon
10900
Feelgood
9141