/ Πήγες Θερινό Σινεμά;

Θα μετρήσουμε πολλά αστέρια μέχρι να ολοκληρώσουμε το αφιέρωμα στα θερινά!

Δες που πήγαμε μέχρι τώρα

Έγκλημα στην αμμοθύελλα

Σύνοψη: Ο Enrique Hubermann είναι γιατρός της ομοιοπαθητικής. Όταν πάει στο ξενοδοχείο της ξαδέρφης του σε ένα ήσυχο, παραθαλάσσιο μέρος, θα συναντήσει την γυναίκα που αγάπησε. Εκεί θα ξυπνήσουν νέα πάθη και θα γεννηθούν νέα μίση. Οι αμμοθύελες που έχουν ξεσπάσει στην περιοχή, θα τους αναγκάσουν να περνούν την περισσότερη ώρα μέσα, και όταν κάποιος από τους ενοίκους δηλητηριαστεί, οι υποψίες θα αρχίσουν  να πέφτουν σαν βροχή.

Άποψη: Η Αργεντινή και γενικότερα ο λατιναμερικάνικος κινηματογράφος έχει μία παράδοση τα τελευταία χρόνια σε θρίλερ μυστηρίου, και συχνά πυκνά όλο και κάποιο καταφθάνει μέχρι την χώρα μας. Το «Los que aman, odian» («Εκείνοι που αγαπούν, μισούν» σε κυριολεκτική μετάφραση) είναι ένα θρίλερ μυστηρίου, που περισσότερες εκλεκτικές συγγένειες έχει με βρετανικές μεταφορές βιβλίων της Agatha Christie, παρά με την αργεντίνικη παράδοση. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Bioy Casares (συνεργάτη του κορυφαίου Αργεντίνου συγγραφέα Jorge Louis Borges) και της Silvina Ocampo, γραμμένο το 1946. Τόσο το βιβλίο, όσο και ο χειρισμός της πλοκής από τον σκηνοθέτη Alejandro Maci, φέρνει στον νου δύο βιβλία της βασίλισσας του είδους, το «And Then There Were None» του 1939, και το «Crooked House» του 1949. Ιδίως το τελευταίο σίγουρα θα το θυμηθούν πολλοί βλέποντας την ταινία, καθώς πρόσφατα μεταφέρθηκε στο σινεμά και η αλήθεια είναι πως έχουν αρκετές ομοιότητες σε ένα ορισμένο σημείο της πλοκής, που δεν θα αποκαλύψουμε για να μην κάνουμε spoiler.

Πέραν όμως αυτής της ομοιότητας, η ταινία έχει μία αντίστοιχη παλιομοδίτικη, παραδοσιακή πραγμάτευση της πλοκής, αρκετά βρετανική ή βρετανίζουσα. Η ένταση της ταινίας κλιμακώνεται σταδιακά, κάτι στο οποίο βοηθάει και εντείνει πολύ η μουσική του Nicolas Sorin, ωστόσο σταδιακά πέφτει διότι καθυστερεί να μπει στην βασική ιστορία, αν και μέχρι τότε έχει χτίσει αρκετά καλά το περιβάλλον/κλίμα του σπιτιού. Ένα κλίμα στο οποίο κυριαρχούν έρωτες, απαγορευμένα πάθη, αναδυόμενα μίση και απογοητεύσεις. Η ταινία βέβαια κυριαρχείται από τα κλισέ του είδους, όπως παράνομοι έρωτες που ίσως να ευθύνονται για την δολοφονία, η femme fatale που κάνει ό,τι θέλει τους άνδρες και ενώ σε πρώτη ανάγνωση φαντάζει απελευθερωτικό, στην πράξη η γυναίκα αυτή υποτάσσεται στις ανδρικές φαντασιώσεις και είθισται-ήδη από την εποχή των films noirs-να τιμωρείται.

Η ταινία επομένως δεν ανανεώνει τα βασικά σημεία αφήγησης, με αποτέλεσμα να έχει μία αρκετά συνηθισμένη και ως έναν βαθμό προφανή αφηγηματική πορεία. Το τέλος δεν ξαφνιάζει ιδιαίτερα, αν και είναι αρκετά πιο ικανοποιητικό, από όσο προβλεπόταν. Ο Guillermo Francella («Το μυστικό στα μάτια της») ως γιατρός, είναι πολύ καλός στο να αποδώσει την αμφιθυμία του ήρωα του, που κινείται ανάμεσα στον έρωτα και στο μίσος, στην λογική και στην τρέλα, στο δίκιο και στο άδικο, ενώ οι υπόλοιποι χαρακτήρες μένουν σε ένα πιο επιφανειακό επίπεδο ανάγνωσης, χωρίς την ίδια πολυπλοκότητα. Ένα αργεντίνικο θρίλερ μυστηρίου αλά Agatha, χωρίς όμως να ξαφνιάζει ή να συναρπάζει ιδιαιτέρως.

Δημοσίευση: 9 Aug 2018, 01:34
Τίτλος:
Έγκλημα στην αμμοθύελλα (Los que aman odian)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
101
Εταιρία διανομής: 
Release: 
9 Αυγούστου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σε ηλικία 76 χρονών έφυγε από τη ζωή η...
10 ώρες
Η Natalie Portman είναι αναμφισβήτητα από τις πιο ταλαντούχες...
1 ημέρα
Ο δημιουργός των Mad Men επιστρέφει στην μικρή οθόνη...
2 ημέρες