Απαγορευμένες συναντήσεις

Σύνοψη: Η Σάρα είναι μια παντρεμένη Ισραηλινή, που ζει στην Ιερουσαλήμ και έχει ένα καφέ. Ο Σαλίμ είναι Παλαιστίνιος και περιμένει το πρώτο του παιδί. Γνωρίζει την Σάρα, καθώς είναι μεταφορέας του προμηθευτή της. Η σχέση που θα αναπτυχθεί μεταξύ τους θα ταράξει τα νερά, λόγω της σύγκρουσης των δύο εθνικιστικών ομάδων, με αποτέλεσμα να κατηγορηθούν για κατασκοπεία. Το χειρότερο από όλα είναι ότι ο σύζυγος της Σάρα είναι ισραηλινός αξιωματικός.

Άποψη: Η δεύτερη ταινία του Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Muayad Alayan που βραβεύτηκε με το βραβείο κοινού και σεναρίου στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ έχει ένα πολλά υποσχόμενο σενάριο που δεν υλοποιεί πολλά από όσα θα μπορούσε σε ένα τελικά μονότονο δράμα. Έχει μία πολύ αβανταδόρικη ιστορία, το σενάριο της οποίας γράφει ο αδερφός του σκηνοθέτη, με δύο ανθρώπους που ζουν στην ίδια πόλη (μία διχασμένη Ιερουσαλήμ), όπου η μόνιμη αντιπαράθεση μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων και η άρνηση των πρώτων να αναγνωρίσουν το κράτος των δεύτερων, αυτομάτως δημιουργεί μία απαγορευμένη σχέση. Μία σχέση που βασίζεται κυρίως σε βραδινές συναντήσεις, με τους δύο ήρωες να πηγαίνουν στο βαν του Σαλίμ και να κάνουν σεξ και έπειτα να επιστρέφουν εκείνη στον αξιωματικό σύζυγό της και εκείνος στην έγκυο σύζυγό του. Αυτό το απαγορευμένο ρομάντζο θα μετατραπεί σε θρίλερ, όταν θα εισβάλλουν οι αρχές του Ισραήλ σπίτι του παλαιστίνιου Σαλίμ, και θα τον κατηγορήσουν ως κατάσκοπο, με την ταινία να παίρνει μία νέα τροπή. Το πέρασμα από την μία ιστορία στην άλλη είναι αρκετά εύστοχο, αφού ούτως ή άλλως η ταινία ξεκινάει in media res, με μία σκηνή που ξαναβλέπουμε στην μέση της ταινίας, επομένως έχουμε προετοιμαστεί για το τι θα επακολουθήσει.

Κανένα όμως από τα δύο μέρη δεν γίνεται ακριβώς αυτό που θα έπρεπε. Το 1ο μέρος δεν χτίζει ιδιαίτερα την σχέση των δύο ηρώων, ούτε γίνεται ένα δυναμικό δράμα, αλλά περισσότερο ένα υπερβολικά χαμηλότονο, σχεδόν άτονο δράμα, που αφήνει εκτός αφήγησης ήρωες που θα εξελιχθούν σε κομβικούς στο 2ο μέρος. Έπειτα, το 2ο μέρος δεν αξιοποιεί την σύγκρουση Ισραηλινών-Παλαιστινίων, τουλάχιστον όχι ουσιαστικά, ενώ ο παλαιστίνιος σκηνοθέτης είχε μία ευκαιρία για μια πιο έντονα πολιτικοποιημένη ταινία, κάτω από τον μανδύα της σχέσης δύο ανθρώπων. Αντιθέτως, το σχόλιο του σκηνοθέτη δεν είναι ιδιαίτερα αιχμηρό, ούτε σθεναρό και γι’ αυτό αδυνατεί η ταινία να βρει τον ρυθμό της, πέραν κάποιων ελάχιστων σκηνών που διακρίνονται από αφηγηματική ένταση και σκηνοθετική δεξιοτεχνία ως προς το κτίσιμό τους. Το κουαρτέτο ηθοποιών, οι δύο εραστές και οι δύο σύζυγοι μπαίνουν μέσα στους ρόλους τους και πολλές φορές δυναμιτίζουν το σκηνικό, σε ένα κατά τα άλλα ασταθές οικοδόμημα.

Δημοσίευση: 7 Φεβ. 2019, 00:26
Τίτλος:
Απαγορευμένες συναντήσεις (The Reports on Sarah and Saleem)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
127
Εταιρία διανομής: 
Release: 
7 Φεβρουαρίου 2019

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Αλφόνσο Κουαρόν θα επισκεφθεί την Ελλάδα, όχι για...
1ώρα
9 ώρες
Έγινε τελικά το αναμενόμενο, παρά το γεγονός ότι η...
15 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Odeon
46740
Tanweer
23900
Spentzos
12800
Spentzos
8300