Αγέλη προβάτων

Αγέλη Προβάτων δεν αποτελεί απλά ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο ενός δημιουργού που ξέρει τι θέλει να πει και πώς να το πει. Είναι απόδειξη ότι η φρέσκια ματιά σε τοπία, ανθρώπους, καταστάσεις και κινηματογραφικά είδη οδηγεί σε πρωτότυπα και απολαυστικά αποτελέσματα.

Αγέλη προβάτων - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Ο Θανάσης (Δημήτρης Λάλος) αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως κι ο Αποστόλης (Άρης Σερβετάλης) βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο.

Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικροεγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο.

Γνώμη: Η αθάνατη ελληνική επαρχία λειτουργεί διαχρονικά ως μια παιδική χαρά για τους Έλληνες σκηνοθέτες. Άλλοι βλέπουν εκεί μια αγνότητα, άλλοι επιλέγουν να αναπαράξουν τα στερεότυπα που έχουμε για τη ζωή σε αυτή προς τέρψη των “πρωτευουσιάνων”. Γιατί λοιπόν να μην δούμε την ελληνική επαρχία και ως σκηνικό ενός μοντέρνου γουέστερν;

 

Αυτό φάνηκε να οραματίστηκε ο Δημήτρης Κανελλόπουλος, ηχολήπτης και μέχρι πρότινος σεναριογράφος και σκηνοθέτης πέντε μικρού μήκους ταινιών. Και η Αγέλη Προβάτων, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, δικαιώνει με σχεδόν θριαμβευτικό τρόπο το όραμά του!

Κάθε γουέστερν που σέβεται τον εαυτό του χρειάζεται ένα αρχετυπικό alpha male κι εδώ αυτός είναι ο Θανάσης που ερμηνεύει με ένταση και απόλυτη συγκέντρωση ο Δημήτρης Λάλος, αποδεικνύοντας ότι είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του.

Ο Θανάσης είχε όνειρα όταν γύρισε με το πτυχίο του σε ένα χωριό κάπου στην Αρκαδία και άνοιξε το δικό του φυτώριο. Κι ενώ τα έχει όλα, γιο, γυναίκα, δουλειά και παράλληλη σχέση, πάνω από το κεφάλι του κρέμεται ένα μεγάλο χρέος στον τοκογλύφο Στέλιο (Γιώργος Βαλαής).

Δεν είναι όμως το μόνο αρσενικό του χωριού με αυτό το πρόβλημα. Έτσι, επιστρατεύει κι άλλους χρεωμένους, με σκοπό να συνάψουν μια ευνοϊκότερη συμφωνία με τον Στέλιο. Ο Στέλιος έχει όμως άλλα σχέδια και στέλνει τους δύο μπράβους του (Λευτέρης Πολυχρόνης και Γιάννης Βασιλώττος), για να θυμίσουν στους “χωριάτες” ποια είναι η θέση τους. Είναι λοιπόν θέμα χρόνου να μετατραπεί η αγέλη προβάτων που έχει μαζέψει ο Θανάσης σε αγέλη λύκων.

Με ένα καλοδουλεμένο σενάριο που αξιοποιεί κινηματογραφικά κλισέ για να τα φέρει τούμπα και ένα καλοκουρδισμένο καστ, ο Κανελλόπουλος φτιάχνει μια ταινία που δύσκολα θα απογοητεύσει, καθώς φωτίζει τις παθογένειες της επαρχίας και της αρρενωπότητας με έναν τρόπο ευρηματικό και διόλου επιτηδευμένο. Αξιοποιεί τα τοπία της Αρκαδίας με τη φωτογραφία του Στέλιου Πίσσα για να στήσει το σκηνικό της σύγκρουσης ανάμεσα στους δικούς τους “καουμπόηδες και ινδιάνους”, διανθίζει την ένταση με δόσεις χιούμορ και ξεσκεπάζει έναν προς έναν τους παίκτες.

Στο πρόσωπο του Δημήτρη Λάλου βρίσκει τον δικό του Κλιντ Ίστγουντ, ενώ ο Λευτέρης Πολυχρόνης είναι αποκάλυψη στον ρόλο του στοχαστικού μπράβου, καθώς δίνει διάσταση σε έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε εύκολα να παραμείνει σχηματικός καθ’όλη τη διάρκεια της ταινίας.

Και είναι αυτή η μονομαχία ανάμεσα στον Λάλο και τον Πολυχρόνη που είναι ο παλμός όλου του εγχειρήματος, καθώς λειτουργούν ο ένας σαν καθρέφτης του άλλου.

Έτσι, η Αγέλη Προβάτων δεν αποτελεί απλά ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο μεγάλου μήκους ενός δημιουργού που ξέρει τι θέλει να πει και πώς να το πει. Είναι απόδειξη ότι η φρέσκια ματιά σε τοπία, ανθρώπους, καταστάσεις και κινηματογραφικά είδη οδηγεί σε πρωτότυπα και απολαυστικά αποτελέσματα.

Πρώτη δημοσίευση: 23 Ιουνίου 2022, 02:51
Ενημέρωση: 30 Ιουνίου 2022, 00:38
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Αγέλη προβάτων
Είδος: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
113
Εταιρία διανομής: 
Release: 
23 Ιουνίου 2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos