Aftersun

Ένα τρυφερό και νοσταλγικό σκηνοθετικό ντεμπούτο από την Charlotte Wells με εμφανές το αποτύπωμα του κινηματογράφου του Barry Jenkins που εκτελεί χρέη παραγωγού, αλλά και του Sean Baker.

Aftersun - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Μια γυναίκα θυμάται τις διακοπές που πέρασε μικρή, με τον χωρισμένο πατέρα της, στη διάρκεια ενός καλοκαιριού χαμένου βαθιά στη μνήμη, αλλά καθοριστικού και για τους δυο. 

Άποψη: Ένα τρυφερό και νοσταλγικό σκηνοθετικό ντεμπούτο από την Charlotte Wells με εμφανές το αποτύπωμα του κινηματογράφου του Barry Jenkins που εκτελεί χρέη παραγωγού, αλλά και του Sean Baker.

Βραβείο της επιτροπής στο Δεκαπενθήμερο Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών για μια ιστορία που μας επιστρέφει στα παιδικά χρόνια της πρωταγωνίστριας  με αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία της δημιουργού, με έναν τρόπο φρέσκο και διαχρονικό ταυτόχρονα.

Παρελθόν και παρόν συμπλέκονται μιας και όλη η ταινία είναι ένα flashback σε εκείνο το καλοκαίρι που έμελλε να τους καθορίσει, με την ματιά πότε να είναι από την πλευρά της σκηνοθέτριας που παρατηρεί χωρίς να επεμβαίνει, με μια διακριτικότητα γεμάτη ενσυναίσθηση και πότε να είναι μέσα από το μικρό κορίτσι που τραβά τις στιγμές με την βιντεοκάμερά του και πολλές σκηνές είναι ιδωμένες μέσα από αυτήν. Άλλοτε μοιάζει παροντικό και σύγχρονο, άλλοτε μια καταβύθιση στα άδυτα του παιδικού παρελθόντος, μέσω αρχειακού υλικού, δίνοντας την αίσθηση δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ.

Ο Paul Mescal, που κέρδισε τις εντυπώσεις με την σειρά Normal People, στον ρόλο του νεαρού πατέρα που ταξιδεύει με την κόρη του στην Τουρκία προσπαθώντας να συνδεθούν. Αυτή η σύνδεση και η αναζήτηση μέσω της αλληλεξάρτησης των σχέσεων του εαυτού είναι που συνδέει το Aftersun της Wells με το σινεμά του Jenkins ή του Baker, σε συνδυασμό με την αίσθηση πρωτόλειου και ανεπεξέργαστου, σαν οι ηθοποιοί να πειραματίζονται εμπρός μας με αυτοσχεδιαστικά πλασίματα των χαρακτήρων τους.

Ένα συγκινητικό, μελαγχολικό, γλυκόπικρο ντεμπούτο μιας δημιουργού που σίγουρα θα μας απασχολήσει, αρκεί να ξεφύγει από τον εαυτό της και να μπορέσει να επεκτείνει την κινηματογραφική της γλώσσα, μιας και το προσωπικό βίωμα ή συναίσθημα πολλές φορές δεν βοηθά στην εξέλιξη ενός δημιουργού, αντιθέτως παγιδεύεται.

Ήδη και στο Aftersun φάνηκε να υπάρχει ένα σεναριακό τέλμα στα μέσα της ταινίας, που όμως εν τέλει κατόρθωσε να υπερπηδήσει βρίσκοντας ξανά τον εαυτό της προς το τέλος, όταν αρχίζει να κορυφώνεται η ψυχαναλυτική ενδοσκόπηση μέσω της πατρικής φιγούρας της πρωταγωνίστριας. Η Frankie Corio είναι επίσης μια αποκάλυψη, υποδυόμενη την μικρή Sophie.

Στα μεγάλα ατού της ταινίας το μοντάζ του Blair McClendon και η φωτογραφία του Gregory Oke, που δίνουν μια αίσθηση άχρονου ρετρό, που σφύζει από ζωή και πάθος.

Το πάθος και το συναίσθημα ρέει στις φλέβες των ηρώων χωρίς να εκτινάσσεται. Μια διακριτικότητα και μια συστολή διαπνέει ολόκληρη την ταινία, με το παρελθόν να γίνεται ο μοναδικός μας δρόμος γνωριμίας με την ενήλικη Sophie.

Πρώτη δημοσίευση: 22 Δεκ. 2022, 03:54
Ενημέρωση: 29 Δεκ. 2022, 04:08
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Aftersun
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
102
Εταιρία διανομής: 
Release: 
22 Δεκεμβρίου 2022

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
23951
Feelgood
13609
Film Group
11150
Spentzos
4790
ΜΟΝΟΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ (DADDIO), από την Spentzos ΜΟΝΟΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ (DADDIO), από την Spentzos