Ρεαλισμός και οξυδέρκεια
O θριαμβευτής (με Χρυσή Άρκτο) του φετινού Φεστιβάλ στο Βερολίνο, Φαρχαντί, ο οποίο το 2009 είχε κερδίσει την Αργυρή Αρκτο καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία του «Σχετικά με την Ελί», παραδίδει μια ρεαλιστική προσέγγιση της ιστορίας του, καταγράφοντας με λεπτομέρεια (αλλά και λεπτότητα) τις διαπροσωπικές σχέσεις των πρωταγωνιστών, τις διακυμάνσεις τους και την συμπεριφορά τους με τις συνέπειες που μπορεί αυτή να έχει στην οικογένειά του. Δεν κριτικάρει, αλλά παράλληλα (και το ίδιο... αθόρυβα) καταγράφει τον κοινωνικό περίγυρό τους και τις όποιες αλλαγές σχηματοποιούνται, σε ένα μινιμαλιστικό στην ουσία του πόνημα, με ξεκάθαρη, κρυστάλλινη όμως γραφή και λόγο, εύστοχο.
Ταυτόχρονα, καταλήγει σε ένα οξυδερκές πορτραίτο της θεοκρατικής περσικής κοινωνίας (και του τρόπου ζωής), που σε δεύτερη ανάγνωση ανακαλύπτει ταξικές διαφορές σαν απόρροια των επιδράσεων από τον δυτικό τρόπο ζωής. Τέλος, υποστηρίζεται από πραγματικά καλές ερμηνείες, μια ταινία ξεκάθαρη σε αυτό που θέλει να πει που χειροκροτήθηκε στο Βερολίνο και αποτέλεσε ένα από τα λίγα φιλμ που απόλαυσα πραγματικά στην φετινή Berlinale.
Απόστολος Κίτσος
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων