Outview Film Festival 2018: Τα βραβεία

Δημοσίευση: 27 Απριλίου 2018, 12:31
Συντάκτης:

Στην κατάμεστη αίθουσα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος γράφτηκε την Τετάρτη 25 Απριλίου, ο επίλογος του 11ου Outview Film Festival. Το ενεργό LGBTQI+ κινηματογραφικό φεστιβάλ βράβευσε τις ταινίες που κέρδισαν κριτικές επιτροπές και κοινό, και έδωσε την υπόσχεση να επιστρέψει το 2019 για τον 12ο χρόνο του το ίδιο, και ακόμα περισσότερο, ισχυρό.

Μετά από 7 ημέρες sold out προβολών, θεματικών πάρτι και σημαντικών παράλληλων δράσεων που καταπιάστηκαν με φλέγοντα κοινωνικά και καλλιτεχνικά ζητήματα, ολοκληρώθηκε το 11ο Outview Film Festival. Οι οκτώ αυτές ημέρες απέκτησαν τον χαρακτήρα μιας κινηματογραφικής, κοινωνικοπολιτικής και ανθρώπινης γιορτής, η οποία κορυφώθηκε με την τελετή λήξης και απονομής των βραβείων.

Το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους απένειμε η κριτική επιτροπή του του LGBTQI+ περιοδικού Antivirus, στην ταινία «Χρυσόψαρο (Goldfish)» του Γιώργου Αγγελόπουλου, ενώ ο σκηνοθέτης ανέβηκε στη σκηνή για να ευχαριστήσει το κοινό, την επιτροπή και το Φεστιβάλ και να παραλάβει το βραβείο του.

Το Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μικρού Μήκους απένειμε η κριτική επιτροπή της ομάδας Προχωράµε στην ταινία «The Wedding Patrol» του Rogier Hardeman, ταινία που προηγήθηκε της ταινίας έναρξης στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ.

Στη συνέχεια η κριτική επιτροπή για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ ανέβηκε στη σκηνή. Τα μέλη της επιτροπής Αντωνόπουλος Θοδωρής, Κοµνηνός Δηµήτρης και Τσικλητήρα Μαρίνα μίλησαν για τις ταινίες που ξεχώρισαν από το Φεστιβάλ.

Με δικά της λόγια η επιτροπή: «Είδαμε έργα με ανθρωπιά, συναισθήματα και τεχνική αρτιότητα. Ταινίες γενναίες, με ουσιαστικές αποκαλύψεις, ιστορικές αναφορές, σπάνιο αρχειακό υλικό και εις βάθος συντακτική εργασία με αφηγηματικά και υφολογικά χαρακτηριστικά που καλύπτουν όλο το φάσμα της LGBTQI+ κοινότητας. Ντοκιμαντέρ που απέφυγαν τις στερεοτυπικές και ηθικολογικές παγίδες που συνήθως συναντώνται σε ταινίες που καταπιάνονται με το ευαίσθητο ζήτημα της σεξουαλικότητας. Καταρχάς , ξεχωρίσαμε τις ταινίες Queercore: How to Punk a Revolution & Tranny Fag (Bixa Travesty). Μας εντυπωσίασε η ενδιαφέρουσα σκηνοθετική προσέγγιση, η βαθιά ανθρώπινη αφήγηση και κυρίως η συναρπαστική, μοναδική περσόνα της performer Miss Rosewood, που έδωσε το όνομά της στην ταινία της Helle Jensen.

Το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ απονέμεται στην ταινία του David France «The Death and Life of Marsha P. Johnson». Το ντοκιμαντέρ αυτό δεν ξεχωρίζει για την ποιητικότητά του, δεν είναι ένα πανέμορφο ντοκιμαντέρ με μεταφορικές εικόνες. Είναι μια σκληρή, ωμή καταγραφή με πολλές αναφορές και σπάνιο ιστορικό αρχειακό υλικό. Και γίνεται αληθινά συναρπαστικό όταν αντιπαραβάλει τις άστεγες έγχρωμες τρανς ακτιβίστριες Johnson και Rivera με τη συνολική τροχιά του LGBTQI+ ακτιβισμού, που συχνά υποτιμά τη συστημική καταπίεση που ευθύνεται για τα εγκλήματα για τα οποία η τρανς κοινότητα μετράει θύματα, ακόμα και σήμερα.

Ο θάνατος της Marsha είναι κάτι πολύ περισσότερο από έναν απλό φόνο με άγνωστους δράστες. Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα μπορούσε να καθίσει ολόκληρη η κοινωνία. Ο ίδιος ο France , σε μια συνέντευξή του, ομολογεί πως έπαιξε με την ιδέα να ονομάσει την ταινία We all killed Marsha P. Johnson-εμείς όλοι σκοτώσαμε την Marsha P. Johnson.»

I Dream in Another LanguageI Dream in Another Language

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η κριτική επιτροπή Καλύτερης Ταινίας που απαρτίζεται από τους: Αποστόλου Φένια, Ναθαναήλ Μαρία και Ψαρουδάκη Στέλιο. Η επιτροπή ξεχώρισε τις ταινίες The Wound & Just Charlie και είπε για την καθεμία:

Για το The Wound, «Σκληρή, διαφωτιστική ταινία για τη σύγκρουση μεταξύ της παράδοσης και της ζωής που μένει πίσω για να διατηρηθούν κάποια έθιμα που εμποδίζουν την εξέλιξη του ανθρώπου και την ελευθερία του στην αυτοδιάθεση και αυτογνωσία του» και για το Just Charlie, «H δυσφορία του φύλου αποτυπώνεται μοναδικά σε αυτή την ταινία όπου η αγάπη, η κατανόηση και η αποδοχή ξεπερνάει κάθε κοινωνικό ταμπού και δυσκολία και φέρνει σε πρώτο πλάνο , το σεβασμό στην ελεύθερη επιλογή και την ευτυχία του ανθρώπου».

Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε το φιλμ «I Dream in Another Language | Sueño en otro idioma» του Ernesto Contreras (σε διανομή Seven Films) που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας σε μια χρονιά που οι συμμετοχές ταινιών μικρού αλλά και μεγάλου μήκους εκτόξευσαν το επίπεδο του φεστιβάλ σε υψηλά επίπεδα.

Με δικά της λόγια η επιτροπή για την επιλογή της: «Το Βραβείο του Διαγωνιστικού Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας απονεμήθηκε στην ταινία «I dream in another language» για την κινηματογραφική της αρτιότητα, τον μαγικό ρεαλισμό και την ποιητική ματιά του σκηνοθέτη πάνω στις έννοιες της παράδοσης, της επικοινωνίας και της αποδοχής. Ένα νοσταλγικό και συγκινητικό παραμύθι που μας κάνει να ονειρευόμαστε στην γλώσσα της αγάπης!»

Queercore: How To Punk A RevolutionQueercore: How To Punk A Revolution

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το κοινό είχε την τιμητική του, αφού με την ψήφο του ανέδειξε τις δικές του αγαπημένες ταινίες του φεστιβάλ. Φέτος το Βραβείο Κοινού για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους δόθηκε στο φιλμ «Λεσβιακές Ιστορίες - Λιτσάρα USB», των Κατερίνας Πανοπούλου και Αλεξάνδρας Ρέντζου, ενώ οι σκηνοθέτριες ανέβηκαν στη σκηνή για να παραλάβουν το βραβείο και ευχαρίστησαν το κοινό για την ψήφο του.

Το Bραβείο Kοινού για Kαλύτερη Tαινία Mεγάλου Mήκους απονεμήθηκε στην ταινία «Queercore: How To Punk A Revolution», του Yony Leyser. Ο σκηνοθέτης ήταν παρών στην τελετή για να παραλάβει το βραβείο του και ευχαρίστησε Φεστιβάλ και κοινό για τη θερμή υποδοχή της ταινίας του, ενώ ευχήθηκε το Outview Film Festival να συνεχίσει να πραγματοποιείται για 100 χρόνια ακόμη!

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ 11ΟΥ OUTVIEW FILM FESTIVAL.

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας: I DREAM IN ANOTHER LANGUAGE του Ernesto Contreras (διανομή Seven Films).

Βραβείο Καλύτερου Ντοκιµαντέρ: THE DEATH AND LIFE OF MARSHA P. JOHNSON του David France.

Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας Μικρού Μήκους: ΧΡΥΣΟΨΑΡΟ (Goldfish) του Γιώργου Αγγελόπουλου.

Βραβείο Καλύτερης Ξένης Ταινίας Μικρού Μήκους: THE WEDDING PATROL του Rogier Hardeman.

Βραβείο Κοινού για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους: ΛΕΣΒΙΑΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ - ΛΙΤΣΑΡΑ USB, των Κατερίνα Πανοπούλου και Αλεξάνδρα Ρέντζου.

Bραβείο Kοινού για Kαλύτερη Tαινία Mεγάλου Mήκους: QUEERCORE: HOW TO PUNK A REVOLUTION, του Yony Leyser.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos