Η Φανί Αρντάν μάγεψε ως "Κασσάνδρα"

Δημοσίευση: 4 Σεπτεμβρίου 2018, 11:29
Συντάκτης:

Μία διάσημη ντίβα του γαλλικού σινεμά, η Fanny Ardant, ήρθε χθες στην Αθήνα για μία μόνο παράσταση στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και φυσικά ήμασταν εκεί. Στην κατάμεστη αίθουσα της νέας Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η Ardant κατάφερε να μαγνητίσει το κοινό, που την κοιτούσε με τόση προσοχή, αλλά και να το εντυπωσιάσει με τις υποκριτικές της ικανότητες.

Σε ένα δύσκολο έργο, την «Κασσάνδρα» (1983) της Christa Wolf, έναν ωριαίο μονόλογο, κατά τον οποίον η Κασσάνδρα, η διάσημη μάντισσα της αρχαιότητας που κανείς δεν πίστευε τις δυσοίωνες προφητείες της, αναπολεί στιγμές της ζωής της, από τα παιδικά της χρόνια, όταν ήταν η αγαπημένη κόρη του Πριάμου, μέχρι τον Τρωικό Πόλεμο, που όπως και στις Τρωάδες του Ευριπίδη, παρουσιάζεται από την πλευρά των ηττημένων Τρωών, και συγκεκριμένα της Κασσάνδρας, που είδε τα αδέρφια της να σκοτώνονται από Έλληνες, και την ίδια να πέφτει θύμα βιασμού από τον Αίαντα, η Γαλλίδα ηθοποιός απέδειξε ότι μπορεί επί μία ώρα να βρίσκεται μόνη της στην σκηνή, κάνοντας όλους να την κοιτούν με δέος. Σε ένα λιτό σκηνοθετικά (σκηνοθεσία του Herve Loichemol) και μινιμαλιστικό σκηνογραφικά περιβάλλον, η Ardant, μαζί με την συνοδεία της υποβλητικής μουσικής του Michael Jarrell, που λειτουργούσε επικουρικά των όσων αφηγούνταν, έδωσαν μία διαφορετική πλευρά στα γεγονότα. Η παράσταση είχε ανέβει στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2015, αλλά όπως η ίδια είπε «Μου δίνει μεγάλη χαρά που ερμηνεύω αυτόν τον ρόλο στην Ελλάδα, εκεί όπου ξεκίνησαν όλα».

Η σπουδαία σταρ του γαλλικού σινεμά, με εντυπωσιακές συνεργασίες, έχοντας παίξει σε ταινίες του Francois Truffaut, με τον οποίο είχε σχέση στα τελευταία χρόνια της ζωής του, του Claude Lelouch, του Alain Resnais, της Agnes Varda, του Francois Ozon, του Franco Zeffirelli και πολλών ακόμα, που με ένα σχεδόν μονόχρωμο φόρεμα και παλτό αλώνισε όλη την σκηνή, αναφέρθηκε και στο κατά πόσο η Κασσάνδρα έχει κοινά με το #MeToo, δηλώνοντας πως «όχι με τίποτα. Η Κασσάνδρα είναι μόνη. Κάθε φωνή που υψώνεται έχει νόημα όταν το κάνει μόνη της, όταν έχει το θάρρος να ξεχωρίσει, να έρθει αντιμέτωπη με όλους. Η Κασσάνδρα δεν θέλει να αποκτήσει εξουσία, αναζητά μόνο την αλήθεια». Μία πανέμορφη θεατρική εμπειρία με μία μεγάλη κινηματογραφική σταρ.

Τις βασικές φωτό του κειμένου τράβηξε η Μαρία Τούλτσα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos