"Warrior" season 1: Αίμα και τιμή

Δημοσίευση: 9 Ιουλίου 2019, 13:15
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο Ah Sahm (Andrew Koji) είναι μονάχα ένας από τους χιλιάδες Κινέζους που μόλις αποβιβάστηκαν στο λιμάνι του Σαν Φρανσίσκο το 1878. Λόγω των ικανοτήτων του στο Kung Fu, σύντομα κατατάσσεται στους Hop Wei, μια φατριά που ειδικεύεται στο εμπόριο του όπιου, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται αντιμέτωπος με την εχθρική φατριά της Mai Ling (Dianne Doan), βρώμικους αστυνομικούς, και επικίνδυνα ξενοφοβικούς Ιρλανδούς και Αμερικάνους. Τί μπορεί να πάει στραβά;

 

Άποψη: Το 1970 ο Bruce Lee είχε παρουσιάσει στο στούντιο της Warner Bros την ιδέα του για ένα martial arts western, το οποίο απορρίφθηκε. Το 2019 όμως, το όραμα του Lee έρχεται στη μικρή οθόνη ως “Warrior”, με δημιουργό τον Jonathan Tropper (“Banshee”) και υπεύθυνους παραγωγής τον Justin Lin (σκηνοθέτης των πέντε πρώτων “Fast and Furious”), και την κόρη του Bruce Lee, Shannon. Η σειρά γυρίστηκε στα στούντιο του Cape Town στην Νότιο Αφρική, και οι σκηνογράφοι, όπως και οι ενδυματολόγοι έχουν φροντίσει και την παραμικρή λεπτομέρεια για να μας μεταφέρουν πίσω στο κλίμα ενός (πιο καθαρού) Σαν Φρανσίσκο εν μέσω του πόλεμου των φατριών στα τέλη του 1870. Η σειρά ναι μεν θέτει το ιστορικό πλαίσιο, αλλά δεν εξηγεί επαρκώς τις συνθήκες, όπως αυτή της ανεργίας, ή του Ιρλανδικού μεταναστευτικού κάποιες δεκαετίες νωρίτερα. Αξίζει και να αναφέρουμε πως θα ακούσετε πολλούς χαρακτήρες να μιλούν για το “Chinese Exclusion Act”, έναν νόμο που θεσπίστηκε λίγα χρόνια αργότερα, το 1882, που απαγόρευε την προσέλευση οποιουδήποτε Κινέζου μετανάστη στην Αμερική.

Το “Warrior” λοιπόν, μπορεί να διαδραματίζεται το 1878, αλλά είναι απόλυτα επίκαιρο, όχι μόνο όσον αφορά την κοινωνικο-πολιτική κατάσταση στην Αμερική, αλλά και παγκοσμίως. Η αντίληψη περί white supremacy, αλλά και η ιδέα του ποιος έχει το δικαίωμα να αποκαλείται Αμερικάνος (κάτι που ακόμα απασχολεί την Αμερικανική κοινωνία), διέπουν τη σειρά.

Το “Warrior” εκτελεί την ιδέα του martial arts western άρτια.  Σκεφτείτε “Gangs of New York”, με συμμορίες Κινέζων να μάχονται για επέκταση στην Chinatown του Σαν Φρανσίσκο, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται από τους Ιρλανδούς και τους Αμερικάνους ως λεπροί. Όπως εμφατικά λέει ένας χαρακτήρας «Οι λευκοί μας θεωρούν λιγότερο και από ανθρώπους. Δεν μας ανήκει τίποτα, δεν μπορούμε να ψηφίσουμε και όμως εμείς είμαστε υπεύθυνοι για την οικονομική συμφορά του έθνους τους».

Η μεγαλύτερη επιτυχία της σειράς είναι (πέρα από τα αισθησιακά γυμνά πλάνα) τα fighting sequences. Κάθε καυγάς, είτε είναι με γροθιές και τσεκούρια ή κάθε μάχη Kung Fu, είναι απόλυτα ρεαλιστικά και στιλάτα. Ο υπεύθυνος stunts, Brett Chan (“Marco Polo”, “Iron Fist”, κ.α.) έχει παραδώσει την ψυχή και το πνεύμα του για να φέρει την φιλοσοφία που διέπει κάθε τεχνοτροπία, εν ζωή. Δεν θα δείτε υπερρεαλιστικά martial arts πλάνα όπως στα “Crouching Tiger, Hidden Dragon” ή κωμικά martial art sequences όπως αυτά στις ταινίες του Jackie Chan. Εδώ, κάθε μάχη έχει αίμα και τιμή, ενώ σταδιακά, με κάθε επεισόδιο, οι σκηνές γίνονται όλο και πιο φρικτές. Ο Koji ως Ah Sahm είναι εξαιρετικός και έχει προσπαθήσει να εντάξει στο τρόπο του ορισμένα χαρακτηριστικά του Bruce Lee. Όταν όμως εμφανίζεται ο Joe Taslim (“The Raid”) ως Li Yong (ο δεύτερος στην κυριαρχία και καλύτερος μαχητής της αντίπαλης φατριάς) η σειρά γίνεται εκρηκτική.

Η επόμενη έξυπνη κίνηση του δημιουργού είναι η υϊοθέτηση του κόλπου του “Hunt for Red October”, καθώς οι Κινέζοι της σειράς μιλούν άπταιστα, χωρίς προφορά Αγγλικά όποτε δεν υπάρχει κάποιος λευκός μπροστά. Όταν πάλι εμφανίζονται οι λευκοί, οι χαρακτήρες ακούγονται να μιλούν Κινέζινα μεταξύ τους, και κάποια Αγγλικά. Τέλος, να σημειώσουμε πως το “Warrior” περιλαμβάνει και ένα stand-alone επεισόδιο ονόματι “The Blood and the Shit"» που αποτελεί τον απόλυτο συγκερασμό του Western με martial arts!

Ακόμα το σκέφτεστε;

 

 

 

 

 

 

Δημοσίευση: 9 Ιουλίου 2019, 13:15
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ