ΣΕΙΡΕΣ

"Treadstone" season 1: Τα origins του Jason Bourne

Δημοσίευση: 17 Φεβ. 2020, 18:41
Συντάκτης:

Σύνοψη: Όταν διάφορα “ανενεργά” μέλη του προγράμματος Treadstone αφυπνίζονται και ξεκινούν φονικές αποστολές, η CIA προσπαθεί να μάθει ποιος κρύβεται πίσω από αυτές τις ενέργειες και πού αποσκοπεί. Εν τω μεταξύ, μία πυρηνική κεφαλή από το 1970 θα χάσει την προστασία της και θα πέσει στα λάθος χέρια, με ανυπολόγιστες πιθανόν συνέπειες.

<a href="/multimedia-trailer/tomorrow-war-o-kris-prat-tha-sosei-tin-gi/64546">"The tomorrow war": Ο Κρις Πρατ θα σώσει την Γη</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"The tomorrow war": Ο Κρις Πρατ θα σώσει την Γη

Άποψη: Οργανωμένο σαν spin off της ζόρικης τριλογίας του Jason Bourne, το “Treadstone” ξυπνά όχι μόνο τους εκπαιδευμένους δολοφόνους που δημιουργήθηκαν εν μέσω Ψυχρού Πολέμου και υπό μεγάλων δόσεων προπαγάνδας αλλά και ένα franchise που αναγεννάται κάθε φορά που βάζει ένα τέλος, αφού μετά το 2007 και με το «Τελεσίγραφο του Μπορν» το όνομα συνεχίστηκε με χλιαρή επιτυχία παρά την μάταιη επιμονή, με δύο επιπλέον ταινίες. Στην τηλεοπτική μεταφορά του -αναφερθέντος και μέσα στην τριλογία- “Treadstone”, οι σχεδόν υπερηρωικοί εκτελεστές πολλαπλασιάζονται, είναι διασκορπισμένοι σε μεγάλες μητροπόλεις και κανείς τους δεν έχει συνείδηση των αποστολών τους.

Στα δέκα επεισόδια της σειράς που προβλήθηκαν στο δίκτυο του USA, το σενάριο βρίθει σε αναπάντητα ερωτήματα και πιθανά σενάρια όμως παραδόξως οι σχεδόν διπλάσιοι πρωταγωνιστές δεν είναι σε θέση να δώσουν οριστικές απαντήσεις ούτε σε ένα από αυτά. Ο συνωστισμός βοηθάει στο αλλεπάλληλο κυνηγητό που αυξάνεται και μειώνεται για να γεμίσουν τα 45 λεπτά όμως τι γίνεται πέρα από καλοστημένες και μη σκηνές μάχης, αιφνιδιασμούς, μισόλογα και άκαρπα πισωγυρίσματα στον χρόνο;

Θεωρητικά πολλά και πρακτικά τίποτα. Ανεξάρτητα από το πλούσιο background που ισχυρίζεται πως έχει «από τους δημιουργούς του Μπορν», οι σεναριογράφοι δίνουν δύναμη σε πολλούς χαρακτήρες την οποία όμως αδυνατούν να εντάξουν σε μία ουσιώδη πλοκή που θα μπορούσε να υποστηρίξει την τηλεοπτική συνέχεια. Επικεντρωμένος στο να μιμηθεί τον ρυθμό και την ένταση των ταινιών, ο δημιουργός Τιμ Κρινγκ (“Heroes”) ρίχνει σε δεύτερη μοίρα την επιτακτική ανάγκη ενός μη ασυνάρτητου σεναρίου και υποκύπτει, όπως οι περισσότερες action παραγωγές, στην χρήση μπόλικης δράσης, ακόμα και εκεί που δεν κρίνεται απαραίτητο. Το τελικό προϊόν είναι μία πλοκή που βλέπεται μεν, αλλά δεν καταφέρνει να πει μία ολοκληρωμένη ιστορία δε.

Κατά αυτόν τον τρόπο, το “Treadstone” κάνει μία υποσχόμενη εκκίνηση και ετοιμάζει πολλά κατά την διάρκεια, γρήγορα όμως οι παραφουσκωμένες του ιδέες δεν υπηρετούν πλέον τον σκοπό του και οδηγούν σε ένα ατελείωτο ανθρωποκυνηγητό μέχρι το φινάλε όπου, χωρίς έκπληξη, τα μέτωπα αφήνονται ανοιχτά.

Στο ενδιάμεσο, μερικοί ενδιαφέροντες χαρακτήρες φέρουν μία πρωτοτυπία, αν και το διαρκές σάστισμα των αφυπνισμένων πρακτόρων καθυστερεί τις εξελίξεις, και πείθουν για τις φονικές τους προθέσεις ορίζοντας τον εαυτό τους σαν villains παλιάς κοπής.

Ωστόσο, το “Treadstone” έχει πολλά προβλήματα να λύσει είτε θέλει όντως να αναζωογονήσει το σύμπαν “Jason Bourne” είτε ακόμα να περάσει την δική του ταυτότητα ανάμεσα στις σειρές δράσης. Όπως και να έχει, η μέτρια ποιότητά του μόνο βελτίωση μπορεί να δείξει, ίσως υπό διαφορετικές προοπτικές και σίγουρα με περισσότερη συνοχή στο υλικό του.

5,5 / 10

 

 

tags: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos