Το streaming αδικεί τις οσκαρικές υποψηφιότητες

Το streaming αδικεί τις οσκαρικές υποψηφιότητες
Δημοσίευση: 11 Ιαν. 2021, 04:36
Συντάκτης:

Με τα σινεμά κλειστά λόγω της πανδημίας, οι περισσότεροι ψηφοφόροι των βραβείων Oscar έχουν ξεκινήσει να βλέπουν online τις ταινίες που αναμένεται να διαγωνιστούν για τα πολυπόθητα χρυσά αγαλματίδια. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο: πίσω στον Οκτώβριο του 2019, η Ακαδημία είχε συστήσει στα μέλη της μια ανανεωμένη streaming υπηρεσία μέσω της οποίας είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις υποψήφιες ταινίες. Η υπηρεσία αυτή, που ονομάζεται Academy Screening Room, ήταν διαθέσιμη στα μέλη μέσω του επίσημου website της Ακαδημίας, αλλά και ως εφαρμογή για συσκευές Apple TV τέταρτης γενιάς.

ΣΧΕΤΙΚΑΤα "Μήλα" αποκτούν οσκαρικό μομέντουμ

Η επιλογή του να παρακολουθήσουν οι ψηφοφόροι της ταινίες από την άνεση του σπιτιού τους δεν σημαίνει ότι η Ακαδημία δεν τους υπενθύμιζε τη σημασία του να δουν όσες περισσότερες από αυτές μπορούσαν στο σινεμά, τον χώρο για τον οποίο είναι φτιαγμένες.

Με την πανδημία, η εναλλακτική του streaming δεν είναι απλά μια επιλογή, αλλά μια αναγκαιότητα, καθώς τα σινεμά παραμένουν κλειστά σε περιοχές όπως η Νότια Καλιφόρνια και πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Επιπλέον, το κόστος παραγωγής και διάθεσης χιλιάδων DVD από τους διανομείς στους ψηφοφόρους είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το να κάνουν απλά τις ταινίες τους διαθέσιμη μέσω του Academy Screening Room, με κόστος μόνο $12,500 ανά τίτλο. Με λίγα λόγια, το streaming είναι επισήμως ο μεγαλύτερος παίκτης στο προ-οσκαρικό παιχνίδι.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα λεγόμενα “Streaming Oscars” χαίρονται ιδιαίτερης αποδοχής από τους δημιουργούς ταινιών. Για παράδειγμα, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Πολ Σρέιντερ (“First Reformed”, “Taxi Driver”) εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του με την παρακάτω ανάρτηση στη Facebook σελίδα του:

“Αγαπητή Ακαδημία: στείλε μου DVDs και θα κάτσω να τα δω. Στείλε μου links για online screeners και θα εξαφανιστούν μέσα στον τεράστιο κατάλογο από streaming links τα οποία μπορεί να δω και μπορεί να μην δω”.

Δεν είναι όμως μόνο οι σεναριογράφοι, οι σκηνοθέτες ή οι παραγωγοί ανάμεσα στους ψηφοφόρους που έχουν εκφράσει ανησυχία σχετικά με τα νέα δεδομένα θέασης των ταινιών. Οι πιο “τεχνικές” πτέρυγες των μελών της Ακαδημίας, όπως οι διευθυντές φωτογραφίες ή οι υπεύθυνοι σχεδιασμού ήχου, αναρωτιούνται πώς τα οικιακά συστήματα προβολής ταινιών -όσο προηγμένα κι αν είναι- μπορούν να συγκριθούν με τα υψηλά πρότυπα μιας κινηματογραφικής αίθουσας. Όπως, είναι λογικό ο χειρότερος εφιάλτης τους είναι το να δουν οι ψηφοφόροι τις ταινίες σε laptop ή ακόμα και smartphones!

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τους δημιουργούς είναι φυσικά και αυτό της διάσπασης προσοχής που χαρακτηρίζει τη θέαση ταινιών στο σπίτι, κάτι που δεν συμβαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η φουρνιά των ταινιών που προορίζονται για υποψηφιότητες χαρακτηρίζεται από χαμηλότερους προϋπολογισμούς και μικρότερα μεγέθη παραγωγής σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, καθώς τα στούντιο μετακίνησαν τις ημερομηνίες εξόδου για τα “βαριά πυροβολικά” τους εντός του 2021. Συνεπώς, αυτές οι πιο “χαμηλόφωνες” ταινίες θα πρέπει να ξεχωρίσουν μέσα στο streaming περιβάλλον, ένα περιβάλλον που έχει δημιουργήσει τη συνήθεια του binge-watching στους θεατές που κυριολεκτικά καταβροχθίζουν ακριβές παραγωγές, όπως την αριστουργηματική τέταρτη σεζόν του “The Crown”. Η σύγκριση ανάμεσα σε μια κινηματογραφική ταινία και ένα τηλεοπτικό προϊόν μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψεως αβάσιμη, όμως πόσο εύκολο είναι για έναν θεατή που μόλις έχει δει στην τηλεόρασή του π.χ. το “Nomadland” της Κλόε Ζάο, να κάτσει μόλις πέσουν οι τίτλοι να σκεφτεί τι ήταν αυτό που μόλις παρακολούθησε -όσο μαεστρικά φτιαγμένη κι αν είναι η ταινία- όταν βομβαρδίζεται από τόνους online περιεχομένου, έτοιμου προς κατανάλωση;

Όσο βολική κι αν είναι η δυνατότητα του streaming, δεν μπορεί να συγκριθεί με την κινηματογραφική αίθουσα, την “παράδοση” του θεατή μπροστά στο πανί, τη συζήτηση που ακολουθεί στη διαδρομή από το σινεμά προς το σπίτι ή του μπαρ (αχ!) όταν η ταινία τελειώσει. Μια καλή ταινία θα καταφέρει σίγουρα να ξεχωρίσει, ακόμα κι αν τη δει κανείς το σπίτι. Το συναίσθημα όμως που αφήνει μια καλή ταινία δυστυχώς δεν διαρκεί τόσο πολύ όταν η αμέσως επόμενη κίνηση είναι πατήσεις “Play” στη νέα σειρά για την οποία μιλάνε όλοι στα social media!

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Πρώτη δημοσίευση:: 11 Ιαν. 2021, 04:36
Ενημέρωση: 11 Ιαν. 2021, 04:36
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

"Equinox" season 1: Λίγο απ'όλα

"Equinox" season 1: Λίγο απ'όλα

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Mια τάξη τελειόφοιτων μαθητών εξαφανίζεται ανεξήγητα το 1999 χωρίς να αφήσει ίχνη. Η...
7 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870