"It's a sin": Η ζωή από τα μαλλιά, μέχρι τελικής πτώσης
Σύνοψη: Οι φίλοι και συγκάτοικοι του “Pink Palace”, ενός διαμερίσματος στο Λονδίνο των ‘80s, έρχονται αντιμέτωποι με την επέλαση του AIDS.
ΣΧΕΤΙΚΑDon't Move
Γνώμη: Το να γίνει μια σειρά με θέμα μια πανδημία θέμα συζήτησης, εν μέσω νέας πανδημίας, μπορεί εν μέρει να θεωρηθεί σημάδι των καιρών. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί η απήχηση του “It’s a Sin”, της νέας σειράς του Ρασελ Τ. Ντέιβις, δημιουργού του ριζοσπαστικού “Queer as Folk”, η οποία έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης στο Ηνωμένο Βασίλειο και τώρα προβάλλεται και μέσω του HBO Max (και πλέον μπορείτε να τη δείτε στο Cinobo);
Κι όμως, η επιτυχία του “It’s a Sin”, μιας σειράς που εξιστορεί τη ζωή και το θάνατο (κάποιων εκ των οποίων) μιας ομάδας νεαρών ανθρώπων που βρίσκεται σε μετωπική σύγκρουση με τον ιό του HIV, δεν οφείλεται μόνο στη συγκυρία του COVID-19.
Οφείλεται στην δύναμη της αφήγησης, αυτής της μορφής αφήγησης που έχει τη δύναμη να σε συνεπάρει, να σε βγάλει από την πραγματικότητα που βιώνεις και να σε μεταφέρει σε μια εποχή ελευθερίας, μιας ελευθερίας που κόβεται μαχαίρι με την έλευση ενός ιού που η ανθρωπότητα δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ξανά (sounds familiar?).
Χωρίς καμία διάθεση εκμετάλλευσης του zeitgeist -τα γυρίσματα της σειράς είχαν ολοκληρωθεί στην pre-COVID εποχή-, το “It’s a Sin” δύσκολα δεν θα πατήσει τα συναισθηματικά “κουμπιά” όσων βιώνουμε την τωρινή συγκυρία. Αυτό όμως που μας μαθαίνει η σειρά είναι πόσο διαφορετικά αντιμετωπίστηκε η επιδημία του AIDS από αυτή του COVID-19. Το πόσοι άνθρωποι -ομοφυλόφιλοι ως επί το πλείστον- έχασαν τη ζωή τους μέχρι να αντιμετωπιστεί σοβαρά αυτή η απειλή.
Κι αυτό το “μάθημα” σύγχρονης ιστορίας, επιτυγχάνεται από τον Ντέιβις μέσω μια αξιοθαύμαστης οικονομίας και ελέγχου του υλικού που έχει στη διάθεσή του.
Μέσα από τους χαρακτήρες που έπλασε ζωντανεύει η πολυφωνία μιας εποχής και -συγκεκριμένα- μιας κοινότητας ανθρώπων. Οι Όλυ Αλεξάντερ και Λίντια Γουέστ είναι εξαιρετικοί στους κεντρικούς ρόλους, ενώ οι σχεδόν cameo εμφανίσεις των Νιλ Πάτρικ Χάρις (“How I Met Your Mother”) και Στίβεν Φράι, προσθέτουν ουσιαστικά κομμάτια στο παζλ της εποχής.
Αυτό που ξεχωρίζει είναι το πόσο ο Ντέιβις αγαπάει τους ήρωές τους, το πόσο θέλει μέσω της σειράς του να γράψει στην ιστορία τους άδικους χαμούς μιας γενιάς, αλλά να αναδείξει παράλληλα πόσο έντονα και υπέροχα άρπαξαν τη ζωή από τα μαλλιά, μέχρι τελικής πτώσεως.
Η σειρά στριμάρει στο Cinobo
Η αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο MOVE IT, ο σκηνοθέτης των 5 επεισοδίων, Πίτερ Χόαρ.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων