Θα το βρείτε: Apple TV

Σύνοψη: Ο Ρέιμοντ και ο Ρέι είναι δύο ετεροθαλή αδέρφια που όταν μαθαίνουν για τον θάνατο του αυταρχικού πατέρα τους -με τον οποίο έχουν να μιλήσουν χρόνια- ταξιδεύουν μαζί για να παραβρεθούν στην κηδεία. Εκεί, συνειδητοποιούν πόσα πράγματα, και καλά και κακά, αγνοούσαν για τον πατέρα τους αλλά και μία αλήθεια που τους συνταράσσει.

Άποψη: Στις ταινίες όπου ο θάνατος είναι το κύριο γεγονός δεν μπορείς παρά να είσαι προδιατεθειμένος για το ύφος που πρόκειται να ακολουθηθεί. Το συναισθηματικό βάρος σε συνδυασμό με αποκαλύψεις που κατά πάσα πιθανότητα συμβαίνουν ως ένα είδος επιφοίτησης δίνουν πνοή και σκοπό όταν γίνονται σωστά. Ωστόσο όταν συμβαίνουν μηχανικά και με ελάχιστη εξήγηση είναι πολύ δύσκολο να συγκινήσουν πραγματικά.

Αυτή είναι και η περίπτωση για το “Raymond and Ray” του Ροντρίγκο Γκαρσία (“Νine lives”) αφού και η ιστορία πένθους που πέφτει επάνω στον Ίθαν Χοκ (Ρέι)  και στον Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (Ρέιμοντ) εξελίσσεται σχεδόν απρόσωπα και για τους ίδιους αλλά και για τον εκλιπόντα. Ο Ρέι και ο Ρέιμοντ μοιράζονται την ίδια αντιπάθεια για τον πατέρα τους που τους γέμισε τραύματα και η κηδεία φαίνεται ότι θα είναι μία τελευταία άσκηση νεύρων για αυτούς. Και ίσως ένα τέτοιο σενάριο, με τους Χοκ και ΜακΓκρέγκορ σε πλήρη άφεση στο υποκριτικό τους ταλέντο, θα μπορούσε να σώσει την ταινία από την πεζή και αδιάφορη τροπή που τελικά παίρνει.

Ο Γκαρσία, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για το σενάριο του “Ray and Raymond” που έκανε πρεμιέρα πέρυσι στο Φεστιβάλ του Τορόντο, γεμίζει την ιστορία του με πολλούς χαρακτήρες που συμμετέχουν τρόπον τινά στην πλοκή αλλά στην ουσία η συμβολή τους είναι σταγόνα στον ωκεανό. Μερικοί από αυτούς προσπαθούν ανεπιτυχώς να προσθέσουν ένα κωμικό στοιχείο, άλλοι προσεγγίζουν το συναίσθημα ενώ κάποιοι ακόμα (συγκεκριμένα οι ακροβάτες άγνωστοι γιοι του νεκρού) δεν έχουν καθόλου αντίκτυπο και η παρουσία τους είναι ανούσια.

Παρόλα αυτά, ο σκηνοθέτης προσπαθεί επίμονα να βγάλει από όλη αυτήν την ετερόκλητη ομάδα, η οποία περνά ώρες ατελείωτες στο νεκροταφείο ώστε ο Ρέιμοντ και ο Ρέι να σκάψουν τον τάφο όπως ζήτησε ο πατέρας τους στην διαθήκη, ένα νόημα που θα τους λυτρώσει από τους δαίμονές τους και τους δώσει το συναισθηματικό απόθεμα για συγχώρεση.

Η έκρηξη του ΜακΓκρέγκορ δείχνει ότι το δικό του απόθεμα έχει τελειώσει (και το δικό μας για την ταινία) ενώ για τον Χοκ δεν ήταν ποτέ εκεί. Φυσικά τον “δρόμο” τους θα τον βρουν αναπόφευκτα και όλη αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία θα φέρει τελικά καρπούς. Ωστόσο, η ευδαιμονία που βρίσκουν οι πρωταγωνιστές μας δεν αλλάζει το γεγονός ότι η υπόλοιπη ταινία ήταν κενή από άποψη σκοπού.

Αντίθετα με την τρομερή σπουδή πάνω στην ζωή, τον θάνατο και τις ανθρώπινες σχέσεις που έκανε το “Six Feet Under” (για το οποίο ο Γκαρσία έχει σκηνοθετήσει πέντε επεισόδια) με αφορμή επίσης τον θάνατο ενός πατέρα, στο “Raymond and Ray” τίποτα δεν εξετάστηκε ενδελεχώς και τίποτα δεν άφησε το αποτύπωμά του.

Πρώτη δημοσίευση: 15 Φεβ. 2023, 17:41
Ενημέρωση: 15 Φεβ. 2023, 17:41
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Raymond & Ray
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
105
Πλατφόρμα Streaming: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

The Greatest Hits

The Greatest Hits

Θα το βρείτε: Disney+

Σύνοψη: Μετά τον χαμό του φίλου της, Μαξ, σε τροχαίο δυστύχημα, η Χάριετ βιώνει...
7 ώρες
memory, από την Spentzos memory, από την Spentzos