Ma Rainey's Black Bottom

O Tσάντγουικ Μπόουσμαν (στο ερμηνευτικό ρέκβιέμ του) και η Βαϊόλα Ντέιβις συγκινούν σε αυτό το βασισμένο στο θεατρικό έργο του Όγκαστ Ουίλσον μουσικό δράμα που στριμάρει στο Netflix:

Ma Rainey's Black Bottom

Θα το βρείτε: Netflix

Η θρυλική τραγουδίστρια των blues, Ma Rainey, πρόκειται να ηχογραφήσει το τραγούδι της Ma Rainey’s Black Bottom στα στούντιο της Paramount, στο Σικάγο τo 1927. Και ενώ η μπάντα της την περιμένει, δημιουργούνται εντάσεις από την προσωπική ατζέντα του ταλαντούχου τρομπετίστα του συγκροτήματος, αλλά και από τις υποσχέσεις που αθετούν οι παραγωγοί και οι μάνατζερ.

Η ταινία που σκηνοθέτησε ο Τζορτζ Σι Γουλφ (The Immortal Life of Henrietta Lacks, Nights in Rodanthe( βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Όγκαστ Ουίλσον, με την Βαϊόλα Ντέιβις και τον Τσάντγουικ Μπόουσμαν (στην τελευταία του ερμηνεία πριν τον θάνατό του) και τον Ντένζελ Ουάσινγκτον στην παραγωγή, ο οποίος είχε αποσπάσει οσκαρική υποψηφιότητα για την ερμηνεία του στο επίσης βασισμένο σε έργο του Ουίλσον «Fences» προ τετραετίας, με την Βαϊόλα Ντέιβις να βραβεύεται με Όσκαρ για την ερμηνεία της).

Μια ταινία-μανιφέστο για την εκμετάλλευση των μαύρων καλλιτεχνών (εργατών εν γένει), το whitewashing των ηχογραφήσεων μαύρων καλλιτεχνών, την καθιέρωση της έμμισθης εργασίας και την φυλετική βία από τους λευκούς στην Αμερική, αρκετά χρόνια μετά την κατάργηση της δουλείας, σε συνδυασμό με την γυνακεία χειραφέτηση.

Μια ταινία με ισχυρό μήνυμα λοιπόν και παράλληλα μια πολύ προσεγμένη δουλειά σε καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κοστουμιών και μουσικής υπόκρουσης (αναμενόμενο το τελευταίο, με τον γίγαντα Branford Marsalis να έχει αναλάβει το soundtrack), που όμως στην αφηγηματική της ροή, αν πρέπει να μιλήσουμε με καθαρά κινηματογραφικούς όρους, προδίδεται από τις θεατρικές καταβολές της.

Στην ουσία δηλαδή μοιάζει με μια συρραφή από θεατρικά μονόπρακτα, με (ουσιαστικούς) λόγους και μονολόγους για τον Θεό, τα ιστορικά εγκλήματα, τα παιδικά τραύματα και λιγότερο ένα φιλμ με ροή, πλοκή και εξέλιξη.

Σε σαγηνεύει όμως διότι οι ερμηνείες είναι όλες πολύ καλές, με δύο φυσικά να ξεχωρίζουν.

Αυτή της Βαϊόλα Ντέιβις, η οποία αν και αλλαγμένη εμφανισιακά για να ταιριάξει στον ρόλο της Ma Rainy, τίποτα δεν δείχνει να έχει αλλάξει στην ερμηνευτική tour de force, σαρωτική, μαγκιώρα, με τσαγανό και νεύρο, υπερασπίζεται με σθένος την καλλιτεχνική της υπόσταση σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον.

Και φυσικά, ο Τσάντγουικ Μπόουσμαν στην τελευταία του on screen εμφάνιση (στον ρόλο του τρομπετίστα που θέλει να προσθέσει τις δικές του πινελιές στα τραγούδια της ντίβας και επιδιώκει σόλο καριέρα) πριν πεθάνει από καρκίνο. Ο «Black Panther» είναι εδώ εμφανώς αδυνατισμένος, μέχρι και η φωνή του ακούγεται αρκετά διαφορετικά, όμως η ματιά του λάμπει, μεταμορφώνεται με ηλεκτρισμένη ορμή στον φιλόδοξο μουσικό που προσπαθεί να ορίσει το μέλλον του με βάση τις ικανότητες και τις φιλοδοξίες του, μέσα σε ένα κατεστημένο λευκών.

Παίζει σαν να καταθέτει το ερμηνευτικό του ρέκβιεμ, οι σκηνές του υπό αυτό το πρίσμα, είναι τρομερά συγκινητικές.  

Kαι είναι οι ερμηνείες των δυο τους (που είναι πολύ πιθανό να ανταμειφθούν με οσκαρικές υποψηφιότητες), μαζί με τους διαλόγους του σπουδαίου Όγκαστ Ουίλσον που κρατούν αγκιστρωμένη την ματιά σου στην οθόνη και ξεπερνούν την αδυναμία της ταινίας να αποχαρακτηριστεί από τις θεατρικές της ρίζες και να θυμίσει μια πιο κινηματογραφική προσπάθεια. Δείτε πάντως αμέσως μετά και το 30λεπτο making of που συνοδεύει την προβολή του φιλμ, Είναι διαφψτιστικό. 

Η ταινία στριμάρει στο Netflix με ελληνικούς υπότιτλους.

 

 

Πρώτη δημοσίευση: 19 Δεκ. 2020, 18:31
Ενημέρωση: 19 Δεκ. 2020, 19:15
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Ma Rainey's Black Bottom
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
94
Εταιρία διανομής: 
Πλατφόρμα Streaming: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ