Celar Door, από την Spentzos
Celar Door από την Spentzos

Σύνοψη: Η Άναμπελ είχε εγκαταλείψει την κόρη της Κιάρα όταν αυτή ήταν μόλις οχτώ χρονών. Τώρα, μετά από 35 χρόνια μηδενικών σχέσεων η Κιάρα συναντά την μητέρα της για να της προτείνει κάτι φαινομενικά αθώο, να περάσουν δέκα ημέρες μαζί. Η Άναμπελ δέχεται για να ανακαλύψει ότι αυτές οι λίγες μέρες θα είναι οι πιο σημαντικές για την κόρη της.

Άποψη: Ο διακαής πόθος των παιδιών που μένουν πίσω δεν σβήνει ποτέ και όσο και να μεγαλώνουν οι σκέψεις και τα αρνητικά συναισθήματα δεν ησυχάζουν. Υπό αυτήν την έννοια, είναι φυσικό και επόμενο η πρωταγωνίστρια του “Sunday’s Illness” να προσεγγίζει την άσπλαχνη μητέρα μετά από 35 χρόνια αποξένωσης θέλοντας να περάσει χρόνο μαζί της. Το κινηματογραφικό όμως δαιμόνιο του Ισπανού Ramon Salazar δεν στηρίζεται μόνο σε αυτήν την συναισθηματική δυναμική αλλά και σε ένα μυστήριο που δεν αποκαλύπτεται μέχρι το τέλος της ταινίας. Η Κιάρα είναι απόλυτα συγκεκριμένη εξ αρχής. Δεν θέλει ούτε λεφτά από την μητέρα της και δεν φοβάται να υπογράψει συμβόλαιο ώστε να μείνει μακριά της στο μέλλον, μετά το πέρασμα των δέκα ημερών. Οπότε, τι θέλει;

 Η πρεμιέρα στο Πανόραμα της 68ης Berlinale άφησε θετικές εντυπώσεις και σίγουρα θα έκανε μεγαλύτερη αίσθηση αν της είχε δοθεί ευκαιρία στο διαγωνιστικό μέρος, όπου ο Salazar είχε βρεθεί και στο παρελθόν με το ντεμπούτο του “Stones”. Μολαταύτα, η εκπληκτική απλότητα του σκηνοθέτη σοκάρει ακόμα και μέσω της πλατφόρμας του Netflix και καταγράφει με συνταρακτικό τρόπο την σταδιακή επανένωση μάνας-κόρης, έναν δεσμό επίπονο και πολυσύνθετο. Το οικογενειακό δράμα παίρνει σάρκα και οστά σε μεγάλο υψόμετρο, στα σύνορα Ισπανίας-Γαλλίας, όπου η Άναμπελ μοιάζει αποπροσανατολισμένη και μπερδεμένη με την ευερέθιστη και επιθετική συμπεριφορά της Κιάρα, η οποία δεν φαίνεται να διψάει και πολύ για μητρική στοργή.

Η χημεία τους, παρόλα αυτά, είναι καθηλωτική και καταφέρνουν να δώσουν ουσιαστικό νόημα σε αυτό το χαμηλόφωνο εγχείρημα που θυμίζει μια ηπιότερη μορφή από το οσκαρικό «Η Θάλασσα Μέσα Μου» με εξίσου συγκινητικές στιγμές που γεφυρώνουν την απόσταση των πρωταγωνιστριών Μπάρμπαρα Λένι (Petra, Everybody Knows) και Ασουνσιόν Σάντσεζ (Το Δέρμα που Κατοικώ, Julieta). Το συναισθηματικό αγρίμι της Κιάρα με τις εκρήξεις θυμού λύνεται μπροστά στον σίγουρο και νοσταλγικό χαρακτήρα της Άναμπελ και συμφωνούν σε μία βουβή αλληλοκατανόηση έως ότου το τέλος –το οριστικό τέλος, τις φέρνει πιο κοντά από όσο υπήρξαν ποτέ.

Τρομερή η ευαισθησία που δείχνει ο Salazar στην απεικόνιση της εύθραυστης αυτής σχέσης των δύο γυναικών χωρίς βαρυσήμαντους διαλόγους και κατάθεση ψυχής για εσωτερική κάθαρση αλλά με πυκνά νοήματα τα οποία σε βάζουν σε σκέψεις. Κρυμμένο διαμαντάκι που πρέπει να δείτε.

Πρώτη δημοσίευση: 6 Ιουλίου 2018, 13:57
Ενημέρωση: 6 Ιουλίου 2018, 14:56
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Sunday's illness (Sunday's illness)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
113
Εταιρία διανομής: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
44161
Feelgood
25072
Feelgood
24204
Tanweer
17108
Tanweer
14120
Celar Door, από την Spentzos celar door, από την Spentzos